Inlägg från: fernandasmamma |Visa alla inlägg
  • fernandasmamma

BF Januari 2017

TyckOmMig skrev 2016-10-12 12:46:14 följande:
    Åh tänk om man hade haft så nära till Gekås!
    Vi har minst 2 timmars körväg dit!

Angående snitt så hoppas jag verkligen på en vaginal förlossning denna sista graviditet då jag fött alla mina andra vaginalt utom tvillingpojkarna i fjol.
    Jag har fått remiss till Aurora men vet inte när jag ska dit, inte fått en tid ännu..
    Jag hade en jobbig förlossning med min dotter, hon föddes med sugklocka och jag blev klippt..
    Så jag har sagt till min bm att om det skulle dra ut på tiden och det skulle bli tal om sugklocka igen så vill jag hellre att dom gör snitt..
    Det var det värsta jag varit med om så aldrig att jag vill uppleva det igen
    Helst vill jag ju göra snitt, men känns inte så hoppfullt att man blir lovad ett ens om man går på Aurorasamtal..
    Känns som många inte blir tagna på allvar när man läst om dom som gått hos Aurora..
  • fernandasmamma
    angelikkaj skrev 2016-10-14 07:36:11 följande:
    Lite "farligt" ibland å ha så nära.

Hoppas det blir en vaginal gör dig då <3
    fernandasmamma skrev 2016-10-12 13:33:25 följande:

Jag har fått remiss till Aurora men vet inte när jag ska dit, inte fått en tid ännu..

Jag hade en jobbig förlossning med min dotter, hon föddes med sugklocka och jag blev klippt..

Så jag har sagt till min bm att om det skulle dra ut på tiden och det skulle bli tal om sugklocka igen så vill jag hellre att dom gör snitt..

Det var det värsta jag varit med om så aldrig att jag vill uppleva det igen

Helst vill jag ju göra snitt, men känns inte så hoppfullt att man blir lovad ett ens om man går på Aurorasamtal..

Känns som många inte blir tagna på allvar när man läst om dom som gått hos Aurora..

Hade också en jobbig förlossning med första. Så efter 18timmar slutade med snitt. Å andra hade ja problem å bli tagen på allvar med mina värkar men fick tillslut igångsättning med vaginal..

Men denna gången känner jag nu att dels klarar jag inte av de värkarna i ryggen,sen är det pga ångest också mm. Så jag hoppas de lyssnar på mig om detta.Oj vilken smidig förlossning du verkar ha haft ändå.
    Hoppas dom verkligen lyssnar på dig och att du får den förlossning du vill ha. <3
    Jag börjar bli lite orolig nu och tänker shit hur ska jag klara av detta?!
    Kommer ihåg panikkänslorna jag hade sista delen av förlossningen och hur jobbigt det var med värkar som inte hade någon paus typ..
    Är det någon av er som hade epidural på er förra förlossning?
    Jag hade lustgas och vågade inte testa epidural..
  • fernandasmamma
    angelikkaj skrev 2016-10-14 07:41:31 följande:

Igår fick vi lyssna på bebis hjärtljud. Så mysigt. Låg på 150.

Andra prover såg ok ut, utan järn. Låg på 115 å då äter jag fyra st hemofer varje dag så där skulle jag testa ta tillsammans med c-vitamin för att få upp det.

För förra provet låg jag på 135 så det hade minskat rejält. Hög puls också men mycket som händer i kroppen, jo tack det märker jag nog

Har ni beställt sådana här gratis baby boxar? Hittade några stycken igår när jag googlade å gratis är ju gott

Så mysigt att lyssna på hjärtljuden

Jag har också lite dåligt järnvärde, äter järntablett som jag ska ta varannan dag men glömmer av ibland
    Men annars såg allt bra ut, bra blodvärde och blodtryck, har haft samma hela tiden tydligen..

Jag har inte beställt någon gratisbox men funderar på den som finns i appen

• fernandasmamma
    angelikkaj skrev 2016-10-17 07:35:05 följande:
    Har haft epidural bägge gångerna. Vart nöjd. Den mildrar väldigt mycket i det längsta jobbet. Men sedan när det är dags för att gå igenom gången mm så hjälper den inte mot att inte känna det.

