• Kmora

BF Januari 2017

För alla oss som har BF i januari 2017!

• Svar på tråden BF Januari 2017
  • Sagan12345
    Katten13 skrev 2016-06-17 19:47:53 följande:

Längtar till midsommar, sambon och jag har beslutat att berätta för våra familjer då :) är i v.11 då ( 10+2 ) kommer vänta lite med att berätta för jobb och allmänheten.

Vad roligt :) när berättar du för jobb?

Jag längtar tills vi kommer berätta, tror de får bli efter KUB
  • Katten13

Min chef vet redan eftersom jag varit borta från jobbet 2 veckor så fick jag lov att berätta för henne kände jag. De andra kanske misstänker men sa att de var magsjuka sen åkte jag faktiskt på en jäkla förkylning också så kunde inte jobba. Går på semester v.28 men vill helst berätta det snart ändå utåt och om man lägger ut på fb/instagram så ser kollegorna iallafall då. Sö berättar nog innan semestern då är jag i v.13. Skulle vilja kunna hålla mig till RUL men hur ska man hålla ut ännu flera veckor? Haha.

Sagan12345 skrev 2016-06-17 22:24:13 följande:

Vad roligt :) när berättar du för jobb?

Jag längtar tills vi kommer berätta, tror de får bli efter KUB

• maliiin87

Hej! Jag ansluter här med. Är gravid med andra barnet. Är beräknad till 11/1:).

Hur mår alla?

• TyckOmMig

Mår fortfarande illa em och hela kvällarna även om jag är i v 12+1!
    KUB torsdag längtar men oroas lite.

• makeeverydaycount

Jag mår mest illa på mornarna, vet inte hur många gånger frukosten åkt upp igen..börjat med postafen faktiskt och det hjälper. Ömma bröst som blivit mycket större och en enorm trötthet. Magen uppblåst på kvällarna så det ser ut som jag är i 7e mån?! Men annars känner jag inget speciellt i magtrakten..Någon mer som inte känner så mycket molvärk? Det kan dra till om jag nyser eller hostar men inget mer direkt..

• mlar

Är i 9+2 beräknad 19 januari. Mår relativt bra, äter lergigan Comp och lergigan. Har dock
    Börjat må sämre igen så ska ta upp det med bm om jag ska ta en till tablett. Är väldigt trött och molvärk till och från. Oftast kvällstid och mer att det känns än gör ont.
    Gjort vul 7/6 (pga tidigare ma) då vi såg hjärtslag.

• mlar

Tillägg på det så började jag kräkas upp frukosten i v 4, sedan dess kom den upp varje morgon tills jag började med lergigan. Kräktes ofta upp allt annat jag stoppade i mig. Hade ingen aptit alls, allt smakade skit. Vissa dagar kräktes jag så fort jag rörde mig. Med en son hemma kände jag att det inte funkade och bad därför om medicin.
    Den dämpar illamåendet, men tar inte bort det helt. Bara kräkts en gång utöver i fredags morse då jag kräktes hela morgonen.

• maliiin87

Det där med illamående och kräkas är ju inget roligt. Har det med. Efter varje måltid. Ska be om nått nästa gång jag ska till bm tänkte jag. Jobbigt då jag har en liten kille hemma och känner mig helt slut i kroppen.

• Sagan12345

Här har man sluppit illamående, förutom enstaka tillfällen, småömma bröst, molande av och till och TRÖTT!

Hur mår du själv Malin?

• mlar
    maliiin87 skrev 2016-06-19 21:26:37 följande:

Det där med illamående och kräkas är ju inget roligt. Har det med. Efter varje måltid. Ska be om nått nästa gång jag ska till bm tänkte jag. Jobbigt då jag har en liten kille hemma och känner mig helt slut i kroppen.

Mm, precis så jag också kände. Det var en annan sak när man inte hade barn (mådde illa med första också) då kunde man ju ligga på soffan och lida, min man jobbar en del kvällar och nätter så är själv mkt med sonen. Be om lergigan, det är ju olika hur man svarar på medicin men för mig är det som natt och dag.
Svar på tråden BF Januari 2017