BF Januari 2017
För alla oss som har BF i januari 2017!
För alla oss som har BF i januari 2017!
Jag jobbar på en 3-5 så jag har ju inte direkt de minsta barnen men det är ju mycket aktivt arbete och stress ändå. Jag är i v.10 nu o beräknad den 17 januari än så länge.
Hej. Jag jobbar också inom barnomsorg med dom allra minsta barnen på förskola. Jag har väl lite samma funderingar. Dock har jag ett tag kvar. Vilken vecka är du i?
Kom precis på o tänka på en sak! Snart går man ju på semester från jobbet och jag valde iår att ta ut 5 veckor i sommar (hade några dagar sparade). Men nu kom jag på att de kanske vore smartare och inte alls ta 5 veckor nu utan spara dagar till senare och närmare beräknat datum? Tänkte så man kan gå hem från jobbet tidigare? Beror ju lite på vad försäkringskassan tycker och så. Sen vill man väl inte ta ut den där föräldrapenningen innan barnet ens har kommit väl? Hm mycket funderingar här! Jobbar inom barnomsorg föresten.
Jag vill också spara föräldradagarna så länge som möjligt, jag jobbar inom tung industri men blir tyvärr förpassad till kontorstjänst när graviditeten blir offentlig och det innebär att jag inte kan söka sån där havandeskapspenning heller :-/
Förra graviditeten jobbade jag till 10 dagar innan planerat snittdatum (dock kom ju pigan redan efter 5 dagar hemma), hade lagt detta som semester.
Har 62 semesterdagar (med årets dagar) som det ser ut nu så tänkte ta ut 3 veckor semester v 26-28, föräldrapenning för pigan vecka 31-32 och sen vecka 35/36 åker vi utomlands en vecka som jag tar som semester men kommer ju ha kvar med dagar sen så lär plocka ut lite kring jul och nyår men ska försöka jobba ända in i det sista denna gången med dels år det ju nice att få lön, pigan trivs på förskolan och jag blir nog bara knäpp av att gå hemma och vänta :)
Hade problem med karpaltunnelsyndrom på bägge händerna, vätskeansamling och foglossning förra gången men för allt jag kan för att förebygga det denna gång - hoppas verkligen jag lyckas
Hej alla!
Idag var jag på ultraljud och hon behövde inte ens leta något hjärtljud. Som du förstår sa hon:
Där inne låg den lille och viftade allt vad den kunde med armarna ???????????? sååå liten! 10+2 (v.11)
Om två veckor har jag kub någon som varit på de än?
Då äntligen får man se den lille igen!
Vad gjorde du för att få göra ett ul? : ) jag skulle också vilja men får inte för bm
Hej alla!
Idag var jag på ultraljud och hon behövde inte ens leta något hjärtljud. Som du förstår sa hon:
Där inne låg den lille och viftade allt vad den kunde med armarna ???????????? sååå liten! 10+2 (v.11)
Med mitt första barn gick jag på semester 10 dagar innan BF. Använde alltså semesterdagar. Då var jag beräknad 23nov och sonen föddes 30nov. Så blev nästan tre veckor ledigt. Man är ju inte så pigg den sista tiden. Allt är jobbigt.
Nu är jag beräknad 2jan så kommer att ta 15 dagar semester i sommar, då har jag 10 semesterdagar kvar som jag kommer att ta i jul. Och det får bli då jag går hem :) vet inte vilket datum det blir, får ju några gratis röda dagar om jag tar semester istället för föräldraledigt :)
Hej alla!
Mitt tidigare missfall plus tidigare blodpropp. Detta var mitt fjärde ultraljud. Men hur länge har du kvar till kuben?
Vad gjorde du för att få göra ett ul? : ) jag skulle också vilja men får inte för bm
Längtar till midsommar, sambon och jag har beslutat att berätta för våra familjer då :) är i v.11 då ( 10+2 ) kommer vänta lite med att berätta för jobb och allmänheten.
Gick det inge bra??