• Vicktess

BF December 2016

Hej alla blivande december mammor :)

Fick ett plus på stickan idag och har BF 1 December. Tänkte starta den här tråden så att vi kan följas åt, få råd och peppa varandra. 
    Så är det någon mer än jag som nyss fått ett plus på stickan? :)

• Svar på tråden BF December 2016
  • Nicoolina

Ansluter jag också med + på stickan i söndags och ev. BF 6 december :) Första barnet och är sååå glad!!

• fialottan03

Hej hej :) får man hoppa in här? Enligt senaste mens är BF datum 10 dec. :) blir vårat andra barn :)

• Clementin
    angelikaa skrev 2016-04-04 20:41:58 följande:
    Jag plussade igår.. oplanerat gravid med 3:e barnet. Jag känner precis som dej.. uppsvälld och ont i magen. Mitt magont känns liksom mer ovanför naveln.
    Det kan jag relatera till, magont typ ovanför naveln. Uppsvälld precis som du också. Ibland stramar det åt i sidorna, antar att iaf det är växtvärk (?).
  • LyCKa55
    angelikaa skrev 2016-04-04 20:41:58 följande:

Jag plussade igår.. oplanerat gravid med 3:e barnet. Jag känner precis som dej.. uppsvälld och ont i magen. Mitt magont känns liksom mer ovanför naveln.

Lite så. Hade inte så med sonen men jag kan tydligt känna att kroppen känner igen hur det va sist. Och jag känner igen det jag upplever, iaf från senare graviditet. Man har liksom en aning mer koll på hur livmodern känns och var den sitter exakt
  • Miamis

Heeej!!

Jag vill oxå vara med! Plussa förra tisdagen, första första, ojoj! :)

Men Elin Burström på facebook med svartvit profilbild, det finns två..

Är det du med solnedgång eller barn som omskagsbild?

• Yilla
    Miamis skrev 2016-04-05 21:39:51 följande:

Heeej!!

Jag vill oxå vara med! Plussa förra tisdagen, första första, ojoj! :)

Men Elin Burström på facebook med svartvit profilbild, det finns två..

Är det du med solnedgång eller barn som omskagsbild?

Med ett barn, från Nyköping står det också
  • fattar nada

Hej! Jag vill oxå gärna vara med här, plussade alldeles nyss! :D BF uträknat till den 10 december, fjärde barnet för mig.

• stipe

Hej alla och grattis! Vi fick nyss veta att jag var gravid i v6. Innebär bf 6december. Personligen gissar jag på vid lucia ????

Jag och min sambo har länge pratat om barn ca 1 år. Nu är det så, att vi ska bli tre. Jag berättade åt min sambo men har inte fått positiva rekationer. Vo pratar om det varje dag och för varje gång blir det bara sämre.. det är problem, pengar, att vi inte har köpt hus, att hn inte fixar det, att det inte skulle vara nu, att tiden inte var redo osv. Jag försöker lugna honom och förklara att det löser sig. Det är 9 mån fra och det kostar inte alls så mkt i början förutom alla prylar man behöver.. sedan om man bor i läghenhet ellee hus de första året är inte en stor sak.. hjälp.. jag grät mig till sömns igår. Funderar om jag ska åka till hans föräldrar och prata om detta. Men jag vill helst inte säga att jag är gravid än. Men med tanke på relationen han har till sin mamma tror jag det skulle hjälpa.

• Nicoolina
    stipe skrev 2016-04-06 07:42:42 följande:

Hej alla och grattis! Vi fick nyss veta att jag var gravid i v6. Innebär bf 6december. Personligen gissar jag på vid lucia ????

Jag och min sambo har länge pratat om barn ca 1 år. Nu är det så, att vi ska bli tre. Jag berättade åt min sambo men har inte fått positiva rekationer. Vo pratar om det varje dag och för varje gång blir det bara sämre.. det är problem, pengar, att vi inte har köpt hus, att hn inte fixar det, att det inte skulle vara nu, att tiden inte var redo osv. Jag försöker lugna honom och förklara att det löser sig. Det är 9 mån fra och det kostar inte alls så mkt i början förutom alla prylar man behöver.. sedan om man bor i läghenhet ellee hus de första året är inte en stor sak.. hjälp.. jag grät mig till sömns igår. Funderar om jag ska åka till hans föräldrar och prata om detta. Men jag vill helst inte säga att jag är gravid än. Men med tanke på relationen han har till sin mamma tror jag det skulle hjälpa.

Grattis, vi verkar ha BF samtidigt :)
    Vad gäller din sambo så skulle jag råda dig att ge honom lite tid att acklimatisera sig. Min sambo och jag hade bestämt att vänta ett par år till egentligen, men nu ville det sig inte. Reaktionen jag fick var varken positiv eller negativ, men jag känner att jag backar ett tag så att han i lugn och ro får förlika sig med att vi blir tre (eller fyra iom att han har en son sedan tidigare). Kanske det skulle vara bra för er också, så att han får lite tid för sig själv. Det är ju en stor förändring även för våra män, och jag tror inte alltid vi kan stressa dem till att förstå och känna samma som oss. Men jag tänker också att du ju känner honom bäst, och m du tror att prata med hans mamma är det som kan göra det lättare för er så tycker jag att du ska göra det.

Lycka till!
    Pyret i magen, BF 2016-12-06 (första barnet)
Svar på tråden BF December 2016