• Lilla Luna

Första barnet - November 2016

Jag har nyligen plussat och börjar precis att greppa att jag är gravid.

Jag blir 24 i år och sambon blir 23. Detta är vårt första barn. Vårt "blir det så blir det". Jag är så nervös och rädd och lycklig och allt! Allt på samma gång. Hoppas liten vill stanna nu bara.

Fler i samma sits? Följas åt? Peppa, stötta tipsa. Alla är välkommna!

• Svar på tråden Första barnet - November 2016
  • Zazou
    Hallonsoda2016 skrev 2016-03-21 09:24:27 följande:
    Jag plussade på BIM -4 och skulle ha mensen imorgon den 22/3. Men jag har ju haft väldigt oregelbunden mens så svårt att veta! ÄL var 9/3. Vi hade sex 7/3 och 9/3 och det tog sig!

Kände igen dig också!
    Jaha! Vad spännande! Känner du någonting ännu?

Jag ringde min fertilitetsmottagning idag och förklarade läget. Nämnde då att jag hade ont i nedre magen "där mensverken sitter annars" men att det strålade ner i benen. Och fick till svar att "du kommer börja känna efter efter alla symtom i boken". Så jag antar att det är normalt, eller?
  • Hallonsoda2016
    Zazou skrev 2016-03-21 19:21:14 följande:

Jag ringde min fertilitetsmottagning idag och förklarade läget. Nämnde då att jag hade ont i nedre magen "där mensverken sitter annars" men att det strålade ner i benen. Och fick till svar att "du kommer börja känna efter efter alla symtom i boken". Så jag antar att det är normalt, eller?

Det är nog normalt! Jag tror att personer som du och jag i fertilitetstrådar är duktiga på att lyssna på kroppens signaler. Så det är nog inte konstigt alls!

Jag känner inget särskilt. Druckit mer och kissat mer bara. Men trodde att det var pga antibiotikan jag åt. Har haft lite molvärk men har tänkt att det har berott på att mensen ska komma :)
  • Hallonsoda2016
    Zazou skrev 2016-03-21 19:21:14 följande:

När hade du BIM och ÄL?
  • Lilla Luna

Så besviken! De gör inget privat eller tidigt ul här. Måste åka 25mil, enkel resa, för att få till ett tidigt ul. Så surt!

• Hallonsoda2016
    Lilla Luna skrev 2016-03-22 12:07:42 följande:

Så besviken! De gör inget privat eller tidigt ul här. Måste åka 25mil, enkel resa, för att få till ett tidigt ul. Så surt!

Kombinerad shoppingresa? :)
  • Bär

Vad har ni alla för symptom??

Jag är i vecka 5 (4+5) och har hela tiden molvärk. Känns verkligen som mensen ska komma närsomhelst, men inget händer, haha :)

• björkis123
    Bär skrev 2016-03-22 12:31:33 följande:

Vad har ni alla för symptom??

Jag är i vecka 5 (4+5) och har hela tiden molvärk. Känns verkligen som mensen ska komma närsomhelst, men inget händer, haha :)

Hade precis likadant, börjar vara lite glesare nu med molvärk en, går in i v 7 imorgon och nu är det mest på natten. Lite ömma bröst men inte så farligt, oftast mer morgon och kväll. Tryckande huvudvärk vissa dagar och trött ???? men härligt ! :)
  • Lilla Luna

Har bättre shopping 1,5mil hemifrån. Så det känns inte relevant. :(

Hallonsoda2016 skrev 2016-03-22 12:25:54 följande:

Kombinerad shoppingresa? :)

• Hallonsoda2016
    Lilla Luna skrev 2016-03-22 14:20:13 följande:

Har bättre shopping 1,5mil hemifrån. Så det känns inte relevant. :(

Tänkte mest två flugor i en smäll :)
  • Lilla Luna

Nja, det blir för mycket farande och för lång tid hemifrån. Men ska överväga att åka upp för ul, men då måste jag ta ledig från jobbet enbart för det. Känns lite onödigt.

Hallonsoda2016 skrev 2016-03-22 14:47:56 följande:

Tänkte mest två flugor i en smäll :)

Svar på tråden Första barnet - November 2016