• Mrs R

BF november 2016

Hej. Jag plussade i morse (andra barnet) och bara måste få prata av mig all min glädje som bubblar i mig. Hittade ingen befintlig tråd för oss med bf i november så jag provar att starta en och hoppas att fler hänger på. Vi kan följas åt, jämföra symptom och stötta varandra.

• Svar på tråden BF november 2016
  • idetenklabordetvackra
    vanjastina skrev 2016-04-01 13:54:44 följande:

Skönt att man inte är ensam!! Känns som att jag bara gnäller just nu men har verkligen 0 energi pga att jag kräks och är illamående. Sådant te ska jag testa - tack för tipset! :) Nää vanligtvis äter jag exemplariskt men nu är det hemskt, haha. Leva på smörgåsar och risifrutti är ju inte direkt enligt tallriksmodellen men vad gör man inte, får kväljningar bara jag öppnar kylskåpet och råkar se andra livsmedel liksom..

Ja antingen köper du färsk , skivar & kokat !tkr de e gott me färsk citron i oxå !koka upp & sen kan de dra en stund innan du värmer igen & dricker me mjölk lr va du vill ha i :) Annars finns de färdiga sorter men upplevde att den me färskt verkade bättre :) bättre vi gnäller här så inte omvärlden tröttnar på en hehe.. ikväll ska vi berätta för min familj , ska bli himla skönt o ge en förklaring varför man ser ut som ett kylskåp & går i konstiga kläder.men ja tror mamma hwr fattat redan haha
  • Belly
    MamiFrench skrev 2016-04-01 14:01:38 följande:
    Åh vilken fin bild på er lilla skatt, måste kännas fantastiskt!

Jag mår väldigt illa på förmiddagarna, men blir faktiskt bättre framåt kvällen. Fortfarande ömma bröst och de har tydligen blivit väldigt mycket större haha. Var på gymmet idag och fick knappt på mig träningsbh.

En annan fråga som jag funderar på, sen förra barnet har jag lagt in implantat i brösten och funderar på hur det går med amningen- något som har erfarenheter? Vill så gärna kunna amma...
    Jag ammar fortfarande min son som är 17 månader och jag har implantat. Det behöver inte alls bli problem pågrund av implantaten.:)
  • Belly
    MamiFrench skrev 2016-04-01 14:01:38 följande:
    Åh vilken fin bild på er lilla skatt, måste kännas fantastiskt!

Jag mår väldigt illa på förmiddagarna, men blir faktiskt bättre framåt kvällen. Fortfarande ömma bröst och de har tydligen blivit väldigt mycket större haha. Var på gymmet idag och fick knappt på mig träningsbh.

En annan fråga som jag funderar på, sen förra barnet har jag lagt in implantat i brösten och funderar på hur det går med amningen- något som har erfarenheter? Vill så gärna kunna amma...
    Vad har du för placering på implantaten föressten? Bakom eller framför muskeln?
  • Belly
    mamalolo skrev 2016-04-01 14:39:58 följande:

Nu kom mensvärk +småblodiga flytningar (beklagar detaljer) så det ser mörkt ut. Får ta nya tag senare. 

Åh håller tummarna att det inte är någon fara!
  • MamiFrench

Jag har implantaten bakom bröstmuskeln, jag tänkte att det inte skulle bli fler barn...men nu står vi här haha.

• Belly

Ja men vad bra! Bakom bröstmuskeln är det som är bäst vid amning! :)

• MamiFrench
    Belly skrev 2016-04-01 16:44:47 följande:

Ja men vad bra! Bakom bröstmuskeln är det som är bäst vid amning! :)

Håller tummarna då ????
  • Helen3
    boniish skrev 2016-04-01 15:42:06 följande:

Oxå i v 6 hur mår du? Första barnet ?

Jodå, kissar ofta, varit lite illamående hittills men spydde skum imorse och behövt äta hela dagen så nu är det igång antar jag! Ömma och svullna bröst och ont i bröstvårtorna. Lite trött och molvärk, hugger till när jag reser mig för fort eller hostar men annars så :) själv då?

Nej det är mitt andra, ditt då?
  • mamalolo
    MamiFrench skrev 2016-04-01 15:29:00 följande:
    Håller med föregående, ring så du iallafall kan få ett vul eller ett blodprov.
    Belly skrev 2016-04-01 16:22:59 följande:
    Åh håller tummarna att det inte är någon fara!
    vanjastina skrev 2016-04-01 15:49:12 följande:
    I februari började mitt mf på 5+6 så, mina tester stegrades aldrig från "2-3" samt fick blodblandade flytningar :/ MEN samtidigt läste jag om måååånga som inte fått ökning på digitala samt haft blödningar som det ändå gick bra för, det verkade vara 50/50, så jag håller tummarna för dig!!!
    Helen3 skrev 2016-04-01 15:19:10 följande:
    Det behöver inte betyda något men ring 1177 för säkerhetsskull! Håller tummarna för dig! Är i v 6 jag också, 5+3 idag.

Tack fina ni för pepp! Det är svårt att förklara men det har verkligen känts från första början att det inte riktigt tagit sig fullt ut. Så jag är rätt övertygad om att det är kört. 

@vanjastina Hur utvecklade det sig sen? Hur lång tid till att det kom rent blod? Jag har massa blodblandade flytningar nu. Sköter kroppen det hela själv eller bör man kontakta gyn?

Svar på tråden BF november 2016