• Vicktess

BF December 2016

Hej alla blivande december mammor :)

Fick ett plus på stickan idag och har BF 1 December. Tänkte starta den här tråden så att vi kan följas åt, få råd och peppa varandra. 
    Så är det någon mer än jag som nyss fått ett plus på stickan? :)

• Svar på tråden BF December 2016
  • Tess1990
    Cessan skrev 2016-04-09 07:18:21 följande:

Hur mår ni? Jag känner mycket mer illamående i denna graviditet än jag gjort förut, aldrig plussat så tidigt heller så kanske extra mycket hormoner denna gång.

Sen har jag så svårt att dra ner på kaffe, dom 3 rekommenderade kopparna per dag vill jag ju helst sätta i mig innan frukost :/ men det får gå.

Illamående! Och orolig mage

Dricker inte kaffe men varit "beroende" av att dricka minst 1 energidryck varje dag i över 1år men slutade samma dag jag plussade

Börjar känna av de nu, sakna kicken

Drack en liten burk coca cola till middagen för nån dag sen och min mage strejkade totalt så tror inte jag tål koffein alls längre

Vilket väl är bra men usch vad trött man är!

Inte börjat spy än iaf! Första gången började jag spy i v.7 (och hela graviditeten) och andra gången 2 dagar efter plusset och nu borde jag vara i 5+5 men inget än

Ska ut på en lång bilresa i dag dock så får se hur de går ^^
  • LyCKa55
    Cessan skrev 2016-04-09 07:18:21 följande:

Hur mår ni? Jag känner mycket mer illamående i denna graviditet än jag gjort förut, aldrig plussat så tidigt heller så kanske extra mycket hormoner denna gång.

Sen har jag så svårt att dra ner på kaffe, dom 3 rekommenderade kopparna per dag vill jag ju helst sätta i mig innan frukost :/ men det får gå.

Gick in i v.6 idag. Har mått lite småilla ibland o molvärk i rygg o mage. Men inga större problem. Men är orolig för att behöva börja kräkas. Med första barnet kräktes jag från v.11-17. Typ hela tiden. Då jobbade jag hela den perioden men jag tror jag ska försöka bli sjukskriven om jag gör det den här gången. Jobbar med kunder o kan inte bete sig normalt när man måste springa o kräkas hela tiden
  • Fian88

Är trött, ömma och knöliga bröst, sjukt ömma bröstvårtor, molvärk till och från, och idag känner jag mer illamående än jag gjort innan. V 5+3 idag<3

• Cessan

Verkar som alla mår ungefär likadant, jag har aldrig kräkts som gravid men gått med konstant illamående, förra gången fick jag tabletter som hjälpte jättebra och det kommer jag fråga om denna gång oxå om det blir så illa.

Har ni andra blivit insläppta i FB gruppen? Funderar på om jag gjort fel..

• November83

Hej! Jag har följt på avstånd bf oktober, bf november å idag, för ca 1 timme sen visade Stickan att jag äntligen kan joina bf december!!!! Helt jävla paff å fattar inte riktigt men äntligen gravid! Mitt å sambons första barn å bf borde bli 14 december ca....

Så jag hoppar in här å även Facebook gruppen.

Mår överlag bra, lite illamående å yr till å från å i torsdags reagerade jag på hur mycket mina kollegor på jobb luktar! Aldrig tänkt på d innan haha vissa luktar gott å vissa.... Fy fan byt parfym!

• LyCKa55
    Cessan skrev 2016-04-09 12:09:50 följande:

Verkar som alla mår ungefär likadant, jag har aldrig kräkts som gravid men gått med konstant illamående, förra gången fick jag tabletter som hjälpte jättebra och det kommer jag fråga om denna gång oxå om det blir så illa.

Har ni andra blivit insläppta i FB gruppen? Funderar på om jag gjort fel..

Vad var det för tabletter? Jag hade så sjukt lite kontroller sist så under den perioden jag kräktes konstant va jag inte hos BM. Fick gå i v.9, ultraljudet i v.18 och sen typ v.25 eller nåt. Sen var det ju tätare. Så jag hade ingen kontakt med dem o tänkte inte tanken att ringa o klaga om det. Antog att det var så det va. Men då ska jag fråga om det denna gången om det blir värre.

Jag är inte med i fb-gruppen. Tycker det räcker här
  • Cessan

Lergigan Como hette dom, åt dom mellan vecka 9-25 :)

LyCKa55 skrev 2016-04-09 18:01:05 följande:

Vad var det för tabletter? Jag hade så sjukt lite kontroller sist så under den perioden jag kräktes konstant va jag inte hos BM. Fick gå i v.9, ultraljudet i v.18 och sen typ v.25 eller nåt. Sen var det ju tätare. Så jag hade ingen kontakt med dem o tänkte inte tanken att ringa o klaga om det. Antog att det var så det va. Men då ska jag fråga om det denna gången om det blir värre.

Jag är inte med i fb-gruppen. Tycker det räcker här

• Cessan

Här har vi inskrivning mellan vecka 9-12 sen ul/kub i vecka 13.

Jobbigt att känna stress över missfall, hoppas du snart kan landa i lugn, hur långt gången är du?

Helena 383 skrev 2016-04-08 17:43:02 följande:

Eftersom det är så länge sedan jag väntade barn så har jag glömt vilken vecka man brukar ha inskrivning i?

Eftersom jag snart är 40 blir man inskriven tidigare då när man räknas som lite äldre?

Är fortfarande väldigt rädd för att få missfall:(

• Gabriella89

V. 6+3 och mår så illa så jag vet inte var jag ska ta vägen trots att jag äter lergigan comp. Måste äta nästan hela hela tiden för att inte må helt kasst, känns som ja får blodsockerfall imellan åt. Mycket molvärk idag som gör mig orolig för utomkvedshavandeskap. Är extremt trött. Somnar ofta innan 8 på kvällarna.

Vad kan man äta mest hela tiden utan att magen blir/känns helt full ?

Svar på tråden BF December 2016