• Kmora

BF Januari 2017

För alla oss som har BF i januari 2017!

• Svar på tråden BF Januari 2017
  • angelikkaj
    maliiin87 skrev 2016-06-19 14:46:59 följande:

Hej! Jag ansluter här med. Är gravid med andra barnet. Är beräknad till 11/1:).

Hur mår alla?

Välkommen

Väntar mitt 3,min sambos första. Beräknad till 13/1

Mår illa till å från,olika från dag till dag. Inte spytt ännu men vart nära med hulkningar.

Känner mig hungrig konstant! Å äts det inte i tid heller så kommer illamåendet. Sover sämre på nätterna,å kissar mycket. Ömma bröst å större,behöver nog köpa ny storlek där. Uppsvälld mage.

Jösses,låter som jag bara klagat här ju när man läser mina symptom haha. Ja det är ju inte alltid en dans på rosor å vara gravid.

Hur mår du själv
  • Nykär15

Allt gick jättebra, liten är 1,37 cm lång och perfekt längd för 7+5, hjärtat slog så fint! Hjärta Total lycka!

• angelikkaj
    Nykär15 skrev 2016-06-20 11:46:08 följande:

Allt gick jättebra, liten är 1,37 cm lång och perfekt längd för 7+5, hjärtat slog så fint!  Total lycka!

Ååå va roligt att höra!! <3
  • Oviss01

Hej!

Jag är ny i den här tråden. Jag har BF den 5 januari. Dock var jag på VUL i tisdags och fick veta att det är tvillingar vi väntar, så det är ganska troligt att de vill titta ut tidigare och att det kan bli i december.

Jag är nu i vecka 11+3 och har mått toppen hela tiden, inget syns ännu heller, det var därför jag ville ha tidigt UL för att se att det fanns något där inne över huvud taget. Snacka om chock när det då var TVÅ!

Vi får väl se när magen sätter fart o växer

• angelikkaj
    Oviss01 skrev 2016-06-20 12:01:57 följande:

Hej!

Jag är ny i den här tråden. Jag har BF den 5 januari. Dock var jag på VUL i tisdags och fick veta att det är tvillingar vi väntar, så det är ganska troligt att de vill titta ut tidigare och att det kan bli i december.

Jag är nu i vecka 11+3 och har mått toppen hela tiden, inget syns ännu heller, det var därför jag ville ha tidigt UL för att se att det fanns något där inne över huvud taget. Snacka om chock när det då var TVÅ!

Oj! Ni hade inga aningar alls innan att det kunde vara tvillingar?

Spännande iaf!
  • Oviss01
    angelikkaj skrev 2016-06-20 12:08:20 följande:
    Oj! Ni hade inga aningar alls innan att det kunde vara tvillingar?

Spännande iaf!
    Nja, ja och nej. Jag har PCO och tog ägglossningsstimulerande, var på VUL i samband med det och då såg de att två ägg var på G att släppa nära inpå. Men de sa att det är mycket liten risk att det resulterar i tvillingar.. Lite smått vettskrämda nu, men det ger sig nog
  • Nykär15
    Oviss01 skrev 2016-06-20 12:01:57 följande:

Hej!

Välkommen! Vilken överraskning med två! 

Jag var lite nojjig idag på vårt första VUL att det skulle vara två...har ju två barn sen innan och hoppades att det skulle vara ett nu, vill ha tid och fokus på denna lilla som förmodligen är min sista...två hade gjort det lite mer kaotiskt men såklart hade vi vart lyckliga ändå. Men hade ju medfört större förändringar, större bilar, större hus än vi tänkt köpa osv...

angelikkaj skrev 2016-06-20 11:52:34 följande:
    Ååå va roligt att höra!! <3

Tack, känns fantastiskt skönt!!!

• maliiin87

Så roligt att allt såg bra ut:)

Nykär15 skrev 2016-06-20 11:46:08 följande:

Allt gick jättebra, liten är 1,37 cm lång och perfekt längd för 7+5, hjärtat slog så fint!  Total lycka!

• Jordgubbsshake
    vickan5st skrev 2016-06-20 09:48:38 följande:

Har du inte ätit levaxin innan. Jag har hypotyreos. Medfött. Alltså låg ämnesomsättning och har fått höjd dos vid graviditet

Nä aldrig ätit det innan. Vet inte varför de värdena blivit dåliga i samband med grav nu. Vet ingenting om det egentligen.. Inget som är farligt för bebis?
  • Jordgubbsshake
    Jenny,36 skrev 2016-06-20 10:13:27 följande:

Hej! Jag har ätit levaxin från jag var 13 år. Är väldigt vanligt att kvinnor får börja med det under graviditet.

Det är ofarligt. :)

Okej vad skönt att höra, tack! Vet du varför vissa får börja med det under grav?
Svar på tråden BF Januari 2017