• Vicktess

BF December 2016

Hej alla blivande december mammor :)

Fick ett plus på stickan idag och har BF 1 December. Tänkte starta den här tråden så att vi kan följas åt, få råd och peppa varandra. 
    Så är det någon mer än jag som nyss fått ett plus på stickan? :)

• Svar på tråden BF December 2016
  • NicsFlicka2014
    Helena 383 skrev 2016-03-31 18:21:18 följande:

Finns det nån mer här som närmar sig 40 eller är jag äldst?

Jag är 42..
  • Flygekorre

Är det någon fara tro att jag har noll molvärk?Är i v.4+1 och har ju haft 3 mf innan, vill minnas att jag kände ganska mycket i början då men nu känner jag ingenting :/

• LyCKa55

Hej! Jag hoppar gärna in här:) Fick ett svagt plus i onsdags på BIM-3(!). Idag testade jag med CB digital och fick Gravid 2-3:)

Har en son sen innan som fyller 2 nu i april.

Har nog inte riktigt fattat det än. Trodde det skulle ta några månader tills det tog sig;) Men det gick på första försöket. Precis som med sonen.

• loveislife

Hej får man hoppa in här?

Jag plussade igår på bim -3 bf blir runt 13 dec

För mig är det fjärde barnet med min sambos första om allt går bra

• Emelia79

Hej! Hoppar gärna in här!

Plussade väldigt svagt igår och blir en decembermamma om allt går vägen, bf 7-12:e väldigt olika var man kolla. Har inte riktigt tagit in det ännu och får testa igen efter helgen då det gått några dagar till. Har en son på 3,5 år sen tidigare (blir 4 år iår).

Grattis till er andra som också plussat!?

• Yilla
    LyCKa55 skrev 2016-04-01 06:18:43 följande:

Hej! Jag hoppar gärna in här:) Fick ett svagt plus i onsdags på BIM-3(!). Idag testade jag med CB digital och fick Gravid 2-3:)

Har en son sen innan som fyller 2 nu i april.

Har nog inte riktigt fattat det än. Trodde det skulle ta några månader tills det tog sig;) Men det gick på första försöket. Precis som med sonen.

Hej! Såg att du skrev i den andra tråden men tänkte jag kunde svara här istället vore kul att följas åt!

Jag kanske inte är sådär jätteaktiv i början då förra graviditeten slutade i MA och är lite försiktigt glad

Jag har dock tre barn sedan innan, tvillingar på 3,5 och en tjej på 15 månader!
  • LyCKa55
    Yilla skrev 2016-04-01 08:16:34 följande:

Hej! Såg att du skrev i den andra tråden men tänkte jag kunde svara här istället vore kul att följas åt!

Jag kanske inte är sådär jätteaktiv i början då förra graviditeten slutade i MA och är lite försiktigt glad

Jag har dock tre barn sedan innan, tvillingar på 3,5 och en tjej på 15 månader!

Okej! Det förstår jag. Jag är också försiktig med det. Har aldrig fått MF elker MA men har ju bara varit gravid en gång. Hoppas jag slipper!

Då har du lite o göra när den hör kommer då:)
  • noraaa
    Septemberkid skrev 2016-03-31 17:14:41 följande:

Nu hoppar jag in här jag med :) Plussade i söndags, har en dotter sedan tidigare på snart 19 månader <3 Gud vad man ser fram emot nästa vinter helt plötsligt va ;)

Vad roligt! Grattis, har oxå en 19 mån.

Glöm inte fb-gruppen om ni vill vara med :)
  • Yilla
    LyCKa55 skrev 2016-04-01 08:24:49 följande:

Okej! Det förstår jag. Jag är också försiktig med det. Har aldrig fått MF elker MA men har ju bara varit gravid en gång. Hoppas jag slipper!

Då har du lite o göra när den hör kommer då:)

Hoppas du slipper, det var något av det jobbigaste jag varit med om.

Ja det kan man säga! Vi skulle egentligen inte ha några fler, men så blev jag oplanerat gravid trots preventivmedel ( det som slutade i MA) och bestämde oss för att behålla ändå. Sen när det inte blev något var vi så inställda på en till att vi körde på direkt. Hann inte få någon mens emellan så jag blev lite chockad

Den här gången blir det tidiga ultraljud då fostret dog i vecka nio förra gången, upptäckte det i vecka 12 då vi skulle göra KUB. Hoppas få se ett levande foster om några veckor

Jag är 30 förresten, hur gammal är du?
  • Septemberkid
    noraaa skrev 2016-04-01 08:32:03 följande:
    Vad roligt! Grattis, har oxå en 19 mån.

Glöm inte fb-gruppen om ni vill vara med :)
    Tack! :D Och grattis själv! :) kul det ska bli med syskon :D. Hittar inte fb-gruppen dock.. Är den hemlig förresten?
Svar på tråden BF December 2016