• Lilla Luna

Första barnet - November 2016

Jag har nyligen plussat och börjar precis att greppa att jag är gravid.

Jag blir 24 i år och sambon blir 23. Detta är vårt första barn. Vårt "blir det så blir det". Jag är så nervös och rädd och lycklig och allt! Allt på samma gång. Hoppas liten vill stanna nu bara.

Fler i samma sits? Följas åt? Peppa, stötta tipsa. Alla är välkommna!

• Svar på tråden Första barnet - November 2016
  • Emmabo
    Lilla Luna skrev 2016-03-20 14:34:24 följande:
    Hur ser det ut i v.9? Vad ser man liksom? Är i v.9 nu. 8+1. :)
    Ett huvud, små ben, en liten näsa och det viktigaste av allt, ett tickande litet hjärta :) Jag gjorde vanligt ultraljud (inget vaginalt) och allt syntes klart och tydligt. Barnmorskan tryckte lite extra så vi skulle få se det lilla pyret röra sig också :D 

• Bär
    Zazou skrev 2016-03-20 15:24:20 följande:

Jag tror jag plussade idag (väldigt svagt) så om det verkligen är sant är vi väldigt nära varandra i tid. Jag räknade ut att bf borde vara 27:e. Men vågar inte hoppas. Ska ta digitalt imorgon.

Fyller 26 i sommar så vi är lika i ålder också! Roligt!

Åh, vad spännande!!

Jag tog ett digitalt igår och den visade "Gravid 2-3" :D

Håller tummarna för dig imorgon!!
  • Lilla Luna
    Emmabo skrev 2016-03-20 15:43:48 följande:

Ett huvud, små ben, en liten näsa och det viktigaste av allt, ett tickande litet hjärta :) Jag gjorde vanligt ultraljud (inget vaginalt) och allt syntes klart och tydligt. Barnmorskan tryckte lite extra så vi skulle få se det lilla pyret röra sig också :D 

Så mysigt! Vill också göra vanligt ul. Ska boka till v.12-13. :)
  • Fru01

Hoppar gärna in här med :)

Tog en digitalt gravtest idag (4 dagar före bim) som visade gravid 1-2 veckor. Trodde inte det skulle visa något så tidigt. Var tvungen att ta ett till som visade samma. Chock och glädje! :)

• Emmabo
    Lilla Luna skrev 2016-03-20 16:16:40 följande:
    Så mysigt! Vill också göra vanligt ul. Ska boka till v.12-13. :)
    Jag hade tänkt vänta tills v.12-13 jag med egentligen, men så hade dom en tid dagen efter så jag körde på det. :) 
  • Hallonsoda2016
    Zazou skrev 2016-03-20 15:24:20 följande:

Jag tror jag plussade idag (väldigt svagt) så om det verkligen är sant är vi väldigt nära varandra i tid. Jag räknade ut att bf borde vara 27:e. Men vågar inte hoppas. Ska ta digitalt imorgon.

Fyller 26 i sommar så vi är lika i ålder också! Roligt!

Bf här är också 27/11 om jag räknat rätt och allt går vägen :)
  • Zazou
    Hallonsoda2016 skrev 2016-03-21 07:15:50 följande:
    Bf här är också 27/11 om jag räknat rätt och allt går vägen :)
    Kännde igen dig från fertilitetstråden!

Kul att vi har samma bf! (Än så länge, det hinner väl ändras flera gånger ;))

Jag har tagit 6 st tester varav ett digitalt och alla säger samma. Jag tror jag vågar hoppas att det är sant nu.... Spännande!!
  • Zazou
    Hallonsoda2016 skrev 2016-03-21 07:14:51 följande:

Plussade i fredags så är väldigt nygravid. Har världens bästa sambo som blev jätte glad! :)

Hade du bim i fredags?
  • Hallonsoda2016
    Zazou skrev 2016-03-21 07:25:22 följande:

Hade du bim i fredags?

Jag plussade på BIM -4 och skulle ha mensen imorgon den 22/3. Men jag har ju haft väldigt oregelbunden mens så svårt att veta! ÄL var 9/3. Vi hade sex 7/3 och 9/3 och det tog sig!

Kände igen dig också!
Svar på tråden Första barnet - November 2016