Inlägg från: fernandasmamma |Visa alla inlägg
  • fernandasmamma

BF Januari 2017

Ivana1988 skrev 2016-08-18 13:54:18 följande:

jo det är det jag är lite orolig för?vill ha babysafe modular där både babyskydd och bilbarnstol passar med samma bas...

kollar IF och det verkar vara helt ok 180/mån. I 40 månader för isofix+babyskydd+bilbarnstol (inte samma modell men bra alternativ!)

Min syster har hyrt bilbarnstol genom If (tror jag det var) och hon var jättenöjd

• fernandasmamma
    lovea01 skrev 2016-08-19 10:29:24 följande:

Nu var ultraljudet gjort och allt såg bra ut så äntligen kan man andas ut!:) Så glad! Så nu blir det snart att inhandla lite saker ????

Åh vad bra att allt såg bra ut på rul
    Jag har rul den 29/8, känns som en evighet, och går och oroar mig då jag inte känt direkt några rörelser mest lite fladder, men flera som frågat om jag är gravid senaste dagarna så magen borde ju växt iallafall
    Är så orolig att den inte ska leva när vi går på rul..
    Har du känt mycket rörelser innan rul?
  • fernandasmamma
    mkess skrev 2016-08-19 11:24:15 följande:
    Vissa känner ju absolut ingenting trots att bebisen fullkomligt lever rövare där inne, så tror inte du behöver oroa dig, speciellt inte när du känt fladder! Kan ju också vara så att denna bebis är en latkorv helt enkelt, våran dotter låg mest och slappade i magen när jag var gravid med henne.
    Tack för ditt svar <3
    Hehe ja den kanske är en liten latkorv
    Jag har ju varit på tidigt ul i vecka 12 och då såg allt bra ut, storleken för den veckan och så stämde men ja nojig blir man ändå..
  • fernandasmamma
    lovea01 skrev 2016-08-19 23:37:07 följande:
    Okej men tiden går fort snart får du se din lilla:) jag var precis som du och säkert många andra orolig för att den inte skulle leva osv kändes som man inbillade sig rörelser och minsta lilla ont i magen så tänkte jag att nåt va fel. Men jag tror att vi tänker för mycket och oroar oss i onödan. Jag va mest orolig i och med tidigare missed abortion men sista 2 veckorna har jag inte vart så nervös längre då jag känt av massor med fladder och små puffar hehe och hon va lika livlig på ultraljudet :) kände rörelser ca 2 veckor innan först som fladder och sen nu små puffar med men tänk inte utan tänk att allt är bra och att du inte kan påverka om nåt inte skulle vara det men då skulle man oftast känna av det och kroppen skulle reagera och du skulle märka om nåt va fel och har du känt fladder så är det ju inget att oroa sig över :) Lycka till !
    Jag har också haft en missed abortion, det var dock i vecka 6 o vi fick reda på det i ul vecka 9 så det är säkert därför jag är så nojjig..
    Tack för ditt svar, och du har så rätt det är ju faktiskt inget jag kan påverka ändå hur mycket jag än nojjar och oroar mig
    Kram
  • fernandasmamma
    niffesoj skrev 2016-08-22 06:13:49 följande:

Vi köpte några bodys och en typ overall, och sen sprang vi in i en bärsele från baby björn på loppis! Vi är studenter båda två och tänkte köpa så mycket som möjligt begagnat så vi har inga speciella preferenser.

Jobbigt att inte känna nåt! Men det kommer!

Begagnat är ju jättebra
    Både jag & sambon jobbar men vi tänker skaffa det mesta begagnat ändå, jag tycker att det är onödigt o köpa en helt ny vagn eller spjälsäng då det finns så många bra och fina på tex. Blocket..
    Även kläder finns ju massa fint begagnat..
  • fernandasmamma
    Katten13 skrev 2016-08-22 21:55:30 följande:

Kanske lite privat fråga men hur ser ert sexliv ut? Tappat lusten helt eller är de som vanligt eller kanske ännu mera sugen än förr? Vad tycker era partners? vore lite kul o höra. Här är jag faktiskt nästan lite mera sugen än vanligt,haha.

Hm, det var nog några veckor sen nu, 2 kanske..
    Jag började blöda lite rosa efter sista gången så har inte direkt haft lust efter det..
    Min sambo har haft mer lust nu än då vi försökte få ett plus, då var det mest jag som var sugen
    Får se hur det blir längre fram, blir ju lite krångligt när magen blir större....

• fernandasmamma
    angelikkaj skrev 2016-08-24 09:55:50 följande:

Ultraljud imorgon FM äntligen!! Men hur var det nu? Är det bra att ha kissat innan eller ska man gärna ha lite fylld blåsa? Kostar bilderna något?

Åh vad spännande!!

På min lapp jag fått om rul står det att blåsan ska vara lätt fylld för att det ska synas bäst..
    Och bilder kostar 60 kr styck..
    Men det är på Östra, jag vet inte om dom tar samma pris överallt??
    Lycka till på ul..

• fernandasmamma
    trullsa skrev 2016-08-24 12:16:58 följande:

På min lapp står det att blåsan ska vara lätt fylld då det ska underlätta undersökningen och bilderna Jan man köpa efter för 30 kr/st

Är det någon av er som känt/sett rörelser utanför magen än??

Nej, jag har inte sett rörelser utanpå magen, knappt känt något allas, lite fladder har jag känt, och något som liknar en puff..
    Är i vecka 20...
  • fernandasmamma
    angelikkaj skrev 2016-08-25 13:37:06 följande:

Gjorde rul idag. Blev framflyttad 11 dagar så nu är BF 24januari. Hade ju bara mf att gå efter å blev snabbt gravid efter det.

Men allt såg jättebra ut iaf. Men lite besvikna då vi verkligen ville veta könet men det ville inte denna lill* just idag.

Åh vad skönt att det såg bra ut..
    Var gjorde du rul?
    Säger dom könet om dom kan se det??
  • fernandasmamma
    trullsa skrev 2016-08-25 15:21:36 följande:
    Dom säger könet om du vill att dom ska göra det om.det syns. ????
    Okej..
    Tack för svaret
    Jag vill inte veta gillar att det blir en överraskning, jag vill bara veta så allt är okej med bebisen
    Men sambon vill veta om dom kan se..
    Lite svårt det där, tror ju knappast han kan få en lapp av barnmorskan
Svar på tråden BF Januari 2017