• Vicktess

BF December 2016

Hej alla blivande december mammor :)

Fick ett plus på stickan idag och har BF 1 December. Tänkte starta den här tråden så att vi kan följas åt, få råd och peppa varandra. 
    Så är det någon mer än jag som nyss fått ett plus på stickan? :)

• Svar på tråden BF December 2016
  • Pumpalens

Herregud som tankarna snurrar sen man plussade!

Känns som mina symtomer minskat sen jag plussade eller är det att man tänker för mycket? Som trötthet, eller känns som magen minskat även flåset. Men man kanske letar symtom hela tiden vilket gör att man tycker att man tappat några symtomer.

Någon mer som känner såhär?

• Clementin
    Michaela94 skrev 2016-03-30 20:05:39 följande:
    Jag kände igen ditt namn, var du med i Marsbebisar 2016 eller februaribebisar 2014?
    Nej tyvärr, det är inte jag :P Det här är mitt första :)
  • Knyttan

Hej plussade också för några dagar sen, är förmodligen i v 5 (4+4). Räknade ut bf till mellan 30/11 - 4/12 så det är väl rätt stor möjlighet att det blir en dec. bebis här. Det är andra barnet för oss, har en liten kille på snart 3år också!

• Septemberkid

Nu hoppar jag in här jag med :) Plussade i söndags, har en dotter sedan tidigare på snart 19 månader <3 Gud vad man ser fram emot nästa vinter helt plötsligt va ;)

• Miavillblimamma

En så sjuk känsla! Enligt mina olika appar osv så är jag i v. 5 (4+1), min sambo har äntligen fattat att jag faktiskt är gravid! :) Vi var och handlade idag och sambon stannade vid bebissakerna! :D Haha!

När bör man berätta för familjen? Och jobbet? Bästa kompisarna? Är rädd för att hamna i situationer där man blir tvingad att avslöja... :(

Sambon har börjat behandla mig som bomull och jag nojar som bara den, har ibs och så fort det kniper till i magen eller gör ont så är jag LIVRÄDD att det ska vara missfall på gång! :/

Är det nån som vet någon bra sida med godkänd och förbjuden mat?

• schober
    Längtan02 skrev 2016-03-31 08:46:26 följande:
    Kan tillägga att vi försökt länge och jag trodde inte jag kunde bli gravid. Jag åt pergotime nu i Mars så det har tagit sig på första kuren. :)

Låter som oss! Hur länge hade ni försökt?

Vi började försöka nyår 14/15, fick äntligen plus i september men blev ett snabbt missfall efter knappa veckan. Fick Provera utskrivet för att få igång mensen, och Pergotime. Första kursen, ÄL på dag 22 - och nu går jag in i vecka 6 imorgon (5+0). Är livrädd för missfall, men det känns skönt att jag denna ggn har väääldigt starka grav.tester samt betydligt fler symtom än förra ggn. Nu vill vi ha vårat lilla vinterpyre <3

• schober
    Miavillblimamma skrev 2016-03-31 18:26:43 följande:

En så sjuk känsla! Enligt mina olika appar osv så är jag i v. 5 (4+1), min sambo har äntligen fattat att jag faktiskt är gravid! :) Vi var och handlade idag och sambon stannade vid bebissakerna! :D Haha!

När bör man berätta för familjen? Och jobbet? Bästa kompisarna? Är rädd för att hamna i situationer där man blir tvingad att avslöja... :(

Sambon har börjat behandla mig som bomull och jag nojar som bara den, har ibs och så fort det kniper till i magen eller gör ont så är jag LIVRÄDD att det ska vara missfall på gång! :/

När och hur ni berättar är helt upp till er. Vi tänker vänta tills efter första ultraljudet, som bör göras runt vecka 8 med lite tur... men om magen inte är så stor så ska vi berätta det för våra föräldrar när alla ska samlas hos oss. Då är jag i v.11 =)
    Min yrsel är väldigt påtaglig så jag måste ev. berätta för några av mina klasskamrater (universitetet) men annars kommer vi försöka hålla på det. Vill inte ta ut något i förskott riktigt ännu,

Livsmedelsverket har bästa informationen gällande kost, så spana in där =)
  • Anonym föräldraledig

Hoppar med här. Är gravid igen efter ett tidigt missfall i november. Har sedan tidigare ett barn på 17 månader. Beräknad till 8/12 enligt senaste mens.
    Har ett lätt illamående som kommer och går, samt ilningar i brösten.

• Anonym föräldraledig
    Miavillblimamma skrev 2016-03-31 18:26:43 följande:

Kolla Livsmedelsverkets hemsida om vad som är okej att äta eller inte, de har en bra sida.
Svar på tråden BF December 2016