• Vicktess

BF December 2016

Hej alla blivande december mammor :)

Fick ett plus på stickan idag och har BF 1 December. Tänkte starta den här tråden så att vi kan följas åt, få råd och peppa varandra. 
    Så är det någon mer än jag som nyss fått ett plus på stickan? :)

• Svar på tråden BF December 2016
  • Anonym föräldraledig
    Mariro skrev 2017-01-18 13:02:21 följande:

Jättebra föslag till att göra om tråden till en bebistråd nu, jag är definitivt kvar!

Alltså det här med rs gör mig tokig. Jag har avbokat två läkartider på bvc för att jag är rädd att gå dit. Det finns ju en del egoistiska föräldrar som tar sina sjuka barn dit trots att man inte ska... och att bvc är i samma byggnad som vanliga vårdcentralen och man måste åka samma hiss till bvc som till vc ger mig rysningar. Usch. Alltså börjar jag bli galen och överdriver sjukt mycket eller hur tänker ni andra?

Gällande rs så är jag kanske lite för oförsiktig. Jag jobbar minst två dagar i veckan, då dottern får följa med, träffar väldigt mycket folk i jobbet som består av främst olika möten. Hon får följa på affären, vi har varit och tittat på idrottsevenemang och hon får följa med och hämta på förskolan. Där är jag dock lite försiktigare och låter inte barnen ta på henne.
    Tror att någon medelväg är bäst. Det går inte att skydda dem helt, men borde väl inte utsätta dem i onödan.
  • Y o L o

Är som du, fast jag måste ta med henne in på förskolan (vågar inte lämna henne utanför i vagnen som vissa gör). Lyfter av liggdelen o har locket uppfällt så hon knappt syns, inget barn får komma nära hehe.

Jag har börjat ha nedräkning till april, då känns det tryggare. Sen är varje vecka ett delmål, typ att hon blir större o klarar mer.

Mariro skrev 2017-01-18 13:02:21 följande:

Jättebra föslag till att göra om tråden till en bebistråd nu, jag är definitivt kvar!

Alltså det här med rs gör mig tokig. Jag har avbokat två läkartider på bvc för att jag är rädd att gå dit. Det finns ju en del egoistiska föräldrar som tar sina sjuka barn dit trots att man inte ska... och att bvc är i samma byggnad som vanliga vårdcentralen och man måste åka samma hiss till bvc som till vc ger mig rysningar. Usch. Alltså börjar jag bli galen och överdriver sjukt mycket eller hur tänker ni andra?

• Marialia

I fredags blev vi äntligen utskrivna från Drottning Silvias Barnsjukhus efter 9 dagar som började med en operation av aortan. Idag var vi på första återbesöket och allt såg bra ut. Nu behöver vi inte komma tillbaka för än om 3 månader!

Nu försöker vi landa hemma efter en väldigt dramatisk och händelserik tid. Vår lilla Vera blir 3 veckor idag!

• mocha8676
    Anonym föräldraledig skrev 2017-01-17 19:13:23 följande:

Hur är det med er andra, har ni börjat ha sex igen efter förlossningen? Börjar känna mig sugen igen, har gått drygt 4 veckor sedan förlossningen nu. Kommer inte roligt ihåg när vi började igen förra gången så funderar när kroppen är redo och läkt. :)

Jag hade sex för första gången för snart en vecka sedan. 3,5 veckor efter förlossningen. Känner mig återställd. Vet att jag efter första förlossningen inte tyckte att sex var skönt dom första gångerna.. först runt 10 veckor efter den första förlossningen kändes det bra, var öm fram till dess.
  • Babybluiee

Bm var hos oss på första hembesöket ( blivit flyttat för jag blev inlagd )

Pojken har gått upp fint i vikt, trots att jag nu äter dubbelt med antibiotika.. Grädde i tuttarna ;p

Snacka om att man blev lättad :)

• Y o L o

Hehe härligt!

Babybluiee skrev 2017-01-19 12:44:24 följande:

Bm var hos oss på första hembesöket ( blivit flyttat för jag blev inlagd )

Pojken har gått upp fint i vikt, trots att jag nu äter dubbelt med antibiotika.. Grädde i tuttarna ;p

Snacka om att man blev lättad :)

• Y o L o

Alltså suck... Nu går det springmask på förskolan. Börjar förstå när folk har pratat om de tuffa småbarnsåren.

• Mariro
    Y o L o skrev 2017-01-20 10:11:03 följande:

Alltså suck... Nu går det springmask på förskolan. Börjar förstå när folk har pratat om de tuffa småbarnsåren.

Det är säkert då man tänker om det ens är värt att ha barnen på dagis... men alltså, jag är 27 år, och när jag gick på dagis hade vi varken löss eller springmask eller magsjuka? Visst vanliga förkylningar, men inte så ofta som man hör nu. Nu är ju barnen nästan hemma mer pga sjukdom?
  • Y o L o

Ja jag funderar på om man ska ha henne hemma till typ mars april men det känns ju överdrivet o lite taskigt att hon inte ska få va med sina kompisar.

Blir ju orolig för bebisens skull, annars får man ju bara beta av alla sjukdomar men med en så liten hemma känns det inte kul alls.

Mariro skrev 2017-01-20 10:45:59 följande:

Det är säkert då man tänker om det ens är värt att ha barnen på dagis... men alltså, jag är 27 år, och när jag gick på dagis hade vi varken löss eller springmask eller magsjuka? Visst vanliga förkylningar, men inte så ofta som man hör nu. Nu är ju barnen nästan hemma mer pga sjukdom?

• Mariro
    Y o L o skrev 2017-01-20 12:58:59 följande:

Ja jag funderar på om man ska ha henne hemma till typ mars april men det känns ju överdrivet o lite taskigt att hon inte ska få va med sina kompisar.

Blir ju orolig för bebisens skull, annars får man ju bara beta av alla sjukdomar men med en så liten hemma känns det inte kul alls.

Nej det förstår jag, alla gånger. Det är ju så svårt det där, men tror du att hon kommer lida mycket av att inte vara med kompisar, det är ju ganska mysigt att få vara hemma med mamma? Iaf nån månad, för det verkar ju peaka nu med den där jävla smittan. Jag går liksom över på andra sidan vägen om det kommer en dagisklass (ja, kanske överdrivet).
Svar på tråden BF December 2016