• Vicktess

BF December 2016

Hej alla blivande december mammor :)

Fick ett plus på stickan idag och har BF 1 December. Tänkte starta den här tråden så att vi kan följas åt, få råd och peppa varandra. 
    Så är det någon mer än jag som nyss fått ett plus på stickan? :)

• Svar på tråden BF December 2016
  • LyCKa55
    Ingensmamma skrev 2016-04-10 14:28:02 följande:

Hej. Här kommer en till som plussat (efter ivf). Är i vecka 4+6 idag och har spenderat hela helgen med att läsa på om missfall. Plussade i onsdags och hade mellan onsdagen och fredagen ömma bröst, sedan dess är dessa puts väck. Har haft molvärk och vit-/gulaktiga flytningar som kommit och gått sedan veckan innan BIM, men nu verkar den ha blivit permanent. I övrigt inga symtom. Och nu tror jag ju såklart att jag ska få missfall eftersom molvärken blivit mer som mensvärk och tuttontet är borta. Inget blod ännu dock. Suck. Kan inte ens vara glad. Kram

Tänker också så men försöker o fokusera på sonen. Känns som tiden går snabbare nu än med honom. Då gick ja o oroade mig hela tiden. Hade två små blödningar men inget som va nåt farligt.

Sen letar vi hus o ska på en del visningar osv. Är också en bra distraktion. Är det första barnet?
  • Ingensmamma
    LyCKa55 skrev 2016-04-10 16:20:05 följande:

Tänker också så men försöker o fokusera på sonen. Känns som tiden går snabbare nu än med honom. Då gick ja o oroade mig hela tiden. Hade två små blödningar men inget som va nåt farligt.

Sen letar vi hus o ska på en del visningar osv. Är också en bra distraktion. Är det första barnet?

Hej! Jo det är första barnet. Och förmodligen vår enda graviditet eftersom vi gjort ivf och för att göra en lång historia kort så är den lilla ärtan i min mage resultatet av fyndet av en enda spermie och ett ägg. Det är säkert därför som jag är extra känslig; vetskapen om att om det skiter sig så får man ingen mer chans. Skulle bara vilja njuta, men det är svårt när alla symtom försvunnit. Och att läsa här på familjeliv är ju som att bjuda sig själv på ett mental breakdown eftersom det i står i varenda tråd i ämnet står att det är tecken på missfall :(.

Men jag ska inte lägga sorti på stämningen här inne med mitt deppande! Jag återkommer när jag vet om jag får behålla ärtan eller inte! Kram
  • LyCKa55
    Ingensmamma skrev 2016-04-10 16:57:42 följande:

Hej! Jo det är första barnet. Och förmodligen vår enda graviditet eftersom vi gjort ivf och för att göra en lång historia kort så är den lilla ärtan i min mage resultatet av fyndet av en enda spermie och ett ägg. Det är säkert därför som jag är extra känslig; vetskapen om att om det skiter sig så får man ingen mer chans. Skulle bara vilja njuta, men det är svårt när alla symtom försvunnit. Och att läsa här på familjeliv är ju som att bjuda sig själv på ett mental breakdown eftersom det i står i varenda tråd i ämnet står att det är tecken på missfall :(.

Men jag ska inte lägga sorti på stämningen här inne med mitt deppande! Jag återkommer när jag vet om jag får behålla ärtan eller inte! Kram

Åh va tufft! Kan ju inte säga att jag ka sätta mig in i situationen då vi blivit gravida med en gång de här två gångerna.

Men försök tänka positivt. Det är det enda man kan göra. Hoppas verkligen det går bra för er! Håller tummarna!
  • Ingensmamma
    LyCKa55 skrev 2016-04-10 17:58:33 följande:

Åh va tufft! Kan ju inte säga att jag ka sätta mig in i situationen då vi blivit gravida med en gång de här två gångerna.

Men försök tänka positivt. Det är det enda man kan göra. Hoppas verkligen det går bra för er! Håller tummarna!

Tack!
  • beatum86

Plussade 7/4 och har BF 17 december ???? Håller tummarna hårt för att det går bra för oss alla ?

• busmonstret

Såg nu de fanns två trådar för BF i december. Tänkte jag går väl med här också. +:ade igår och vet inte exakt hur långt gången jag är eftersom jag har oregelbunden mens, men ska jag gå på vad jag tror så bör BF vara kring 10:e december :)

• Filippa91

Jag plussade för en vecka sedan, och har bf den 1/12. Jag har i princip inga typiska symptom ännu. Så det är svårt att tro att jag är gravid. Varje dag går jag och tänker om jag verkligen är det. Och när tankarna har kommit under full med att jag är det, så blir jag orolig över att få missfall. Det är trots allt väldigt tidigt i graviditeten. Så oron kommer sitta i länge. Men måste försöka att inte tänka så mycket på det negativa. Det är ju av sprudlande glädje att ha blivit gravid.

• etttvatrefyra

Hej & grattis alla ny plussande mammor.

29 år gravid med andra barnet.

Det har minst sagt varit en berg och dalbana här, IVF försök , utomkvedshavandeskap i november och ett ledsamt missfall i februari.

Äntligen ett nyss plus på Stickan, även denna gången otroligt nog på naturlig väg.

Det är väldigt nytt och har BF 21/12

Sist gjorde BF oktober en sluten grupp på Facebook, vad säger ni andra om detta? Lättare att skriva och se inläggen .. Jag gör gärna en.

Ha en fin dag :)

• etttvatrefyra

Såg nu i tråden att det finns en fb grupp

Wehooo !! :) har lagt till dig som vän Elin och hoppas på insläpp

Svar på tråden BF December 2016