• Mrs R

BF november 2016

Hej. Jag plussade i morse (andra barnet) och bara måste få prata av mig all min glädje som bubblar i mig. Hittade ingen befintlig tråd för oss med bf i november så jag provar att starta en och hoppas att fler hänger på. Vi kan följas åt, jämföra symptom och stötta varandra.

• Svar på tråden BF november 2016
  • Maria_Mango

puh.. ja brukar de vara såhär första barnet ? kanske lugnar ner sig senare och den riktiga magen får komma fram ..[/quote]

Jag tror nog att det är fullt normalt! :) För mig la det sig efter ett tag förra gången och sen kommer "riktiga" magen. Och då är det inte samma uppsvällda känsla. Iaf inte i början. Men det är ju olika för alla såklart!

Bra tips om brallorna! Jag köpte faktiskt ett par mammabrallor igår på hm. Helt sjukt att göra det så tidigt, men jag ska ut och resa och då kändes det som skönaste alternativet. Och oj vad skönt det var! Mjuka som tusan och sitter inte åt nånstans.

• AnnaLainen

Hej. Hoppar in här då jag plussade för över en vecka sen. Och enligt sista mens så är bf 30 november. Har svårt att ta in detta då vi försökt ett tag och jag opererades för ett utomkvedshavandeskap i juli förra året där de fick ta bort min högra äggledare. Fick även ett jätte tidigt missfall i januari.

Är 35 år och har två äldre barn sen tidigare så detta blir sista och tredje gången gillt om allt går som det ska. En liten "sladdis" och min sambos första barn.

Mycket oro och jag slits mellan hopp och förtvivlan. Har dock inga "symptom " på att något skulle vara fel. Lite vanliga graviditets symptom så som spända och ömma bröst,trötthet och en massa kissande.

Ska göra ett tidigt ultraljud för att se att det sitter som det ska och förhoppningsvis kan då saker och ting bli lite mer "verkliga". Och jag kan bli lite lugnare. Men förmodligen hittar jag nåt nytt att lida i då. Haa haa. Håller iallafall tummarna för att detta ska gå bra nu. Kram på er

• MamiFrench
    AnnaLainen skrev 2016-04-02 11:32:06 följande:

Hej. Hoppar in här då jag plussade för över en vecka sen. Och enligt sista mens så är bf 30 november. Har svårt att ta in detta då vi försökt ett tag och jag opererades för ett utomkvedshavandeskap i juli förra året där de fick ta bort min högra äggledare. Fick även ett jätte tidigt missfall i januari.

Är 35 år och har två äldre barn sen tidigare så detta blir sista och tredje gången gillt om allt går som det ska. En liten "sladdis" och min sambos första barn.

Mycket oro och jag slits mellan hopp och förtvivlan. Har dock inga "symptom " på att något skulle vara fel. Lite vanliga graviditets symptom så som spända och ömma bröst,trötthet och en massa kissande.

Ska göra ett tidigt ultraljud för att se att det sitter som det ska och förhoppningsvis kan då saker och ting bli lite mer "verkliga". Och jag kan bli lite lugnare. Men förmodligen hittar jag nåt nytt att lida i då. Haa haa. Håller iallafall tummarna för att detta ska gå bra nu. Kram på er

Så kul, stort grattis! Jag har också fått operera bort min högra äggledare vid ett utomkveds- så skönt att få det tidiga ultraljudet bara för att se att de är där det ska vara.
  • mamalolo
    Maria_Mango skrev 2016-04-02 10:18:17 följande:
    Kramar till dig! Jag tycker du ska ringa och prata med en barnmorska, då får du svar på alla frågor och känner dig förhoppningsvis lite lugnare. Och går det inte den här gången så kanske nästa! Jag vet precis hur du känner och ovissheten är värst. Kram!
    Tack! <3 Jag måste ringa ändå för att avboka min tid men jag är helt säker på att det är missfall. Det känns så tydligt att kroppen gör sig av med något. Och nu förstår jag varför graviditeten aldrig kändes "på riktigt". 
    Anonym (30/11) skrev 2016-04-02 08:42:40 följande:

jag lämnar tråden, har tyvärr fått missfall.. kram på er och lycka till <3

Stor kram! :(
    Bell13 skrev 2016-04-01 19:19:27 följande:
    Vill gärna svara dig trots att jag inte längre är gravid. Jag fick en rosa flytning på 5+6 som övergick i lite brunt blod. Tog ett digitalt på eftermiddagen som hade stegrats från 2-3 till 3+ men jag visste att det var kört att det stegrats för sent. Dagen därpå på onsdagen blödde det rejält var som olja som bara forsade ur mig.
    Sker missfall innan v 7 är det ju ofta celldelningen eller kromosomfel. Hoppas du vågar prova igen. Jag blödde exakt 6 dagar och nu tempar jag igen och hoppas på att bli snabbt gravid med ett guldägg kram
    Tack Bell13 för att du tänker på mig. Mina flytningar övergick i rent blod i natt. Jag har som mensvärk och mensblödningar nu. Är helt inställd på att det är ett missfall och hoppa också på att få ägglossning igen inom 2-4 v. Vi får se. Lycka till med försöken!

