• Vicktess

BF December 2016

Hej alla blivande december mammor :)

Fick ett plus på stickan idag och har BF 1 December. Tänkte starta den här tråden så att vi kan följas åt, få råd och peppa varandra. 
    Så är det någon mer än jag som nyss fått ett plus på stickan? :)

• Svar på tråden BF December 2016
  • Mariro

Hej alla!

Så himla skönt att se en sån här tråd, så jag hoppar in här. Jag plussade för några dagar sedan och enligt Natural Cycles är bf i mitten av december.

Det är första barnet för mig och sambon, men jag är toknervös, samtidigt som jag inte vill "känna" allt för mycket, med tanke på att det är så himla tidigt och vad som helst kan hända.

Det är iaf väldigt bra att man har möjligheten att dela det man upplever med andra som är i exakt samma situation (och bli lugnad av de som redan upplevt det tidigare :) )

Ha en fin måndag alla!

• LyCKa55
    etttvatrefyra skrev 2016-04-11 06:28:47 följande:

Hej & grattis alla ny plussande mammor.

29 år gravid med andra barnet.

Det har minst sagt varit en berg och dalbana här, IVF försök , utomkvedshavandeskap i november och ett ledsamt missfall i februari.

Äntligen ett nyss plus på Stickan, även denna gången otroligt nog på naturlig väg.

Det är väldigt nytt och har BF 21/12

Sist gjorde BF oktober en sluten grupp på Facebook, vad säger ni andra om detta? Lättare att skriva och se inläggen .. Jag gör gärna en.

Ha en fin dag :)

Hej! Stackare som fått både utomkveds och missfall. Jag undrar lite hur det kändes med utomkvedahavandeskap? Jag har säkert inte det men man är ju nojjig o orolig av sig. Känns som var o varannan haft där här på FL men i verkligheten vet jag ingen. Kan inte va jättevanligt va?
  • LyCKa55

Tänkte på när ni andra tänker berätta på jobbet? Ja berättade i v.7 sist ifall jag skulle må dåligt. Nu funderar jag på att försöka skjuta på det lite. Men veror på hur jag mår. Jobbar med kunder hela dagarna så det blir lite jobbigt att må dåligt eller om nåt händer o man måste åka hem eller till gyn eller nåt

• busmonstret
    LyCKa55 skrev 2016-04-11 19:03:58 följande:

Tänkte på när ni andra tänker berätta på jobbet? Ja berättade i v.7 sist ifall jag skulle må dåligt. Nu funderar jag på att försöka skjuta på det lite. Men veror på hur jag mår. Jobbar med kunder hela dagarna så det blir lite jobbigt att må dåligt eller om nåt händer o man måste åka hem eller till gyn eller nåt

Jag hade tänkt vänta till efter ul eller så länge som jag känner att jag mår bra., eller relativt bra iaf :) jobbar också med kunder och hittills är de ganska lugnt på jobbet och har bara mått illa en gång på jobbet än. peppar, peppar!
  • Knyttan
    LyCKa55 skrev 2016-04-11 19:03:58 följande:

Jag är lärare och det är skitkass i kombo med graviditetsillamående :s Förra graviditeten var jag tvungen att sjukskriva mig en vecka i v. 8 för jag var så rädd att behöva kräkas på en lektion. Och dessutom orkade jag inte med konflikterna med en jobbig klass jag hade vid tillfället rent psykiskt. Så då fick jag ju berätta för chefen...

Denna gång är läget lite annorlunda, jobbar på gymnasiet nu (= färre konflikter) men dessutom har jag bara vikariat nu så vill inte berätta "för tidigt" så att säga...
  • BIX
    Knyttan skrev 2016-04-11 19:49:32 följande:
    Jag är lärare och det är skitkass i kombo med graviditetsillamående :s Förra graviditeten var jag tvungen att sjukskriva mig en vecka i v. 8 för jag var så rädd att behöva kräkas på en lektion. Och dessutom orkade jag inte med konflikterna med en jobbig klass jag hade vid tillfället rent psykiskt. Så då fick jag ju berätta för chefen...

Denna gång är läget lite annorlunda, jobbar på gymnasiet nu (= färre konflikter) men dessutom har jag bara vikariat nu så vill inte berätta "för tidigt" så att säga...
    Jag tänker vänta till kub är gjort. Har precis tagit mig an en ny chefsroll vilket gör det lite knepigare. Jag visste inte att jag var gravid när jag blev tillfrågad och under förhandlingarna men det har inte annonserats än så egentligen skulle jag kunna bespara gruppen ännu ett chefsbyte om 8 månader.. Men det är verkligen en chans att få chefserfarenhet så jag tänker mörka ändå. Mår hittills ganska bra med ytterst lite illamående så hoppas det fortsätter så.
  • LyCKa55
    Knyttan skrev 2016-04-11 19:49:32 följande:

Okej. Jag kräktes jättemycket sist. Fick springa ut från undersökningsrummet o ursäkta mig o gå o kräkas. Fick upp frukosten och lunchen. Detta i typ 5veckor. Fattar inte hur jag orkade. Blir det så nu kommer jag be om tabletter mot illamående o ev sjuksrivning några veckor
  • LyCKa55
    busmonstret skrev 2016-04-11 19:32:11 följande:

Jag hade tänkt vänta till efter ul eller så länge som jag känner att jag mår bra., eller relativt bra iaf :) jobbar också med kunder och hittills är de ganska lugnt på jobbet och har bara mått illa en gång på jobbet än. peppar, peppar!

Sist när jag va gravid fick jag en blödning i v.7. Hade tänkt berätta men fick göra det o sen typ säga direkt efter att jag fått en blödning. Var jättenervös. Det va inte direkt så jag tänkt mig presentera det. Skulle vilja slippa det den här gången. Vill därför tala om det rätt tidigt ifall nåt händer så de vet varför jag mår dåligt eller att jag kan säga att jag fått en blödning o måste hem eller nåt
  • busmonstret
    LyCKa55 skrev 2016-04-11 20:47:14 följande:
    Sist när jag va gravid fick jag en blödning i v.7. Hade tänkt berätta men fick göra det o sen typ säga direkt efter att jag fått en blödning. Var jättenervös. Det va inte direkt så jag tänkt mig presentera det. Skulle vilja slippa det den här gången. Vill därför tala om det rätt tidigt ifall nåt händer så de vet varför jag mår dåligt eller att jag kan säga att jag fått en blödning o måste hem eller nåt
    Okej, et förstår jag. Jag sjukskrev mig när jag fick mitt MF i v.12. Eller ja ofosterlig graviditet var det om man ska vara helt korrekt.
Svar på tråden BF December 2016