• Kmora

BF Januari 2017

För alla oss som har BF i januari 2017!

• Svar på tråden BF Januari 2017
  • TyckOmMig

YES-nu har jag också gjort KUB och fick bästa siffror så utgångsläget är på topp.
    Så lättad och glad och BF blev den 2/1 det är KUB datumet som gäller inte RUL vad jag fick reda på.Troligen en liten lillasyster.

• Nykär15

Grattis!

Men hur kan du redan gissa könet?

TyckOmMig skrev 2016-06-29 18:05:58 följande:

YES-nu har jag också gjort KUB och fick bästa siffror så utgångsläget är på topp.

Så lättad och glad och BF blev den 2/1 det är KUB datumet som gäller inte RUL vad jag fick reda på.Troligen en liten lillasyster.

• maliiin87

Grattis:)

Själv ska jag på KUB imorgon:) längtar massor :)

• TyckOmMig

Angående kön så fick jag reda på det i v 14 förra gången med då väntade jag tvillingar fullt möjligt gissar inte själv men de utbildade barnmorskorna som gör dessa UL garderar sig alltid inte heller min första graviditet ganska van att själv kunna se numera!

• Nykär15

Ok, vad jag vet är de så lika så tidigt att man inte kan säga eftersom allt är så svullet så tidigt. Men på RUL lär ni kanske se om det stämmer. Jag hoppas inte det syns på vårt RUL, vill ha en överraskning denna gången :)

TyckOmMig skrev 2016-06-29 20:00:32 följande:

Angående kön så fick jag reda på det i v 14 förra gången med då väntade jag tvillingar fullt möjligt gissar inte själv men de utbildade barnmorskorna som gör dessa UL garderar sig alltid inte heller min första graviditet ganska van att själv kunna se numera!

• Kmora

Härligt :) då är vi dagarna efter varandra! :)

Jag är väldigt säker på att mitt BF korrigerades vid RUL förra graviditeten och inte vid KUB, kan vara olika rutiner i olika län? Annars får vi snart svaret på RUL ändå ;)

Trodde inte man kunde se kön med någorlunda säkerhet förrän ca v15 (14+0)! Spännande :) kul att höra om RUL säger samma sen :) när har du RUL?
  • Mammawilma

Hej! Jag är en väldigt ung mamma! Är i vecka 13, jag har BF i januari, finns det någon/några fler unga eller någon snäll själ som kan lugna mig lite, jag är så himla nervös att inte klara av detta, men jag vill så himla mycket!

• Nykär15
    Kmora skrev 2016-06-29 22:18:36 följande:
    Härligt :) då är vi dagarna efter varandra! :)

Jag är väldigt säker på att mitt BF korrigerades vid RUL förra graviditeten och inte vid KUB, kan vara olika rutiner i olika län? Annars får vi snart svaret på RUL ändå ;)

Trodde inte man kunde se kön med någorlunda säkerhet förrän ca v15 (14+0)! Spännande :) kul att höra om RUL säger samma sen :) när har du RUL?
    För mig har de korrigerat först på KUB men sen på RUL igen, så det blir ju den sista som styr typ. Men har handlat om nån dag hit och dit så då gör det ju ingen skillnad. 
  • fernandasmamma
    Mammawilma skrev 2016-06-30 06:03:07 följande:

Hej! Jag är en väldigt ung mamma! Är i vecka 13, jag har BF i januari, finns det någon/några fler unga eller någon snäll själ som kan lugna mig lite, jag är så himla nervös att inte klara av detta, men jag vill så himla mycket!

Hej grattis till graviditeten..
      Jag var 19 när min dotter föddes.. Hur gammal är du? Att vara nervös är helt normalt, det är man nog oavsett ålder.. Men man klarar av det även som ung, man blir en precis lika bra mamma ändå <3 Jag hade mycket stöd av min familj och dotterns pappas familj, fick mycket råd och hjälp så det är ju bra om du har det.. Kram

• Mammawilma
    fernandasmamma skrev 2016-06-30 10:16:12 följande:

Hej grattis till graviditeten..  Jag var 19 när min dotter föddes.. Hur gammal är du? Att vara nervös är helt normalt, det är man nog oavsett ålder.. Men man klarar av det även som ung, man blir en precis lika bra mamma ändå <3 Jag hade mycket stöd av min familj och dotterns pappas familj, fick mycket råd och hjälp så det är ju bra om du har det.. Kram

Tack för ditt svar! Jag är 17 år gammal, jag fyller 18 i augusti. Mina föräldrar är väldigt skeptiska till detta, och vill helst att jag tar bort, men det finns inte på kartan att jag gör abort. Min pojkväns mamma och låtsaspappa är däremot väldigt emot abort och är därför mer beredda på att stötta! Så stöd har jag, en nackdel är att det känns så himla dåligt att prata om graviditeten med mina föräldrar :'( usch! Jag längtar efter att få se det mirakel som finns i min mage!
Svar på tråden BF Januari 2017