• Mrs R

BF november 2016

Hej. Jag plussade i morse (andra barnet) och bara måste få prata av mig all min glädje som bubblar i mig. Hittade ingen befintlig tråd för oss med bf i november så jag provar att starta en och hoppas att fler hänger på. Vi kan följas åt, jämföra symptom och stötta varandra.

• Svar på tråden BF november 2016
  • boniish
    idetenklabordetvackra skrev 2016-04-01 08:09:26 följande:
    Jag ser ut som en ballong kan inte ha några tröjor alls förutom några lösa skjortor & tunikor..alla byxor klämmer så går mest i legging lr träningsbyxor..känner mig så snygg haha det är mitt första barn och jag är i v8
    Samma här är i v 6 & kan inte ha byxor alls överhuvudtaget .. Hur mår du annars ?
  • Maria_Mango
    idetenklabordetvackra skrev 2016-04-01 08:09:26 följande:

Jag ser ut som en ballong kan inte ha några tröjor alls förutom några lösa skjortor & tunikor..alla byxor klämmer så går mest i legging lr träningsbyxor..känner mig så snygg haha det är mitt första barn och jag är i v8

Haha, skönt att vi är två! Jag har tagit en gummisnodd som jag sätter fast i knapphålet på jeansen och sen fäster på knappen. Sen tar jag ett linne över. INTE snyggt eller bekvämt....hahaha.
  • Matl
    mamalolo skrev 2016-03-31 12:51:57 följande:

Kul! Grattis! Blir allt bra sugen på att göra VUL, jag också. Fick du göra gratis? 

Tack! Jag ringde till kvinnokliniken och förklarade min oro och då fick jag komma in "akut". Blir väl som ett vanligt läkarbesök antar jag.. Ja runt vecka 7 brukar man kunna se hjärtat slå men det kan ju självklart skilja sig lite från graviditet till graviditet.
  • palomablanca
    nyckelpiga80 skrev 2016-04-01 06:07:17 följande:

Tänkte jag skulle lägga upp mitt UL.

Svindlar fortfarande när jag tänker på lilla mini där inne.

Är just nu i vecka 10 (9+2)

Är detta en ul eller vul bild? :)
  • vanjastina

Jag mår så kasst. Min kost just nu består av smörgåsar, smoothies, risifrutti och isglass, den enda jag får i mig.. Vill bara att de här veckorna susar förbi så att jag börjar må lite bättre, jäkla illamående :/

• idetenklabordetvackra
    boniish skrev 2016-04-01 09:14:22 följande:
    Samma här är i v 6 & kan inte ha byxor alls överhuvudtaget .. Hur mår du annars ?
    vissa dagar mår jag kanon sen kmr de 1-2 dagar då ja mår som en påse skit..bara sover och plågas av ett sjukt illmående,,fryser som en tok då oxå.. hur har du de ?:) ska köpa kläder ihelgen för börjar nytt jobb på måndag o kan inte gå runt så här längre haha
  • nyckelpiga80
    palomablanca skrev 2016-04-01 09:29:01 följande:

Är detta en ul eller vul bild? :)

Det är ett UL men bilden blev sned på något sätt.
    BF November-16
  • idetenklabordetvackra
    Maria_Mango skrev 2016-04-01 09:14:39 följande:
    Haha, skönt att vi är två! Jag har tagit en gummisnodd som jag sätter fast i knapphålet på jeansen och sen fäster på knappen. Sen tar jag ett linne över. INTE snyggt eller bekvämt....hahaha.
    ja tur vi inte är ensamma haha, min sambo tkr ja gnäller .. men hur kul är de ?
    visst de kmr förhoppningsvis ge ett underbart nytt liv men attt må och se ut såhär.. puh.. ja har ett par jeans i superstretch jag inte använt innan grav men kom ihåg att de låg i garderoben, de sitter skönt, finns på gina & cubus för 299 i olika färger och tvättar ! skas köpa mig lite lösa längre toppar & nån klänning ihelgen så ja känner mig bekväm .... brukar de vara såhär första barnet ? kanske lugnar ner sig senare och den riktiga magen får komma fram ..
  • idetenklabordetvackra
    vanjastina skrev 2016-04-01 10:03:17 följande:

Jag mår så kasst. Min kost just nu består av smörgåsar, smoothies, risifrutti och isglass, den enda jag får i mig.. Vill bara att de här veckorna susar förbi så att jag börjar må lite bättre, jäkla illamående :/

åh va sugen ja blev på isglass hahaaha... de suger verkligen att må såhär,förstår dig ! har du testat ingefära the ? har provat i 2 dagar och tkr de lindrar faktiskt & knapra i mig några smörgåsrån innan ja går upp..är sängliggqande de dagar det vart som värst..lever på mackor,melon & färdigmat.. äter aldrig halvfabrikat annars men nu kan ja få ett sug utan dess like på färdig fiskgratäng,soppor osv när ja är i affären..knasigt hur man blir haha
  • mamalolo

Usch vad jag är dålig på ovisshet. Jag kunde inte hålla mig från att göra ytterligare ett CB-test och fick fortfarande 2-3 v i vecka 5+5. Jag vet att det inte behöver betyda något med jag känner på mig att det inte är som det ska vara. Någon annan som är i vecka 6 som också gjort ett test nyligen. Vad får ni? Hur mår ni? Jag är trött, småöm i brösten, lite svullen och småöm i livmodern. I övrigt inget. 

Borde jag gå till gynakuten och kolla trots att jag inte har blödningar? Bara för att kolla?

Svar på tråden BF november 2016