mkess skrev 2016-12-22 21:15:44 följande:
Håller helt med, speciellt i sverige! Man ska vara på ett visst sätt och föda på ett visst sätt och det är liksom okej att bli tvingad till saker man absolut inte vill. Inte så himla lugnande...
Bm har ju verkligen ingenting att säga till om där! Bara säga att du inte känner dig trygg med det och att du oroar dig för att bebisen ska fara illa och att du hellre riskerar din hälsa med ett snitt då. Sen att du pratat om snitt tidigare spelar ju ingen roll, ett vändningsförsök är ju en helt annan sak.
Ja, förmodligen, om hon inte vänder sig under helgen! Har så svårt att acceptera ett snitt så känner mig fortfarande bombsäker på att hon ska vända sig.
Men såklart! Det är ju därför vi är här, för att prata av oss

Ja, här känns det som att man ska tåla typ vad som helst..
Jag får gå igenom mina argument i huvudet ordentligt innan nästa Fredag så jag kan stå på mig ifall hon skulle försöka övertala mig..
Pratade med en kollega om vändningsförsök, men hon var fel person att prata om det då hon fött ett barn i säte och gjort vändningsförsök med alla sina 4 barn så hon tyckte inte det var något att fundera på ens..
Spelar visserligen ingen roll, det är ju mitt beslut..
Men hon är väl sådan som tycker att man ska klara av det som man måste gå igenom vad det än är..
Eller haft lätt att föda barnen vad vet jag?
Då håller jag tummarna att hon vänder sig då
Men dom gör ju som dom själva vill hehe