• Vicktess

BF December 2016

Hej alla blivande december mammor :)

Fick ett plus på stickan idag och har BF 1 December. Tänkte starta den här tråden så att vi kan följas åt, få råd och peppa varandra. 
    Så är det någon mer än jag som nyss fått ett plus på stickan? :)

• Svar på tråden BF December 2016
  • Termutta

Jag är i 5+0 idag! Hade gärna velat vara med i fb gruppen, men kan nån lägga till mig? :)

• Michaela94
    Gabriella89 skrev 2016-04-09 18:11:05 följande:

V. 6+3 och mår så illa så jag vet inte var jag ska ta vägen trots att jag äter lergigan comp. Måste äta nästan hela hela tiden för att inte må helt kasst, känns som ja får blodsockerfall imellan åt. Mycket molvärk idag som gör mig orolig för utomkvedshavandeskap. Är extremt trött. Somnar ofta innan 8 på kvällarna.

Vad kan man äta mest hela tiden utan att magen blir/känns helt full ?

Samma här, jag mår sjukt illa, men tryckte i mig lite kyckling förut och då blev det bättre... Men samma här, måste äta nästan hela tiden
  • LyCKa55
    Gabriella89 skrev 2016-04-09 18:11:05 följande:

V. 6+3 och mår så illa så jag vet inte var jag ska ta vägen trots att jag äter lergigan comp. Måste äta nästan hela hela tiden för att inte må helt kasst, känns som ja får blodsockerfall imellan åt. Mycket molvärk idag som gör mig orolig för utomkvedshavandeskap. Är extremt trött. Somnar ofta innan 8 på kvällarna.

Vad kan man äta mest hela tiden utan att magen blir/känns helt full ?

Jobbigt med illamåendet. Jag bara väntar på att det ska sätta in på allvar.

Jasså? Jag har också molvärk till o från. Skulle det tyda på nåt knas menar du?
  • Mäggie05

Hej!Här e en till som kommer få en december bebis om allt går som de ska! :) Har ett ganska färskt missfall i bagaget så nu ska man gå runt o va orolig för de!Men men får försöka att inte tänka på de för mkt!Ja har sånt kraftigt illamående så klarar typ inte äta alls!Och är så kass i magen så vet inte om de beror på att dottern hade magsjuka i veckan??Va tror ni?

• Mäggie05

Molvärk är inget dåligt,de är när livmodern växer som man känner "molvärk" :)

LyCKa55 skrev 2016-04-10 07:18:01 följande:

Jobbigt med illamåendet. Jag bara väntar på att det ska sätta in på allvar.

Jasså? Jag har också molvärk till o från. Skulle det tyda på nåt knas menar du?

• Gabriella89

[quote=76519914][quote-nick]LyCKa55 skrev 2016-04-10 07:18:01 följande:[/quote-nick]Jobbigt med illamåendet. Jag bara väntar på att det ska sätta in på allvar.

Jasså? Jag har också molvärk till o från. Skulle det tyda på nåt knas menar du?[/

Nej inte tvunget men jag känner de mer på ett visst ställe. Ibland känner jag mig svullen precis där. Precis som om där är något

• annelie75

Hej alla!???? Och Grattis! ???? Har åxå plussat i förrgår! ???? Är nu i vecka 5 (4+3). Beräknad 14/12. Haft 1 Utomkvedhavandeskap i dec-15. Och sedan 2 missfall, i april i v 8, och i oktober v 14,med en stor blödning. Hade varit himla kul att följas åt ifall denna lilla håller sig fast! Längtar redan efter denna lilla krabaten sjukt mycket!!!!! ???? här spänner det i tuttarna och mår lite illa på kvällarna. Super sugen på små plommontomater! ???? Hur går man tillväga om man vill gå med i fb gruppen? Önskar er alla en fin söndag!

• Ingensmamma

Hej. Här kommer en till som plussat (efter ivf). Är i vecka 4+6 idag och har spenderat hela helgen med att läsa på om missfall. Plussade i onsdags och hade mellan onsdagen och fredagen ömma bröst, sedan dess är dessa puts väck. Har haft molvärk och vit-/gulaktiga flytningar som kommit och gått sedan veckan innan BIM, men nu verkar den ha blivit permanent. I övrigt inga symtom. Och nu tror jag ju såklart att jag ska få missfall eftersom molvärken blivit mer som mensvärk och tuttontet är borta. Inget blod ännu dock. Suck. Kan inte ens vara glad. Kram

Svar på tråden BF December 2016