• Mrs R

BF november 2016

Hej. Jag plussade i morse (andra barnet) och bara måste få prata av mig all min glädje som bubblar i mig. Hittade ingen befintlig tråd för oss med bf i november så jag provar att starta en och hoppas att fler hänger på. Vi kan följas åt, jämföra symptom och stötta varandra.

• Svar på tråden BF november 2016
  • Sajocawa
    90pettersson skrev 2016-03-31 20:11:16 följande:
    Tack för svar! (Och 879214) :)

Ja, det borde ju vara samma då. Får maila dom och fråga så jag är på den säkra sidan ^^. Måste ju veta om blåsan ska vara fylld, kommer isf bli jobbigt att hålla sig några timmar. Kissar hela tiden känns det som! :O
    Haha jag tänkte likadant första gången jag skulle dit i förra graviditeten..
    Men tänkte att det är bättre att ha fylld blåsa och om det är vul så kan man ju bara kissa ;)
    Förresten var jag också så jädrans kissnödig den gången, man var ju inte direkt van att hålla sig så länge så när vi låg och gjorde ultraljudet och hon förde apparaten över magen så sa hon helt plötsligt: och här kan jag se din urinblåsa, du är vääääldigt kissnödig ser jag...
    Hahaha höll på att kissa på mig!!
  • 879214
    Sajocawa skrev 2016-03-31 21:24:18 följande:
    Haha jag tänkte likadant första gången jag skulle dit i förra graviditeten..
    Men tänkte att det är bättre att ha fylld blåsa och om det är vul så kan man ju bara kissa ;)
    Förresten var jag också så jädrans kissnödig den gången, man var ju inte direkt van att hålla sig så länge så när vi låg och gjorde ultraljudet och hon förde apparaten över magen så sa hon helt plötsligt: och här kan jag se din urinblåsa, du är vääääldigt kissnödig ser jag...
    Hahaha höll på att kissa på mig!!
    jobbigt att man måste ha fylld blåsa vid UL, måste den vara sprängfull? jag hatar nämligen offentliga toaletter.. ska göra UL 3 mil hemifrån..
  • Sajocawa
    879214 skrev 2016-03-31 21:41:02 följande:
    jobbigt att man måste ha fylld blåsa vid UL, måste den vara sprängfull? jag hatar nämligen offentliga toaletter.. ska göra UL 3 mil hemifrån..
    Haha nej verkligen inte sprängfylld som min var men det är ju svårt att beräkna liksom..
    Bara du inte har kissat precis innan så går det nog bra :)
  • 879214
    Sajocawa skrev 2016-03-31 21:53:48 följande:
    Haha nej verkligen inte sprängfylld som min var men det är ju svårt att beräkna liksom..
    Bara du inte har kissat precis innan så går det nog bra :)
    okej! :)
  • nyckelpiga80
    879214 skrev 2016-03-31 14:32:29 följande:

nej det kan dom inte om du betalar. men dom kanske kräver att du är ett visst antal veckor gången för att göra det ? tror dock inte det, man borde kunna göra fr v 6.

Jag gjorde mitt på Carlanderska här i Göteborg, hur gullig kvinna som helst. Det besöket kostade 700 kr. Men det var helt klart värt det. ?
    BF November-16
  • nyckelpiga80

Tänkte jag skulle lägga upp mitt UL.

Svindlar fortfarande när jag tänker på lilla mini där inne.

Är just nu i vecka 10 (9+2)

BF November-16
  • Lilla Luna

Känner inget. Inte gjort under hela graviditeten. Är i vecka 10. Tog ett test igår bara för att vara säker trots att jag fått två positiva digitala. Teststrecken dök upp starkt långt innan kontrollstrecket. Vilket inte är så konstigt. Vill gärna göra ul för at se att det är någon där.

Vaknade inatt med typ kramp på höger sida av magen... Överväger att kontakta gyn men vet inte.

879214 skrev 2016-03-31 17:49:07 följande:

alltså någon mer än jag som inte känner sig gravid? jag kan inte tänka mig att det finns något i mig... känner mig som vanligt :S är i v 6.

• 879214
    nyckelpiga80 skrev 2016-04-01 06:07:17 följande:

Tänkte jag skulle lägga upp mitt UL.

Svindlar fortfarande när jag tänker på lilla mini där inne.

Är just nu i vecka 10 (9+2)

vilken liten plutt :D vilken vecka va du i när du gjorde det ? det va UL alltså inte VUL?
  • idetenklabordetvackra
    Maria_Mango skrev 2016-03-31 20:54:05 följande:

Är det nån mer än jag som är helt megauppsvullen i magen? Min mage är stor och hård som en ballong. Kan inte knäppa några av mina brallor. Sjukt att vilja ha mammabrallor i vecka 6...

Nån som minns när det försvinner? Alltså innan "riktiga" magen kommer. Eller går det där ihop lite när det inte är barn nummer 1?

Jag ser ut som en ballong kan inte ha några tröjor alls förutom några lösa skjortor & tunikor..alla byxor klämmer så går mest i legging lr träningsbyxor..känner mig så snygg haha det är mitt första barn och jag är i v8
  • nyckelpiga80
    879214 skrev 2016-04-01 07:06:37 följande:

vilken liten plutt :D vilken vecka va du i när du gjorde det ? det va UL alltså inte VUL?

Jag trodde att det skulle vara VUL men hon gjorde UL. Denna bilden togs för 2 dagar sedan så då var jag v 10 (9+0). :)
    BF November-16
Svar på tråden BF november 2016