Inlägg från: fernandasmamma |Visa alla inlägg
  • fernandasmamma

BF Januari 2017

mkess skrev 2016-12-30 13:04:23 följande:
    Tänkte precis uppdatera! Vad härligt att bebisen vänt sig! När hade du bf igen?

Våran bebis har OCKSÅ vänt sig rätt! Så det blir inget ks idag - däremot sitter vi och väntar på igångsättning nu eftersom hon växt dåligt sedan förra ultraljudet. Så inte länge nu förhoppningsvis!
    Ja det kändes verkligen så skönt!
    Att jag slapp oroa mig för vändningsförsök eller ja, jag hade ju tänkt avboka det
    Jag har bf 22/1

Va? Oj har den vänt sig?
    Men då kanske det blir en Januaribebis då?
    Eller ni vet inte alls när det blir igångsättning?
    Så kul, lycka till

• fernandasmamma
    mkess skrev 2017-01-01 09:20:47 följande:

Lillasyster föddes tidigt på morgonen den 31/12! Gick i raketfart när det väl kom igång så från 3cm till hon var ute tog mindre än två timmar vilket inte var så roligt just då. Men sprack ingenting och alla mår jättebra och vi fick åka hem igår efter lunch (firade nyår sovandes på soffan).

Åh Grattis!! Så skönt att höra att allt gick bra o att ni mår bra

Kram
  • fernandasmamma
    vickan5st skrev 2017-01-01 10:20:03 följande:

Hade bf 23 jan men hon tittsde ut 23.33 i ambulansen. Som vanligt var det regelbundet 10 min emellan ett par timmar sen smällde det bsra till så ambulansen fick möta upp o hon föddes utanför entrén till sjukhuset med hjälp av en gullig ambulanskille. 45cm 2400g

Oj Det var tur att hon föddes i ambulansen då..

Hoppas allt är bra med er och Grattis
  • fernandasmamma
    mkess skrev 2016-12-30 19:13:01 följande:

Jättebra! Slipper du noja över vad bm tycker med! Nu håller vi tummarna för att bebisen håller sig rätt till den 22:a då!

Haha ja, alla verkade jätteförvånade men jag hade nästan inte väntat mig annat! De har precis satt igång mig så nu väntar vi på att något ska hända, ska försöka klämma ut första bebisen för 2017!

Ja jag hoppas den inte vänder sig med rumpan neråt igen..

Fick några rejäla sparkar igår dom typ tog luften ur mig..

Det börjar nog bli trångt därinne nu trorjag
  • fernandasmamma
    Ivana1988 skrev 2016-12-31 10:44:06 följande:

Vad bra!!! Fick också låga värde nyss och tog massa jäkla prover igår vet inte ens varför riktigt... börjar bli liiiiiite nervös - nu har vi allt det enda som saknas är förlossningsbrev o lite godis till BB )

Känner ni nåt på gång? Bf 24/1 inte något inte en enda sammandragning heller...

Nej jag har inte känt något direkt, möjligtvis när jag går en promenad då tror jag jag känner av lite sammandragningar.

Sov som en prinsessa i natt haha men det hör inte till vanligheterna nu ju

Jag ska till mvc på Torsdag oblämna nytt blodprov för o se så järnvärdet blivit bättre

Haha jag köpte allt till bbväskan och godis med då så klart men blev sugen så åt lite av det o sambon tog en energidryck så får väl komplettera med det

Jag har inte skrivit något förlossningsbrev men bm skrev ner lite saker i journalen plus att det står ju med anteckningar från Aurora också..

Så tror det räcker
  • fernandasmamma
    angelikkaj skrev 2017-01-03 11:12:28 följande:

Det är inte långt kvar nu ju! Ju jäklar är det mer verkligt å pirrigt. Snart får man snusa bebis igen <3 känns som längesedan, min yngsta är 6.5år så lite är det som att börja om på nytt. Å.min äldsta blev 11år igår.

Händer inget här innan så är det 17dagar kvar för min del för snitt.

Haft en dunderförkylning under nyår å är fortfarande men den börjar gå åt annat håll. Skönt att man får det nu innan bebis iaf. Men jäklar va ont det gör att hosta. Har typ sträckt mig vid ena sidan under revbenen å träningsvärk i magen haha.

Hur känns det för er andra nu? Jag tycker det är jobbigt nu att röra på sig allt för mycket. Nu är jag verkligen som en knubbsäl rent ut sagt fast de rör sig nog tom smidigare än mig.

Usch för att vara förkyld, speciellt när man är gravid..
    Min sambos familj och sambon är förkyld nu, hoppas VERKLIGEN  att jag klarar mig *peppar peppar*..
    Hoppas du slipper att vara förkyld resten av tiden nu då <3

Jag känner mig vansinnigt osmidig nu, typ svårt att ta sig upp från soffan, vänder och vrider mig i sängen på nätterna, och måste gå upp på toa och så halsbränna såklart
    Och till och med ett av gravidplaggen börjar bli för litet haha går inte ens ner över magen
    Det är 19 dagar kvar till bf, tänk om magen växer ännu mer? :-O
    Jag tror jag har typ sammandragningar lite då och då, men det slutar efter en stund, mest känner jag det när jag är ute och går eller bär upp saker från bilen typ..
  • fernandasmamma
    angelikkaj skrev 2017-01-03 11:15:53 följande:

Jo hur har ni det med namn förresten? Har ni era "klara" för vad det blir eller har ni flera att välja på beroende på hur bebisen "ser ut att vara" ?

Vi känner att vi har namn klara för om det blir en pojke eller flicka. Har ett bestämt för vad det blir för kön.

Vi har bestämt namn om det blir en tjej, till och med mellannamn är klart
    Vi hade bestämt en killnamn, men jag börjar tveka på det namnet nu då min dotter inte gillar det plus att jag vill ha något lite mer ovanligt..
    Men sambon gillar verkligen det namnet så vi får se hur det blir..
    Mellannamn har vi inte kommit på något, tycker det är svårare med killnamn än tjejnamn av någon anledning?

Men sen är det inte säkert att namnet passar när man väl träffar bebisen?

• fernandasmamma
    miinxs skrev 2017-01-03 11:42:40 följande:

Nu har vår dotter kommit, i raketfart! Vattnet gick 8.15 i söndags och 13.49 var hon ute. Nu är vi hemma och allt är bra med oss. Är tacksam över att det gick så fort :) fick dock sy med 4 stygn på tre ställen. Hon kom 16 dagar för tidigt, den 1:a januari. Hon ska heta Amy :)

Åh grattis till dottern <3
    Skönt att allt gick bra
    Jättefint namn
  • fernandasmamma
    Ivana1988 skrev 2017-01-03 15:10:41 följande:
    haha känner mig likadant alla skrattar åt mig på jobbet men va fan man ska ju föda om 21 dagar man får vara faktist trot och stor!!:))

ang. namn så har vi arbetsnamn men sen vet jag inte vad det blir... så manga har tjatat o frågat att vi sa att vi struntar I det innan barnet kommer:))
    Ja det är inte konstigt om man är stor så här sista månaden
    Och känner sig otymplig..

Det kan ju vara så att man har bestämt sig för ett namn men sen när bebisen är född så tycker man inte alls att det passar..
    Det hände min kusin, dom hade ett namn som dom gillade men sen passade det inte alls när deras son var född..
    Så han fick vara namnlös ett tag..

• fernandasmamma

Hur ofta känner ni rörelser från er bebis?
    Jag kände en hel del igår kväll men under natten och nu på morgonen har det varit lugnt..
    Är det något man borde oroa sig för?!

Svar på tråden BF Januari 2017