• Vicktess

BF December 2016

Hej alla blivande december mammor :)

Fick ett plus på stickan idag och har BF 1 December. Tänkte starta den här tråden så att vi kan följas åt, få råd och peppa varandra. 
    Så är det någon mer än jag som nyss fått ett plus på stickan? :)

• Svar på tråden BF December 2016
  • Fian88
    Septemberkid skrev 2016-04-02 12:06:03 följande:
    Tack! :D Och grattis själv! :) kul det ska bli med syskon :D. Hittar inte fb-gruppen dock.. Är den hemlig förresten?
    Skicka en vänförfrågan till Elin Burström (svartvit profilbild) så lägger hon till dig:)
  • LyCKa55
    Yilla skrev 2016-04-01 08:58:38 följande:

Hoppas du slipper, det var något av det jobbigaste jag varit med om.

Ja det kan man säga! Vi skulle egentligen inte ha några fler, men så blev jag oplanerat gravid trots preventivmedel ( det som slutade i MA) och bestämde oss för att behålla ändå. Sen när det inte blev något var vi så inställda på en till att vi körde på direkt. Hann inte få någon mens emellan så jag blev lite chockad

Den här gången blir det tidiga ultraljud då fostret dog i vecka nio förra gången, upptäckte det i vecka 12 då vi skulle göra KUB. Hoppas få se ett levande foster om några veckor

Jag är 30 förresten, hur gammal är du?

Oj då! Fy va jobbigt när man är inställd på ultraljud o se en liten bebis! Men det märktes inget då?

Jag har haft lite ont i ena äggstocken/sidan av livmodern idag. Undrar va det kan va? Blir orolig. Med sonen hade jag inga känningar alls innan v.11. Så att jag mår dåligt o känner en massa saker redan nu är skumt för mig
  • Yilla
    LyCKa55 skrev 2016-04-02 14:15:48 följande:

Oj då! Fy va jobbigt när man är inställd på ultraljud o se en liten bebis! Men det märktes inget då?

Jag har haft lite ont i ena äggstocken/sidan av livmodern idag. Undrar va det kan va? Blir orolig. Med sonen hade jag inga känningar alls innan v.11. Så att jag mår dåligt o känner en massa saker redan nu är skumt för mig

Ja det var tufft, syntes en perfekt liten kropp med huvud, armar och ben, men hjärtat slog inte.. Märktes absolut ingenting, mådde lika illa och hade alla vanliga krämpor som innan, det fortsatte fram till någon dag efter skrapningen. Sjukt att kroppen luras så!

För mig lägger sig alltid livmodern på vänster sida i början, kanske är samma för dig? Sen växer den snabbare andra graviditeten så det är nog bara växtvärk

Okej kul, då är vi nästan lika gamla, jag fyller egentligen 30 först i höst men är ju på mitt 30:e år så att säga
  • Yem
    loveislife skrev 2016-04-02 16:47:49 följande:

Är Facebook gruppen hemlig? Hur gör man för att gå med isf?

Du blir vän med Elin Burström från Nyköping.Svartvitt foto. Hon lägger till dig.
  • Längtan02
    Fian88 skrev 2016-03-31 08:53:08 följande:

Grattis!:)

Jag fick prova Pergotime en gång (enkelkur) men blev överstimulerad, 4 ägg blev det så vi hoppade över det försöket. Men så tog det sig "naturligt" nu på andra äl efter kuren istället:). Hur många ägg såg man på dig?:)

När jag var på gyn såg dom endast ett ägg som verkade okej. Men läkaren sa att det ändå inte var stor chans att det skulle bli nåt. Några veckor senare fick jag mitt efterlängtade pluss :)

Men viken tur du hade då, att det tog sig ändå :) stort grattis och lycka till :) Kram!
  • EbbaStina

Hej! Hoppar in här. Har bf 3/12. Är 37 år och väntar mitt tredje och makens första barn :) Känslorna går upp och ner, har två tonåringar hemma.

• Josew

Hej

Plusade i fredas 1/4, första barnet. Jag är 25 och mannen 33 år.

Tog ut spiralen i mitten utav februari, har haft en mindre blödning där emellan så lite osäker på hur långt gången jag är men minst i vecka 4. Preliminärt bf 9 december

Varit sjukt trött, kissar konstant, hungrig jämt och måste äta direkt när jag känner de annars lever blodsocker jävel, huvudvärk. Magen är spänd och svullen, brösten är ömma och känsliga.

Känner lycka i hela kroppen

Svar på tråden BF December 2016