Y o L o skrev 2017-01-17 10:35:25 följande:
En till fråga till dig med koll.
Ibland när hon legat vid bröstet länge så har hon spytt. Tänker att hon fått i sig mycket mjölk? Kan det va något annat som gör att hon spyr tror du? Kan det va om jag ätit något olämpligt tex?
Låter som klassiskt tillökning, då dricker dom mer än vad som ryms och kräks överskottet
Dom snuttar för mer produktion som dom behöver snart, men inte riktigt än, troligen kommer hon klara av mer och mer och kräkas mindre snart, dom töjer ut magsäcken så också
Jobbigt men helt normalt
Barn reagerar sällan på vad mamman äter, tänk på att i andra länder äter dom ju allt möjligt kryddigt och knasigt men dom barnen har inte mer ont i magen eller skriker mer, vissa fall tvärtom, dom skriker mindre och är mer nöjda
Missnöje och magont beror oftare på normal tarmutveckling och utvecklingsfaser
(Undantag mjölkproteinallergi, där påverkar mammans kost)
Tänk också att brösten är fabriker som ständigt är igång, dom styrs av efterfrågan men sinar aldrig sådär, bara tryck och reserver i mjölkgångarna varierar, men de tillverkas under tiden barnet snuttar också
Så mycket som jag önskar att jag hade vetat med första barnet men framför allt önskar jag att jag hade slappnat av och vågat lita på mig själv och min förmåga att veta när något är fel och att med rätt hjälp och tålamod så kunde jag mata mitt barn
Visst alla säger att man "ska" amma, men de är då inte mycket hjälp man får när man har problem! Och vissa saker är ju egentligen inte ens problem utan helt normalt, men ingen informerar, Helt sjukt egentligen