• Milla2016

Vi som är gravida efter ÄD 2016

Hej o Välkomna hit till tråden för oss som blivit gravida genom äggdonation under 2016.

Här kan vi diskutera symptom, ultraljud, oro, barnmorskebesök och allt som rör graviditet!

Kram!

• Svar på tråden Vi som är gravida efter ÄD 2016
  • TyckOmMig

Milla2016-även jag skriver grattis till att ha kommit så långt som till RUL och att allt gick bra.

Känns som evigheter tills jag är där om jag ens kommer så långt.
    Gillar inte alls de bruna flytningarna-får försöka tro hoppas trots allt och min bäste vän som var med även vid FET i Riga detta försök har haft en version av liknande dock inte ED som jag utan IVF i fjol där hon hade brunt i ca 10 v och det missades helt vid många VUL/UL att hon väntat tvillingar syntes väldigt väl vid förlossningen då två moderkakor kom ut mm.

• TyckOmMig

Varit på extra UL idag och äntligen fått se mitt mirakel efter dessa tråkiga blödningar som nu hel slutat.Fostret var exakt tidsenligt och är idag i v 10+4.Hon/han visade sig välvilligt redan och man kan även se hinnan från den tvilling som inte blev.Fick tid till KUB och valde första morgontiden för att slippa oroas vänta i onödan.Fasat ut Progynonet helt och tar inget progesteron mitt på dagen längre.
    Mycket påverkad av dessa preparat detta försök snart står sommarlovet för dörren för mina övriga barn ska försöka andas ut lite nu men tar inget för givet detta sista syskonförsök.
    Hoppas ni andra gravida mår bra.

• Mooki

Vad härligt att allt såg bra ut TyckOmMig! Förstår verkligen att det känns som en lättnad efter alla blödningar/spottings. Själv har jag kommit till vecka 24 nu och känner äntligen fosterrörelser varje dag:). Har flödesultraljud på måndag morgon, hoppas verkligen att allt ser bra ut. Har ni andra som redan har barn genom ÄD/ED gjort flödesultraljud? Vad är det de kollar efter?

• Milla2016

Härligt att höra TyckOmMig!

Mooki, jag ska också göra flödesUL, det blir nästa vecka. Om jag förstod läkaren rätt så kollar de att flödet mellan barnet och navelsträngen fungerar, så att barnet får den näring det behöver. Sen kollar de flödet mellan moderkakan o navelsträngen, tror jag. Gjorde inte något flödesUL i förra graviditeten, vilket hade behövts :'-(

• TyckOmMig

Mooki & Milla-tack känns lite bättre med UL igår men tar inget för givet denna graviditet har mått så mkt sämre på alla sätt och vis.
    Flödesultraljudet NOTCH UL har jag gjort vid mina bägge ED tvillinggraviditeter och Milla du har helt rätt för dig ganska bra beskrivet dom som utför dessa är välutbildade och vet vad de sysslar med och förklarar.
    Tänk vad långt ni kommit känns som en evighet tills nedkomst för min del trots framflyttning av BF datum till 31/12!Vi får se vad KUB/RUL säger och sen så klart vad kroppen vill.För mig hade det varit en seger att få avsluta med en vaginal lugn fin förlossning efter två tvillingförlossningar tätt efter varandra första med sista tjejen i säte och gossarna med snitt i v 33.Funderar faktiskt på hemförlossning om allt ser bra ut har fött två av mina barn hemma dock inte planerat!

• Mooki

Tack för info om flödesultraljudet! Milla2016: jag hoppas verkligen att ni får det stöd av vården ni känner att ni behöver under denna graviditet. TyckOmMig: spännande med eventuell hemförlossning! För min del lutar det åt snitt, ska på samtal om några veckor.

• Milla2016
    Mooki skrev 2016-06-09 15:32:08 följande:

Tack för info om flödesultraljudet! Milla2016: jag hoppas verkligen att ni får det stöd av vården ni känner att ni behöver under denna graviditet. TyckOmMig: spännande med eventuell hemförlossning! För min del lutar det åt snitt, ska på samtal om några veckor.

Vi tillhör spec.MVC den här gången, har varit dit två ggr o det blir täta kontroller under senare delen av graviditeten, bl.a. TUL var fjärde vecka o kontroller hos barnmorska varje vecka fr.o.m. v 30. Nu går jag varannan vecka fr.o.m. v 20 plus att jag får komma in när jag vill för att lyssna på hjärtljuden. Vi är också lovade igångsättning senast v 38. Känner mig trygg med detta.
  • Tulpa

Hej på er! Även jag hoppar nu in i den här tråden :) Vad skönt att det verkar gå bra för alla här! Jag är nu i v. 19 och idag har vi gjort RUL. Allt ser jättebra ut, vi väntar en liten grabb :) Känner mig så lättad och glad! I övrigt mår jag bättre även om mitt illamående delvis hänger kvar, främst kvällstid. Men nu har man nästan gjort halva tiden, hurra!

• Quinna73

Hej,

Jag är ju i vecka 8 nu och har sett två hjärtan slå på Vul. Vilket är helt fantastisk men dock lite chockande.

Men jag är såå fruktansvärt trött och illamående. När jag väntade min dotter för tre år sen så hade jag inget illamående alls och tröttheten kom först på slutet.

Nu kan jag nästan inte äta nått och alla dofter bara stinker....

Någon som har nått tipps på vad man kan göra för att lindra de?

Svar på tråden Vi som är gravida efter ÄD 2016