• Vicktess

BF December 2016

Hej alla blivande december mammor :)

Fick ett plus på stickan idag och har BF 1 December. Tänkte starta den här tråden så att vi kan följas åt, få råd och peppa varandra. 
    Så är det någon mer än jag som nyss fått ett plus på stickan? :)

• Svar på tråden BF December 2016
  • Madeloo

Jag som fick ligga inne med min lilla tös på då 3veckors med RS 6dygn nu i början av jan tycker också dagis bekymret e jobbigt.

RS lär hon inte få igen men orkar inte med att bli inlagda med magsjuka eller annat igen..

Samtidigt som grabben hade behövt leka av sig på dagarna även om jag gör mitt bästa för att aktivera han här hemma.

Jobbigt att ha små bebisar denna tiden.

• Y o L o

Håller du honom hemma? Hur länge isf?

Ja jag tänkte för mig själv "varför hade jag så bråttom, borde väntat till februari mars åtminstone".

Lätt att säga nu haha!

Madeloo skrev 2017-01-22 17:39:15 följande:

Jag som fick ligga inne med min lilla tös på då 3veckors med RS 6dygn nu i början av jan tycker också dagis bekymret e jobbigt.

RS lär hon inte få igen men orkar inte med att bli inlagda med magsjuka eller annat igen..

Samtidigt som grabben hade behövt leka av sig på dagarna även om jag gör mitt bästa för att aktivera han här hemma.

Jobbigt att ha små bebisar denna tiden.

• Mariro

Alltså jag blir sååå arg!! Har ju hela tiden varit väldigt skeptisk till bvc besök och avbokat tider pga rädsla för smitta. Blev övertalad av bvcsköterskan och fick kallelse idag till en läkartid kl 11.30. Har fetångest men går dit ändå, livrädd för smitta och andra barn som är där som är sjuka. Visar sig att det vlivit fel, jag har dått tid men senare idag, kl 15 .30 - det blev fel på kallelsen. Så jävla arg. Måste gå dit IGEN och utsättas för möjlig smitta. Och läkaren är bara där en gång per två veckor... vet inte vad jag gör om bebis blir smittad av nått skit. Då är det garanterat från bvc då det är det enda stället vi har varit på förutom hemmet. Gaaaaah.

• Andan

BVC borde ju vara rätt safe, våran bvc går i alla fall ut med via mail/sms osv att på bvc får man bara komma till om man är frisk!

quote=77337118][quote-nick]Mariro skrev 2017-01-23 12:52:58 följande:[/quote-nick]Alltså jag blir sååå arg!! Har ju hela tiden varit väldigt skeptisk till bvc besök och avbokat tider pga rädsla för smitta. Blev övertalad av bvcsköterskan och fick kallelse idag till en läkartid kl 11.30. Har fetångest men går dit ändå, livrädd för smitta och andra barn som är där som är sjuka. Visar sig att det vlivit fel, jag har dått tid men senare idag, kl 15 .30 - det blev fel på kallelsen. Så jävla arg. Måste gå dit IGEN och utsättas för möjlig smitta. Och läkaren är bara där en gång per två veckor... vet inte vad jag gör om bebis blir smittad av nått skit. Då är det garanterat från bvc då det är det enda stället vi har varit på förutom hemmet. Gaaaaah.[/quote]

• Fian88
    Mariro skrev 2017-01-23 12:52:58 följande:

Alltså jag blir sååå arg!! Har ju hela tiden varit väldigt skeptisk till bvc besök och avbokat tider pga rädsla för smitta. Blev övertalad av bvcsköterskan och fick kallelse idag till en läkartid kl 11.30. Har fetångest men går dit ändå, livrädd för smitta och andra barn som är där som är sjuka. Visar sig att det vlivit fel, jag har dått tid men senare idag, kl 15 .30 - det blev fel på kallelsen. Så jävla arg. Måste gå dit IGEN och utsättas för möjlig smitta. Och läkaren är bara där en gång per två veckor... vet inte vad jag gör om bebis blir smittad av nått skit. Då är det garanterat från bvc då det är det enda stället vi har varit på förutom hemmet. Gaaaaah.

Vårt BVC har skyltar uppe att inga sjuka barn/vuxna får komma dit. Vid sjukdom vänder man sig till vc.
  • Madeloo
    Y o L o skrev 2017-01-22 19:34:41 följande:

Håller du honom hemma? Hur länge isf?

Ja jag tänkte för mig själv "varför hade jag så bråttom, borde väntat till februari mars åtminstone".

Lätt att säga nu haha!

Ja just nu e han hemma, har tänkt att han får va hemma tills det värsta blåst över.

Igår när vi ringde och frågade status på dagis då gick det kräksjuka och förkyldning så blir nog hemma ett tag till....
  • Y o L o

Även där jag går sitter skyltar! Frågan är om folk respekterar det.

Fian88 skrev 2017-01-23 21:24:19 följande:

Vårt BVC har skyltar uppe att inga sjuka barn/vuxna får komma dit. Vid sjukdom vänder man sig till vc.

• Y o L o

Hur mår ni mammor nu? Hur gamla är era små och hur långa är de och vad väger det? Skulle va kul att jämföra :)

Min dotter blev 5 veckor igår, vi var på Bvc och mätte o vägde o träffade läkare.

Hon är 57 cm lång och väger 4,6. Enligt läkaren är hon stark, hon är duktig på att hålla upp huvudet och hade starka armar tyckte läkaren :)

• Andan

Min dotter är 6 veckor idag väger 4780 och är 57 cm. Vi båda mår fantastiskt!

Storebror går pp dagis så länge de andra barnen är hyfsat friska, har en god kommunikation med båda pedagoger och föräldrar om sjukdommar då vi har ett koperativ. Alla måste berätta om alla sjukdommar som går i hushållet, det gör att man känner sig tryggare. Förr eller senare åker msn dit i alla fall....

• Tess1990

Våran plutt blev 6 veckor i fredags

Vägde 3980g och var 53cm vid födseln och vägde 5720g och var 59cm vid bvc besöket i fredags ^^

På läkarbesöket för 2 veckor sen var alla imponerade av henne ^^ hon och storebror har i princip kunnat hålla upp huvudet sen födseln, väldigt stark nacke

Hon följer oss och saker med blicken och huvudet sen ett tag och ger svarsleenden sen strax innan 4 veckor, jollret/skrattet är på väg nu :) pappa är tydligen roligast ^^

Otroligt snäll och lugn, blir bara förbannad när maten tar för lång tid eller en rap sitter fast, snabbt fixat och sen är de bra, grannarna märker nog knappt att vi har en liten här nu ^^

Jag mår bra men avslaget vill inte riktigt sluta, förra veckan behövde jag inte ens binda längre, kom bara när jag var på toaletten men iförrgår kom de mer igen, trodde först de var mensen men är jättelite igen nu

Är stel och öm i höfterna efter amning!

Storebror är jättesnäl mot henne och mig, hjälpsam och vill krama och pussas men blir arg och frustrerad ibland men tar ut de på pappan, som är hemma med oss 2 veckor till, guld värt att vara tillsammans första tiden!

Storebror började förskolan smått förra veckan, än så länge går ingen sjukdom där och de går bra

Svar på tråden BF December 2016