• Mrs R

BF november 2016

Hej. Jag plussade i morse (andra barnet) och bara måste få prata av mig all min glädje som bubblar i mig. Hittade ingen befintlig tråd för oss med bf i november så jag provar att starta en och hoppas att fler hänger på. Vi kan följas åt, jämföra symptom och stötta varandra.

• Svar på tråden BF november 2016
  • vanjastina
    mamalolo skrev 2016-04-01 13:48:46 följande:

Usch vad jag är dålig på ovisshet. Jag kunde inte hålla mig från att göra ytterligare ett CB-test och fick fortfarande 2-3 v i vecka 5+5. Jag vet att det inte behöver betyda något med jag känner på mig att det inte är som det ska vara. Någon annan som är i vecka 6 som också gjort ett test nyligen. Vad får ni? Hur mår ni? Jag är trött, småöm i brösten, lite svullen och småöm i livmodern. I övrigt inget. 

Borde jag gå till gynakuten och kolla trots att jag inte har blödningar? Bara för att kolla?

Gjorde du testet med morgonurin?
  • vanjastina
    idetenklabordetvackra skrev 2016-04-01 10:20:21 följande:
    åh va sugen ja blev på isglass hahaaha... de suger verkligen att må såhär,förstår dig ! har du testat ingefära the ? har provat i 2 dagar och tkr de lindrar faktiskt & knapra i mig några smörgåsrån innan ja går upp..är sängliggqande de dagar det vart som värst..lever på mackor,melon & färdigmat.. äter aldrig halvfabrikat annars men nu kan ja få ett sug utan dess like på färdig fiskgratäng,soppor osv när ja är i affären..knasigt hur man blir haha
    Skönt att man inte är ensam!! Känns som att jag bara gnäller just nu men har verkligen 0 energi pga att jag kräks och är illamående. Sådant te ska jag testa - tack för tipset! :) Nää vanligtvis äter jag exemplariskt men nu är det hemskt, haha. Leva på smörgåsar och risifrutti är ju inte direkt enligt tallriksmodellen men vad gör man inte, får kväljningar bara jag öppnar kylskåpet och råkar se andra livsmedel liksom..
  • MamiFrench
    nyckelpiga80 skrev 2016-04-01 06:07:17 följande:

Tänkte jag skulle lägga upp mitt UL.

Svindlar fortfarande när jag tänker på lilla mini där inne.

Är just nu i vecka 10 (9+2)

BF November-16
    Åh vilken fin bild på er lilla skatt, måste kännas fantastiskt!

Jag mår väldigt illa på förmiddagarna, men blir faktiskt bättre framåt kvällen. Fortfarande ömma bröst och de har tydligen blivit väldigt mycket större haha. Var på gymmet idag och fick knappt på mig träningsbh.

En annan fråga som jag funderar på, sen förra barnet har jag lagt in implantat i brösten och funderar på hur det går med amningen- något som har erfarenheter? Vill så gärna kunna amma...
  • mamalolo
    vanjastina skrev 2016-04-01 13:52:02 följande:
    Gjorde du testet med morgonurin?
    Nej, mitt-på-dagen-urin. :-/ Tänkte att det så här långt in i vecka 6 inte borde göra skillnad... Men det var kanske dumt. 
  • mamalolo

Nu kom mensvärk +småblodiga flytningar (beklagar detaljer) så det ser mörkt ut. Får ta nya tag senare. 

• Helen3
    mamalolo skrev 2016-04-01 14:39:58 följande:

Nu kom mensvärk +småblodiga flytningar (beklagar detaljer) så det ser mörkt ut. Får ta nya tag senare. 

Det behöver inte betyda något men ring 1177 för säkerhetsskull! Håller tummarna för dig! Är i v 6 jag också, 5+3 idag.
  • MamiFrench
    Helen3 skrev 2016-04-01 15:19:10 följande:
    Det behöver inte betyda något men ring 1177 för säkerhetsskull! Håller tummarna för dig! Är i v 6 jag också, 5+3 idag.
    Håller med föregående, ring så du iallafall kan få ett vul eller ett blodprov.
  • boniish
    idetenklabordetvackra skrev 2016-04-01 10:13:02 följande:
    vissa dagar mår jag kanon sen kmr de 1-2 dagar då ja mår som en påse skit..bara sover och plågas av ett sjukt illmående,,fryser som en tok då oxå.. hur har du de ?:) ska köpa kläder ihelgen för börjar nytt jobb på måndag o kan inte gå runt så här längre haha
    Vad jobbigt du har de hoppas de försvinner snart. Ja har växtvärk konstant som är så jobbigt & gör ont emellan åt och gör så man blir orolig
  • boniish
    Helen3 skrev 2016-04-01 15:19:10 följande:
    Oxå i v 6 hur mår du? Första barnet ?
  • vanjastina
    mamalolo skrev 2016-04-01 14:39:58 följande:

I februari började mitt mf på 5+6 så, mina tester stegrades aldrig från "2-3" samt fick blodblandade flytningar :/ MEN samtidigt läste jag om måååånga som inte fått ökning på digitala samt haft blödningar som det ändå gick bra för, det verkade vara 50/50, så jag håller tummarna för dig!!!
Svar på tråden BF november 2016