• Kmora

BF Januari 2017

För alla oss som har BF i januari 2017!

• Svar på tråden BF Januari 2017
  • Bella_123

Förstår helt å hållet, har också varit fruktansvärt orolig! Vissa dagar riktigt mycket. Å sen blivit sur att alla andra har så mycket symtom men inte jag! Men försöker intala mig själv att det är som det ska :) det tog lite över 1 år för oss inna vi plussade :) så det är verkligen efterlängtat :)

Keras skrev 2016-06-22 23:13:25 följande:

Vad skönt att höra! Jag har varit lite orolig efter som att jag haft så liite symtom:) Medans de känns som alla andra har massor:) Åå vad mysigt att de är så efter längtat av alla? Tog de lång tid för er att plussa? Jag har berättat för min mamma och syster. Men min sambo vill hålla på de lite till inför sin familj:) Jag tänker lite som du. Skulle de gå åt skogen så kommer dom ju få veta i vilket fall:)

• Keras
    Bella_123 skrev 2016-06-23 07:46:55 följande:

Förstår helt å hållet, har också varit fruktansvärt orolig! Vissa dagar riktigt mycket. Å sen blivit sur att alla andra har så mycket symtom men inte jag! Men försöker intala mig själv att det är som det ska :) det tog lite över 1 år för oss inna vi plussade :) så det är verkligen efterlängtat :)

Hahaha, samma här:) Men igår fick jag en redig släng av illamående. Så då vart jag väldigt glad att de varit lindrigt så här långt:D Ja, de va ungefär samma tid de tog för oss:)
  • skaleq

Hej alla! Är i vecka 12 och igår tog mina folsyretabletter slut. Vad hade nu gjort - köpt ny ask? Tycker att rekommendationerna går emot varandra.

Tar ni några andra vitamintillskott?

• Emmask
    skaleq skrev 2016-06-25 08:13:38 följande:

Hej alla! Är i vecka 12 och igår tog mina folsyretabletter slut. Vad hade nu gjort - köpt ny ask? Tycker att rekommendationerna går emot varandra.

Jag har "bara" tagit typ mitt val Gravid innan, under och efter min förra graviditet. Det innehåller folsyra men också mycket annat. Kan vara bra att komma ihåg att värdena kan behöva stabiliseras efter förlossningen också, med blodförlust och annat.
  • Rhiandell
    skaleq skrev 2016-06-25 08:13:38 följande:

Just folsyra behöver man bara ta första trimestern, sen är det "onödigt" eftersom kroppen redan behöver ha byggt upp reserverna. Det är därför man rekommenderar kvinnor som försöker att bli gravida att börja med folsyra direkt.

Själv tar jag multivitamin för gravida, mest för mineraler egentligen, och extra hög dos av folsyra eftersom jag har högt BMI, men fick bara fyra veckor folsyra av läkaren. Sen tar jag D-vitamin också, men det gör jag alltid, eftersom det är svårt att få tillräckligt från solen när man bor i ett land där det regnar hela tiden.
  • Adorii
    Chasse skrev 2016-06-22 19:19:14 följande:

Hej allesammans!

Hoppar också in här, är gravid med andra barnet och har bf 20 januari. Har verkligen inga symptom den här graviditeten, känner mig helt som vanligt förutom lite trötthet..

Grattis!! Vad roligt, väntar också mitt andra barn med BF 20 januari:)

Så skönt med lite symtom, jag har nästan inte några heller lite foglossning men annars inget mer:p
  • Chasse
    Adorii skrev 2016-06-25 21:50:23 följande:

Grattis!! Vad roligt, väntar också mitt andra barn med BF 20 januari:)

Så skönt med lite symtom, jag har nästan inte några heller lite foglossning men annars inget mer:p

Åh vad roligt att du har bf samma datum som mig :p hur stor ålderskillnad kommer dina att ha? :) mina blir det 13 månader emellan om den nya tittar ut i januari dvs:D

Oh ja, glad att jag sluppit! Haha får hoppas de inte kommer bara ;) okej, foglossning e ju inte roligt. Men härligt att du sluppit allt annat ändå :)
  • Jenny,36

Hej alla!

Någon mer än jag som symtomen typ försvunnit för??? Tröttheten är till och med bättre. Det ända med brösten är att det är större för det gör inte ont längre.

Man blir ju så orolig. Har kub på tisdag och känner mig så nervös. Är v.12, 11+5 idag.

Någon mer?? Hur mår ni?

• Nykär15
    Jenny,36 skrev 2016-06-27 13:30:47 följande:

Hej alla!

Någon mer än jag som symtomen typ försvunnit för??? Tröttheten är till och med bättre. Det ända med brösten är att det är större för det gör inte ont längre.

Man blir ju så orolig. Har kub på tisdag och känner mig så nervös. Är v.12, 11+5 idag.

Någon mer?? Hur mår ni?

Du har nog kommit in i spökveckorna, för mig har de varit runt v 12-14 så du ska inte oroa dig. Man känner sig väldigt ogravid, mindre svullen, mår lite bättre, mindre trött osv. Googla så hittar du massor :)
  • Kmora
    Jenny,36 skrev 2016-06-27 13:30:47 följande:

Hej alla!

Någon mer?? Hur mår ni?

Nykär15 skrev 2016-06-27 13:38:15 följande:

Du har nog kommit in i spökveckorna, för mig har de varit runt v 12-14 så du ska inte oroa dig. Man känner sig väldigt ogravid, mindre svullen, mår lite bättre, mindre trött osv. Googla så hittar du massor :)

Åh, jag har också nästan tappat alla symptom sen en vecka tillbaks och försöker köra mantrat att det är för att jag är i trimester 2 nu och att man då mår som bäst. Är i v13 (12+6) idag och gör KUB ultraljudet imorgon. Hoppas verkligen på att få bra besked då!

Jag minns att under förra graviditeten så kunde jag ibland glömma bort att jag var gravid under trimester 2, bara magen som påminde nästan. Sen i v 27-28 så blev det massa andra symptom som dök upp och sen tyngden och otympligheten. Så man ska nog njuta järnet nu över sommaren :)
Svar på tråden BF Januari 2017