• Greta90

Hoppar in i denna tråd om det är okej! Fick veta för 3 veckor sedan att jag var gravid men har fortfarande inte riktigt fattat det själv. Om man räknar från sista mensens första dag så är jag i v9 (8+4). Känns helt ofattbart. Första barnet dessutom. Hoppas verkligen att allt går som det ska!! Glad

• Gravid med PCOS

Hej tråden!

Är i vecka 9 (ca 8+3) efter att ha genomgått ett fördröjt missfall som stöttes ut vid nyårsskiftet men fick reda på att embryot inte utvecklades redan 2 månader innan utav läkare. I februari var mensen tillbaka igen och lyckades bli gravida igen på första försöket vilket känns otroligt med tanke på hur mycket vi kämpat/kämpar för att bli gravida då jag lider utav PCOS. Är det någon annan där ute som är gravid med PCOS eller har varit med om ett 'fördröjt missfall'?

• Malva2015
    Gravid med PCOS skrev 2016-04-02 17:34:30 följande:

Hej tråden!

Är i vecka 9 (ca 8+3) efter att ha genomgått ett fördröjt missfall som stöttes ut vid nyårsskiftet men fick reda på att embryot inte utvecklades redan 2 månader innan utav läkare. I februari var mensen tillbaka igen och lyckades bli gravida igen på första försöket vilket känns otroligt med tanke på hur mycket vi kämpat/kämpar för att bli gravida då jag lider utav PCOS. Är det någon annan där ute som är gravid med PCOS eller har varit med om ett 'fördröjt missfall'?

Hej, jag hade ett MA i på julafton. Såg hjärtat slå i v 6 men den dog däromkring . Upptäckte det i v 10 och fick piller med hem. Nu är jag i v 7+4 och oroar ihjäl mig.

Vad är sjukdomen du har?
  • vainilla

Efter en tuff vecka känns de som man är på banan igen. Mådde inte såhär dåligt när jag var gravid med dottern men denna gången har jag kräkts så mkt att jag i en veckas tid bara kunnat ligga ner. Nu är de konstant illamående men får behålla maten iaf. Hur mår ni?

Ska skrivas in riktigt på torsdag o samtidigt boka KUB ( inte för att jag känner att jag behöver göra de men det blir ju ett gratis UL )

• Gravid med PCOS
    Malva2015 skrev 2016-04-02 18:23:38 följande:
    Hej, jag hade ett MA i på julafton. Såg hjärtat slå i v 6 men den dog däromkring . Upptäckte det i v 10 och fick piller med hem. Nu är jag i v 7+4 och oroar ihjäl mig.

Vad är sjukdomen du har?
    Malva2015 skrev 2016-04-02 18:23:38 följande:

Vad är sjukdomen du har?

Hej och tack för svar!

Jag beklagar förlusten. Jag fick även reda på det precis som du runt vecka 6-7.. Sen dröjde det som sagt ca 2 månader för kroppen att stöta ut det. Jag valde att inte ta några piller utan ville prova på naturlig väg även om det kändes som evigheter. 

Jag oroar mig också oerhört mycket och jag antar att det blir värre då man vill det så gärna..

PCOS (Polycystiskt-ovarialsyndrom) innebär egentligen att kvinnan domineras utav det manliga hormonet testosteron vilket gör att det blir obalans i hennes kropp, dvs en hormonrubbning, som bland annat kan göra så att äggen inte mognar och lossnar vilket med andra ord innebär att man inte har någon ägglossning överhuvudtaget. Mensen blir oftast oregelbunden och kan i många fall utebli helt och hållet i månader och till och med år (beroendes på hur kraftig rubbningen är). Man kan även få andra fysiska/ytliga besvär som ökad hårväxt i tex ansikte samt acne. Man har också väldigt lätt för att gå upp i vikt och speciellt runt buken. 

www.1177.se/Ostergotland/Fakta-och-rad/Sjukdomar/Polycystiskt-ovarialsyndrom---PCOS/

• kurbitstjejen

Hoppar in här :)

Jag är en kulla på 27 (snart 28) år som väntar mitt första barn med min blivande man som är 25 år!

Plussade i förrgår (är nu i vecka 5+3) efter ett negativt test några dagar innan och ingen av oss var speciellt förvånade över resultatet trots att det kommer väldigt tidigt för oss. Vi har varit tillsammans sedan november 2015 och bröllop är inbokat och klart den 4/6! Det går fort när man hittar rätt ;) Så BF är 29 november, en dag från våran årsdag!

Gubben har en son sedan tidigare som snart är 4 år gammal, så han får leda vägen för mig! Enorm hunger och trötthet har varit mina mest tydliga känningar hittills men har också en hel del känningar i livmodern (det drar som träningsvärk utan smärta) , lite illamående och yrsel har jag också känt av! Hoppas att lillkorven stannar kvar nu!

Svar på tråden BF november 2016