• Milla2016

Vi som är gravida efter ÄD 2016

Hej o Välkomna hit till tråden för oss som blivit gravida genom äggdonation under 2016.

Här kan vi diskutera symptom, ultraljud, oro, barnmorskebesök och allt som rör graviditet!

Kram!

• Svar på tråden Vi som är gravida efter ÄD 2016
  • Milla2016

Jag skulle aldrig ha skrivit att illamåendet börjat försvinna, det kom tillbaka med full kraft senare igårkväll :( Plus att jag blivit förkyld med ont i kroppen, täppt näsa och hosta...Har inte feber iallafall...

• Mooki
    Milla2016 skrev 2016-05-08 10:33:45 följande:

Jag skulle aldrig ha skrivit att illamåendet börjat försvinna, det kom tillbaka med full kraft senare igårkväll :( Plus att jag blivit förkyld med ont i kroppen, täppt näsa och hosta...Har inte feber iallafall...

Usch, stackare! Jag är så tacksam över att mitt illamående försvann i vecka 13. Jag är också lite krasslig, har fått någon konstig hosta och så är det extremt mycket pollen just nu. Hoppas verkligen att du slipper febern!
  • TyckOmMig

Måste höra lite med er hur ni upplevde den tiden då ni är ganska långt före mig i graviditetetsveckorna...jag har fortfarande lite brunt i trosskyddet varje dag är i v 5+5 haft det i en vecka nu men ytterst sparsamt dock mår jag väldigt illa har så svullen mage speciellt efter progesterondoserna och även ibland mest kvällstid ganska torr i underlivet för att kunna föra upp Utrogest undrar varför det är så-inte riktigt sig likt mot mina tidigare graviditeter...hoppas de sista dagarna fram tills VUL går fort och att jag får vara med om att se hjärtaktivitet även detta syskonförsök men förbereder mig ändå lite på att det inte har gått vägen för båda embryona om det är möjligt...usch vad nervös jag blir av allt drattlandes vaknar minst 2 ggr på natt/morgonen över att redan bli kissenödig-fick åtminstone ny tid från endokrina läkaren min om nytt TSH var inlagt på remiss sen i fredags dags kolls upp hur jag ligger beroende på om det just är en eller två som fäst och nu frodas i min kropp äter ju 2 Progynon morgon och kväll ännu.

• Mooki

TyckOmMig: Jag hade ju "turen" att mina spottings/blödningar inte började förrän vecka 7, så jag kunde få graviditeten bekräftad med VUL och hjärtslag på en gång. Jag förstår att det är jobbigt att gå och vänta på VUL. Vilket datum är det bokat? Kanske har du möjlighet att tidigarelägga det lite? Om du är i 5+5 nu är det inte många dagar kvar tills det är fullt möjligt att upptäcka hjärtslag.

• Quinna73

#1915 Idag 21:32

Hej,

Ni som är gravida, hur tidigt testade ni positivt? Testade ni med sticka eller Hcg blodprov?

Har ju inte testdag förens på Måndag och då ska jag ta blodprov.

Vet ju att medicinen ger symptomer men idag har jag varit illamående hela dagen. Hoppas ju att de är en positiv symptom....

• TyckOmMig

Dag 8 alla 3 gångerna med sticka sen Clearblue Digital/HCG blodprov dag 11 & 13.

• TyckOmMig

Har idag varit och gjort VUL då jag haft blödningar en period sist igår kväll en större blödning så jobbigt och idag i v 6+4 enligt Riga och gyn överläkare fick jag se hjärtaktivitet på ett embryo i fin välutvecklad hinnsäck 7,7 mm just då!
    Lättad men varit och är oroligt med dessa blödningar.

• Hopp72

Stort grattis. TyckOmMig ! Härligt att det har gått så bra.

Kommer ihåg att jag hade flytningar och starka humörsvängningar fram till v 14 då illamående och flytningar försvann. Jag valde faktiskt på eget bevåg och kanske lite vågat, att börja trappa ner i v 12 då jag mådde dåligt av progynonen och som tur var gick det bra. Jag vågade göra det efter att ha konsulterat en läkare här hemma.

Nu går jag in i v19 och känner mig bra. Magen har exploderat denna vecka på mig så nu syns det att jag är gravid. Känns skönt att kunna berätta det nu för alls. Längtar till RUL den 23 då vi får reda på vad det är för en liten krabat därinne. Är i full gång med försäljning av hus nu och det tar en massa tid.

• Mooki

TyckOmMig: Grattis till fina hjärtslag på pyret! Håller tummarna för att allt går fortsatt bra.

Hopp72: Skönt att du mår bra, hoppas dagarna går fort fram till RUL!

Svar på tråden Vi som är gravida efter ÄD 2016