BF Januari 2017
För alla oss som har BF i januari 2017!
För alla oss som har BF i januari 2017!
Imorgon ska jag åka in och göra ett tidigt ultraljud för att se om lill*n i magen lever, är i V8+5 imorgon. Är så nervös, försöker tänka på annat men det går väldigt dåligt.
Någon som varit in och gjort ett tidigt ultraljud än?
Skönt få kolla..jag har mitt UL på måndag, v 7+5 då, så lär se lite mindre än dig.
Du ska se att det går bra inför varje UL har jag varit nervös, även om jag känt den lilla röra sig osv i mina förra graviditeter, man är ju livrädd de ska hitta nåt konstigt. Men man får försöka vara lugn ändå...skitsvårt. Men just nu, så här några dagar innan är jag inte nervös. Men kommer vara det på måndag förstås....
Uppdatera oss i morgon om hur det gick.
Jag har gjort tidiga ultraljud redan i v 5,7 och senast i v 11.
Förstår att du är nervös men hoppas på det bästa.
Jag har gjort ultraljud i v 8+1, såg ett normalstort foster med tickande hjärta. Är i v 10+2 nu. Längtar nu till KUB då man kan se lite mer!
Eftersom Facebook-gruppen är full, vore det meningsfullt att skapa en ny? Hur många skulle vara intresserade? Givetvis en hemlig grupp så att ingen kan se att man är medlem.
Ja jag fick missfall i början på mars..,ett tidigt så sökte aldrig kontakt med sjukvården. Allt verkar kommit ut som det ska och ÄL kom ca 2 veckor efter första blödningsdagen.
Jag har inte gått så här långt med en graviditet det senaste året, dom har alltid varit döda från v6 och kommit ut kring V8.
En ny fiken fråga, har någon av ni haft missfall? Om hur har ni blivit omhänder tagen av sjukvården efter?
Lovar att skriva imorgon hur det gått!(:
Jag har skapat en grupp på FB nu. Eftersom den är hemlig måste jag lägga till folk manuellt. Skicka mig ett PM med med länk till FB-profil eller mailadress som är knuten till din FB.
Kom precis på o tänka på en sak! Snart går man ju på semester från jobbet och jag valde iår att ta ut 5 veckor i sommar (hade några dagar sparade). Men nu kom jag på att de kanske vore smartare och inte alls ta 5 veckor nu utan spara dagar till senare och närmare beräknat datum? Tänkte så man kan gå hem från jobbet tidigare? Beror ju lite på vad försäkringskassan tycker och så. Sen vill man väl inte ta ut den där föräldrapenningen innan barnet ens har kommit väl? Hm mycket funderingar här! Jobbar inom barnomsorg föresten.
Kom precis på o tänka på en sak! Snart går man ju på semester från jobbet och jag valde iår att ta ut 5 veckor i sommar (hade några dagar sparade). Men nu kom jag på att de kanske vore smartare och inte alls ta 5 veckor nu utan spara dagar till senare och närmare beräknat datum? Tänkte så man kan gå hem från jobbet tidigare? Beror ju lite på vad försäkringskassan tycker och så. Sen vill man väl inte ta ut den där föräldrapenningen innan barnet ens har kommit väl? Hm mycket funderingar här! Jobbar inom barnomsorg föresten.
Vill ju helst slippa ta ut föräldradagar innan, de vill man ju ha tillsammans med barnet sen känner jag lite. Ja nya dagar får man ju i januari men då har jag förmodligen fått gått hem iallafall. Detta är ju första gången för mig så det är lite nytt. Men 60 dagar innan har man väl rätt till o FK godkänner. Jobbar ju på förskola så kan ju hoppas att man blir godkänd.
Förra året gick jag hem den 12 juni och tog semester fram till början på augusti. Sonen är född 9 juli. Då föddes han ju i semestertider så det är ju annorlunda.
Den här gången har jag ju föräldrardagar som jag tar ut i sommar. Semester har jag 21 dagar i år, 5 av dom kommer gå till en Greklandsresa i höst och sen planerar jag att gå hem till jul och ta semester till bebis kommer (får nya semesterdagar vid årsskiftet) och föräldrapenning efter det.
Men du får ju börja ta ut föräldrardagar innan barnet är född om du vill.