Vi som är gravida efter ÄD 2016
Hej o Välkomna hit till tråden för oss som blivit gravida genom äggdonation under 2016.
Här kan vi diskutera symptom, ultraljud, oro, barnmorskebesök och allt som rör graviditet!
Kram!
Hej o Välkomna hit till tråden för oss som blivit gravida genom äggdonation under 2016.
Här kan vi diskutera symptom, ultraljud, oro, barnmorskebesök och allt som rör graviditet!
Kram!
Vad skönt att du fick en gyntid! Har du mkt blödningar? Jag fick ett preparat som heter "Askorutin" av min klinik i Riga. C-vitamin i kombination med någon ört som ska stoppa blödningar. Har tyvärr dålig koll på apotekets c-vitaminprodukter.
Fick en mycket kompetent inhyrd fertilitets läkare idag på mitt tidiga VUL då jag vaknade vid kl 05 med blödningar.Han tog flera blodprover jag önskade all full koll nytt HCG CRP tsh fick nytt recept utskrivet på Prednisolon urinen kollades.
Vilken dag helt slut synd i det fina vädret men vad gör man inte?
Hinnsäcken på ena överens stämmer fint med tiden t.o.m större andra hinnsäcken var lite oklart så antingen kommer det bara bli en som förhoppningsvis vi får se hjärtaktivitet nästa inbokade tid eller har det hänt underverk mycket händer varje dag nu men så känslomässigt påfrestande att blöda.
Nu hoppas jag på lite mer sömn och mindre blödningar.
Ni som blött hur länge har det pågått åtgärd förutom öka progesteronet?Denna läkare tyckte inte om att man slutat med Fragmin Trombyl enligt klinikens rekommendationer.
Skönt med en stor hinnsäck i alla fall, vi håller tummarna för att den andra också växer till sig. Jag hade bara en rejäl blödning under en dag, sedan spottings i princip varje dag under 2-3 veckor. Jag slutade med Trombyl och Fragmin, det tyckte både kliniken i Riga och läkarna hemma att jag skulle göra. Jag fick även utskrivet något som heter Cyklokapron som jag skulle ta vid större blödning. Håller tummarna för att dina blödningar avtar!
Mooki-jag frågade efter cyklocapron då jag fick detta utskrivet förra graviditeten men nej det tyckte inte denna läkare...så olika och som sagt han förespråkade Fragmin Prednisolon hela graviditeten och var imponerad chockad över att jag gått två tvillinggraviditeter utan Fragmin mer än 14 dagar vid ruvningarna...men jag har ju en fördelaktig livmoder kropp som väntat barn tidigare men är inte ung längre,Man känner sig bara så ofräsch av kladdet plus må illa symtomen men allt för mirakelbebisar ju!
Ja olika läkare tänker olika, så är det ju. Och om han verkade vettig är det väl inget fel i att följa hans råd. I mitt fall låg blödningen väldigt nära där moderkakan höll på att bildas, så det var stor risk att jag skulle förlora graviditeten om jag inte slutade med trombyl/fragmin.
Jag håller tummarna för att du slutar blöda och kan få lite lugn och ro i kropp och själ!
Nu har vi varit på RUL och allt såg bra ut med bebisen. En sån himla lättnad. Vi väntar en liten pojke.
Vad roligt Savasana, grattis:)! Vilken lättnad. Vi har RUL på fredag, och jag är duktigt nervös. Inte blir det bättre av att jag de senaste 5 nätterna inte kunnat sova mer än 2-3 timmar pga ryggbesvär. Hoppas att jag klarar av att ta mig upp på britsen i alla fall.
Nu har vi varit på RUL och allt såg bra ut med bebisen. En sån himla lättnad. Vi väntar en liten pojke.
Nytt HCG ska jämföras med gårdagens och ska tas imorgonbitti blir uppringd så fort de fått svaret originellt att ta hela 4 st denna graviditet!!!Men bad om det för att om än veta lite mer tills hjärtaktivitet kan ses-det händer ju så mkt varje dag.
Mooki-
Skönt att du skriver om din blödning sen spottings man famlar lite i mörkret då det är jobbigt tiden går sakta...inget man önskar någon man är tillräckligt på sin vakt och vet om blödningsriskerna ändå blir man så rädd och orolig.
Tur jag har fullt upp med de mina som distraherar får en att orka hoppas glädjas ändå här hemma.
Nu så svar på HCG dag 18 & 20 var på 2550/4890 så det blev godkänt.
Nästa milstolpe blir då att lyckas ta sig till den 16/5 och få se bra resultat på VUL/UL.