• Milla2016

Vi som är gravida efter ÄD 2016

Hej o Välkomna hit till tråden för oss som blivit gravida genom äggdonation under 2016.

Här kan vi diskutera symptom, ultraljud, oro, barnmorskebesök och allt som rör graviditet!

Kram!

• Svar på tråden Vi som är gravida efter ÄD 2016
  • TyckOmMig

Vilken v har ni börjat fasa ut progynonet?
    Riga nämner nu sista kontakten v 8 den 20/5 att jag ska börja om blödningarna slutat.

• Mooki
    TyckOmMig skrev 2016-05-16 09:02:25 följande:

Vilken v har ni börjat fasa ut progynonet?
    Riga nämner nu sista kontakten v 8 den 20/5 att jag ska börja om blödningarna slutat.

Jag har för mig att jag började fasa ut progynonet i vecka 11 för att vara helt utan i vecka 12. Progesteronet började jag trappa ned efter 12 fullgångna veckor.
  • TyckOmMig

Hur mår ni alla fina?

Här är det fortfarande lite bruna trissta små rester och brunt klet som gör mig nere tycker det är så jobbigt men vad göra?
    Börjat utfasningen av progynonet och Prednisolon som ska vara klart på knappa 3 v!
    Enligt kliniken var jag längre gången beroende på hur dom räknar vid FET så kan bli nyårsbebis om allt går bra!
    Ska boka ett nytt UL imorgon tills om en vecka för extra koll så länge det bruna är oförändrat.

• Mooki

Här rullar allt på, har precis gått in i vecka 22. Eftersom jag har moderkakan i framvägg har jag inte känt av några fosterrörelser tidigare, men de senaste dagarna har jag känt något som inte kan vara gaser:).

Har tyvärr en segdragen uvi, men står nu på en 10-dagars antibiotikakur som jag hoppas gör susen.

TyckOmMig: Trist att du fortfarande har spottings, håller tummarna för att det är helt ofarligt. Klokt att boka in nytt UL om du känner dig orolig.

• Hopp72

Hej

Idag var vi och gjorde en RUL och vi fick se det lilla livet som visat sig vara en liten kille. Allt ser bra ut i v 20 och jag mår bra nu. Jag fasade ut Progynon i vecka 11 då jag inte stod ut längre och progesteron i v 13. Tyckte det räckte för jag mådde inget bra av dem.

• Savasana

Här är det bara fint. Har gått in i vecka 22. Har känt den lille busen nu i flera veckor. Tror det var runt vecka 13-14 jag först kunde ana fosterrörelser.

Igår var jag hos BM och lyssnade på hjärtljud. Svårt att höra ordentligt för han ville inte ligga stilla men jag kände sparkarna desto tydligare.

Jobbigt med UVI Mooki. Min gav äntligen med sig när jag fick kompletterat med en extra 15 dagars lågdoskur.

Grattis till en liten kille Hopp72.

• TyckOmMig

Hopp72-grattis till en son och RUL är avklarat.

Härligt att höra ifrån er blev glad nu på morgonen att få läsa om er.

• Mooki

Hopp72: Grattis till lyckat RUL och en liten kille!

Savasana: Tack och lov är det väldigt låga bakteriemängder jag har och inte särskilt mycket symptom heller. Skönt att du blivit av med din uvi!

• Milla2016

Grattis till er som gjort lyckade RUL! Vårat gick också bra, vi vet dock inte vad det blir för kön då den lilla busen inte ville visa. Vi ska på fler UL så ska be läkaren titta igen.

Går in i vecka 22 på torsdag o känner sparkar o rörelser varje dag, så mysigt! Illamåendet har hållt sig borta flera dagar nu, vågar knappt skriva det...

Kram!

• Mooki

Milla2016: Härligt att RUL gick bra för er också! Hoppas hoppas att illamåendet inte  kommer tillbaka för din del, är så tacksam över att mitt försvann runt vecka 12 och inte har kommit tillbaka.

Svar på tråden Vi som är gravida efter ÄD 2016