• Mrs R

BF november 2016

Hej. Jag plussade i morse (andra barnet) och bara måste få prata av mig all min glädje som bubblar i mig. Hittade ingen befintlig tråd för oss med bf i november så jag provar att starta en och hoppas att fler hänger på. Vi kan följas åt, jämföra symptom och stötta varandra.

• Svar på tråden BF november 2016
  • vanjastina
    mamalolo skrev 2016-04-01 18:06:15 följande:
    Belly skrev 2016-04-01 16:22:59 följande:Åh håller tummarna att det inte är någon fara!
    Helen3 skrev 2016-04-01 15:19:10 följande:Det behöver inte betyda något men ring 1177 för säkerhetsskull! Håller tummarna för dig! Är i v 6 jag också, 5+3 idag.

Tack fina ni för pepp! Det är svårt att förklara men det har verkligen känts från första början att det inte riktigt tagit sig fullt ut. Så jag är rätt övertygad om att det är kört. 

@vanjastina Hur utvecklade det sig sen? Hur lång tid till att det kom rent blod? Jag har massa blodblandade flytningar nu. Sköter kroppen det hela själv eller bör man kontakta gyn?

Det började med en brun flytning på en tisdag (5+4), var väldigt sparsamt, fram till torsdagen (5+6) då det blev rikligare och rött samt att digitalt test bara visade 2-3 så då visste jag att det var kört.. Jag fick komma in på ett vul på gyn pga smärta på höger sida, de kunde då inte se några mer tecken på graviditet än en förtjockad slemhinna samt att jag blödde rött så då sa hon att det mest troligtvis var missfall, på fredagen började jag blöda rikligt. Jag fick ta blodprov som visade ett hcg på 300 på fredagen, på måndagen var det endast 45.
  • mamalolo
    vanjastina skrev 2016-04-01 18:29:58 följande:
    Det började med en brun flytning på en tisdag (5+4), var väldigt sparsamt, fram till torsdagen (5+6) då det blev rikligare och rött samt att digitalt test bara visade 2-3 så då visste jag att det var kört.. Jag fick komma in på ett vul på gyn pga smärta på höger sida, de kunde då inte se några mer tecken på graviditet än en förtjockad slemhinna samt att jag blödde rött så då sa hon att det mest troligtvis var missfall, på fredagen började jag blöda rikligt. Jag fick ta blodprov som visade ett hcg på 300 på fredagen, på måndagen var det endast 45.
    OK, då vet jag vad jag har att vänta på ett ungefär. Tack för att du delade med dig. <3
  • MamiFrench
    mamalolo skrev 2016-04-01 14:39:58 följande:

Nu kom mensvärk +småblodiga flytningar (beklagar detaljer) så det ser mörkt ut. Får ta nya tag senare. 

Åh så tråkigt!!!
  • Bell13
    mamalolo skrev 2016-04-01 13:48:46 följande:

Usch vad jag är dålig på ovisshet. Jag kunde inte hålla mig från att göra ytterligare ett CB-test och fick fortfarande 2-3 v i vecka 5+5. Jag vet att det inte behöver betyda något med jag känner på mig att det inte är som det ska vara. Någon annan som är i vecka 6 som också gjort ett test nyligen. Vad får ni? Hur mår ni? Jag är trött, småöm i brösten, lite svullen och småöm i livmodern. I övrigt inget. 

Borde jag gå till gynakuten och kolla trots att jag inte har blödningar? Bara för att kolla?

Vill gärna svara dig trots att jag inte längre är gravid. Jag fick en rosa flytning på 5+6 som övergick i lite brunt blod. Tog ett digitalt på eftermiddagen som hade stegrats från 2-3 till 3+ men jag visste att det var kört att det stegrats för sent. Dagen därpå på onsdagen blödde det rejält var som olja som bara forsade ur mig.
    Sker missfall innan v 7 är det ju ofta celldelningen eller kromosomfel. Hoppas du vågar prova igen. Jag blödde exakt 6 dagar och nu tempar jag igen och hoppas på att bli snabbt gravid med ett guldägg kram
  • MamiFrench

Fick 2-3 v på cb digital i måndags (vecka 5+0) och idag på eftermiddagen fick jag 3+ (vecka 5+4). Vet att man inte kan vara säker på någonting, men det kändes ändå som en lättnad, plus att illamåendet har tilltagit rejält. Vill så gärna att mini ska stanna i magen. Får vänta otåligt på vul som är inbokat den 13:e.

• Kärlekövervinnerallt

Min lilla verkar gärna vilja göra sin mamma orolig. Har haft 4 rosa flytningar. En för 2 veckor sedan, en vecka sedan och nu 2 kvällar irad. Kommer lite och sen förvinner det. De andra gångerna har jag tagit det med ro. Men nu 2 dagar i rad. Hmmm. Hoppas allt är bra. Idag tycker jag att illamåendet har kommut igång. Tog gravtest som blev streck direkt när jag. Antar att detta är en förstart på att vara mamma.

• Anonym (30/11)

jag lämnar tråden, har tyvärr fått missfall.. kram på er och lycka till <3

• Maria_Mango
    mamalolo skrev 2016-04-01 18:06:15 följande:

Tack fina ni för pepp! Det är svårt att förklara men det har verkligen känts från första början att det inte riktigt tagit sig fullt ut. Så jag är rätt övertygad om att det är kört. 

@vanjastina Hur utvecklade det sig sen? Hur lång tid till att det kom rent blod? Jag har massa blodblandade flytningar nu. Sköter kroppen det hela själv eller bör man kontakta gyn?

Kramar till dig! Jag tycker du ska ringa och prata med en barnmorska, då får du svar på alla frågor och känner dig förhoppningsvis lite lugnare. Och går det inte den här gången så kanske nästa! Jag vet precis hur du känner och ovissheten är värst. Kram!
  • Maria_Mango
    Anonym (30/11) skrev 2016-04-02 08:42:40 följande:

jag lämnar tråden, har tyvärr fått missfall.. kram på er och lycka till <3

Stor kram till dig!
  • boniish
    Helen3 skrev 2016-04-01 17:44:00 följande:
    Jodå, kissar ofta, varit lite illamående hittills men spydde skum imorse och behövt äta hela dagen så nu är det igång antar jag! Ömma och svullna bröst och ont i bröstvårtorna. Lite trött och molvärk, hugger till när jag reser mig för fort eller hostar men annars så :) själv då?

Nej det är mitt andra, ditt då?
    Jaha hoppas allt gör bra ..hugger när ja reser mig fort,ömma bröst & molvärk hela tiden . De är mitt första.
Svar på tråden BF november 2016