Men jag hade inte klarat mig utan den alls. Fick tom det när jag skulle op mitt ben för att lugna mig mer mm.
    Okej, tack för svaret
    Var det inte obehagligt med sprutan i ryggen då?
    Det är nog det jag är mest orolig för

• fernandasmamma
    Ivana1988 skrev 2016-10-17 07:52:56 följande:
    Skrattandeidag är det 99 dagar kvar till BF!! eller ja, enligt appen, fast jag tror att det blir senare men ändå man blir lite gladare att 1XX finns inte längre där:):)

Hur aktiva är era bebisar i magen? Hur ofta känner ni sparkar? Är det nu i v26+ man borde känna minns varje halv timme? Alla sager så olika ...
    Jag har moderkakan i framvägg och några dagar förra veckan var det jättelugnt i magen, kände knappt några rörelser alls så då blev jag rätt orolig kan man säga..
    Men jag tror att han/hon hade vänt sig och sparkade inåt mot ryggen för sen någon dag efter det så kände jag rörelser och såg rörelser p magen också..
    Oftast känner jag rörelser på tidig morgon och mitt i natten om jag vänder mig och lägger mig på sidan då får jag några sparkar åt det hållet som jag ligger.
    Även på kvällen känner jag rörelser men då är det mest på mitten av magen..
    Jag har lite dålig koll på hur ofta jag känner, inte alltid jag tänker efter hur ofta han/hon rör sig..
    Jag tror att det är från vecka 26 man ska känna rörelser varje dag..
  • fernandasmamma
    Ivana1988 skrev 2016-10-17 11:56:25 följande:
    jag blev lite nojig idag.. brukar känna bebisen ofta och det brukar vara hårda sparkar och när jag känner att den är mot ryggen så lägger jag mig på sidan och då brukar det komma...

men känner inte så mycket idag inte ens när jag försöker vända eller känna på bebisen...blev så van men riktigt liv där inne att jag blir direkt orolig när det inte är som det brukar...
    Okej.. :-/
    Men har du känt några rörelser alls idag då?
    Är du orolig så är det bättre att du ringer förlossningen och frågar..

• fernandasmamma
    Ivana1988 skrev 2016-10-17 11:56:25 följande:
    jag blev lite nojig idag.. brukar känna bebisen ofta och det brukar vara hårda sparkar och när jag känner att den är mot ryggen så lägger jag mig på sidan och då brukar det komma...

men känner inte så mycket idag inte ens när jag försöker vända eller känna på bebisen...blev så van men riktigt liv där inne att jag blir direkt orolig när det inte är som det brukar...
    Sen om du rör på dig mycket så brukar ju bebisen sova, är väl oftast när man sätter/lägger sig ner för att vila som den vaknar och börjar röra sig..
    Har du också moderkakan i framvägg?
  • fernandasmamma
    Ivana1988 skrev 2016-10-17 14:29:23 följande:
    jo jag kände några men inte lika mycket som det brukar vara.. men man får hoppas att han ligger så konstigt där inne att jag får vända på honom hemma så att det är obekväma sparkar igen haha heller det än inget! Men skulle det fortsätta imorgon att det knappt känns något så ringer jag BM säkert... heller fråga en gång för mycket,,

nej det har jag inte så därför blev jag lite orolig.. men fick honom att sparka lite men armbåge skulle jag tro... gud vad nojig man är .. man är orolig I 40 veckor och sedan minst 18 år:):)
    Ja bättre att fråga en gång för mycket det håller jag med dig om..
    Ja man nojjar under graviditeten och sen nojjar man även när barnet är fött
    Livet som förälder, många sömnlösa nätter..
  • fernandasmamma
    angelikkaj skrev 2016-10-17 16:35:15 följande:
    Nej du känner ingenting av den. Det är nog mest obehagligt bara om vetskapen att de ska in i ryggen då man läst å hört mycket att råkar du röra dig blir du förlamad,men så är inte riktigt fallet. Å det går fort också! Å är du redan i värkarbete å kanske har lustgas så tänker du inte alls på det.
    Tack igen
    Okej, ja då kanske det hade varit något..
    Kommer ihåg att jag var helt slut när hon skulle födas, hade ingen ork kvar alls..
    Blir det lättare att klara av krystvärkarna om man har använt epidural?
    Alltså att man sparar sina krafter?
  • fernandasmamma
    Ivana1988 skrev 2016-10-18 08:07:16 följande:
    han måste ha varit riktigt trött igår men på kvällen och natten var det armbogar överallt :):) neb det var skönt, heller det!

jag tror att bebisen inte kommer innan 24:e utan kanske slutet eller t.o.m. februari så vi får se! ska bli spännande efter jul känner jag då är det bara vänta:))
    Åh skönt att du kände rörelser igen på kvällen
    Dom är väl som oss, tröttare ibland och piggare ibland

Det är sjukt vad man oroar sig alltså..
    Igår var jag och killen på gymmet och vi satt i massagestol..
    Efteråt tänkte jag shit kanske det är dåligt att använda massagestol och gjorde misstaget att googla..
    Då blev jag ju inte mindre orolig direkt..
    Men jag får nog bara försöka släppa det, gjort är gjort och det var bara massage på axlarna och rumpan, knappt någon hård massage..
    Ibland önskar jag att man kunde vara sådär supercool och inte oroa sig alls men sån är inte jag haha

Svar på tråden BF Januari 2017