• Kmora

BF Januari 2017

För alla oss som har BF i januari 2017!

• Svar på tråden BF Januari 2017
  • Kmora
    TyckOmMig skrev 2016-06-19 16:14:00 följande:

Mår fortfarande illa em och hela kvällarna även om jag är i v 12+1!
    KUB torsdag längtar men oroas lite.

Jag är i v11+5 idag och jag mår nästan bara mer och mer illa för varje vecka. Har inte spytt än (spyr ytterst ytterst sällan av illamående) men mår konstant rejält illa. Jag är precis likadan när det gäller sjösjuka, spyr aldrig men mår illa hela tiden.

Jag har KUB den 28 juni och börjar bli rejält nervös! Dels för att få negativt besked :/ men också för att om allt är bra så är det första gången man får se barnet och det blir verkligare!

Och tänk om det är tvillingar ;)
  • Nykär15

Ska på mitt första UL/VUL idag...får se vad dom gör, de gör UL utanpå från 8+0 här nämligen men jag är 7+5 idag så får se vad han väljer. 

Så om 3 timmar vet jag hur det står till därinne...väldigt nervöst måste jag säga...missfallet i mars har satt sina spår. Det känns bra i kroppen, men det är ju faktiskt ingen garanti för att det ÄR bra...Obestämd

• maliiin87

Nej precis. Ja det gjorde jag med. Fram tills han föddes.

Min bm pratade om lergigan så får be om det nästa gång. För må såhär blir bara jobbigt. Dessutom börjar jag jobba i augusti och jobbar på förskola. Så hoppas det kan hjälpa.

mlar skrev 2016-06-19 22:10:54 följande:

Mm, precis så jag också kände. Det var en annan sak när man inte hade barn (mådde illa med första också) då kunde man ju ligga på soffan och lida, min man jobbar en del kvällar och nätter så är själv mkt med sonen. Be om lergigan, det är ju olika hur man svarar på medicin men för mig är det som natt och dag.

• maliiin87

Skönt att slippa illamående. Här mår jag illa och kräks efter varje måltid. ( hade likadant med sonen) så var lite förberedd på att jag skulle må så. Annars är jag extremt trött hela tiden.

Men förutom det så mår jag bra ;)

Sagan12345 skrev 2016-06-19 22:07:19 följande:

Här har man sluppit illamående, förutom enstaka tillfällen, småömma bröst, molande av och till och TRÖTT!

Hur mår du själv Malin?

• maliiin87

Spännande med ul :)

Hoppas allt ser bra ut:)

Nykär15 skrev 2016-06-20 07:57:54 följande:

Ska på mitt första UL/VUL idag...får se vad dom gör, de gör UL utanpå från 8+0 här nämligen men jag är 7+5 idag så får se vad han väljer. 

Så om 3 timmar vet jag hur det står till därinne...väldigt nervöst måste jag säga...missfallet i mars har satt sina spår. Det känns bra i kroppen, men det är ju faktiskt ingen garanti för att det ÄR bra...

• Nykär15
    maliiin87 skrev 2016-06-20 08:00:04 följande:

Nej precis. Ja det gjorde jag med. Fram tills han föddes.

Min bm pratade om lergigan så får be om det nästa gång. För må såhär blir bara jobbigt. Dessutom börjar jag jobba i augusti och jobbar på förskola. Så hoppas det kan hjälpa.

Du kan nog ringa och få det via telefon? Det sa min BM jag kunde få om det blev värre, så behöver inte invänta att jag ska dit. 
    Jag mår illa till och från, mest när jag börjar bli hungrig, känner inte hunger just nu utan blir illamående istället, det är rätt obehagligt för man är ju inte sugen på att äta nåt då...
    Vill heller inte ha nån lagad mat utom potatismos med grillkrydda. Så mest sallad och mackor som funkar här. 

maliiin87 skrev 2016-06-20 08:03:21 följande:

Spännande med ul :)

Hoppas allt ser bra ut:)

Ja jag hoppas det så innerligt....

• Jordgubbsshake

Hej! Ansluter mig här, beräknad till 19 januari o har en liten grabb på 14 månader hemma.

Har fått börja med Levaxin, nåt med ämnesomsättningen tydligen. Nån som har någon erfarenhet av det? Hade inte det med grabben.

Kul att kunna dela lite tankar här! ????

• vickan5st
    Jordgubbsshake skrev 2016-06-20 08:24:42 följande:

Hej! Ansluter mig här, beräknad till 19 januari o har en liten grabb på 14 månader hemma.

Har fått börja med Levaxin, nåt med ämnesomsättningen tydligen. Nån som har någon erfarenhet av det? Hade inte det med grabben.

Har du inte ätit levaxin innan. Jag har hypotyreos. Medfött. Alltså låg ämnesomsättning och har fått höjd dos vid graviditet
  • Jenny,36

Hej! Jag har ätit levaxin från jag var 13 år. Är väldigt vanligt att kvinnor får börja med det under graviditet.

Det är ofarligt. :)

Jordgubbsshake skrev 2016-06-20 08:24:42 följande:

• angelikkaj
    Nykär15 skrev 2016-06-20 07:57:54 följande:

Så om 3 timmar vet jag hur det står till därinne...väldigt nervöst måste jag säga...missfallet i mars har satt sina spår. Det känns bra i kroppen, men det är ju faktiskt ingen garanti för att det ÄR bra...

Förstår att det är nervöst med det kommer säkerligen gå bra!

Uppdatera gärna sedan
Svar på tråden BF Januari 2017