Kan din 9-åring simma?
Kan din 9-åring simma?
Skriv gärna hur gammal barnet/barnen var då de lärde sig simma.
Kan din 9-åring simma?
Skriv gärna hur gammal barnet/barnen var då de lärde sig simma.
Mina barn kan simma, de tog sitt första simborgarmärke när de var mellan 4-7år gamla. Barnen går på simskola varje sommar i fem veckor och tar märken. Det är viktigt att underhålla simningen och fortsätta träna även om man kan simma hjälpligt. Bra att träna på livräddning också.
11-åringen har simmat som en fisk länge, 9-åringen har inga problem att göra precis vad han vill i en simbassäng men en god simmare är han inte. Skulle inte slänga i honom från en båt 200 meter från land och kallt räkna med att han klarar sig. Han har alltid varit lite skeptisk mot vatten.
7-åringen är helt orädd och gör också precis vad han vill i en bassäng med någon form av tveksamt grodsim. Bröstsimsmässigt klarar han väl kanske en halv längd.
5-åringen vågar inte doppa huvudet. Vi måste sätta henne i simskola snart.
Nu är det inte mitt biologiska barn. Men vart chockad när det visade sig att sjuåringen inte kunde simma. Drog med mig stackaren till badhuset varje dag i en vecka och sen simmades det som aldrig förr. Förstår inte hur man inte kan/vill lära sitt barn så fort som möjligt att simma. Jag anser att en 4-5 åring ska kunna simma. Billigaste livförsäkringen någonsin.
Ja, det kan hon.
Hon började att ta sig fram med hundsim vid 4-års ålder. Nånstans vid 6 år blev det mer regelrätta simtag.
Nu i åk 2 går hela klassen på simskola en gång i veckan och det är ju en bonus.
Alicia började simma utan flythjälpmedel när hon var knappt 3. Tävlingssimmar idag.