• Anonym (Stina0)

Bada som tjock

Hej jag är en ung kvinna på snart 20 som ska resa snart och då kommer jag sola och bada
    Jag har väldigt mycket celluliter och fett på kroppen som jag inte hinner göra nått åt innan jag åker så jag undrar om ni tycker att jag bara ska bada och strunta i vad folk kanske tycker eller om jag ska försöka dölja dom delar av min kropp jag inte vill att folk ska titta på för att de är så stora och har celluliter? Hur kan jag isåfall dölja? Kan inte bada med sarong

• Svar på tråden Bada som tjock
  • Anonym (badanka)
    Furienna skrev 2016-05-31 08:18:13 följande:
    Den som inte fattar något ska inte heller uttala sig. Du har tydligen ingen erfarenhet av att vara överviktig, för då skulle du veta att man inte kan gå ner i vikt så där. Kanske det i stället är du, som borde ha lärt dig något av den här tråden. Du visar upp just de fördomar och spydigheter, som jag skrev om i inlägget som du citerade.
    Det vet du ingenting om. Jag var överviktig för några år sedan. Jag gick ner 30 kg när jag bestämde mig för det. Helt lätt var det inte, nej, men det gick.
  • SoulsWillRise
    Anonym (badanka) skrev 2016-05-31 01:48:35 följande:

Om det är så jobbigt, varför går du inte bara ner i vikt då? Eller har du också hormonstörningar?

Men allvarligt nu. Om det nu är så hiiiimla lätt att gå ner i vikt, varför gör inte alla det som är överviktiga?

Eller vilken fantasivärld lever du i? The sims där man får skapa sina människor själv och göra dom feta eller smala beroende på vilket humör du är på? Nånstans borde du inse att det inte bara är att gå ner i vikt, för då skulle det som sagt inte funnits några personer med fetma.
  • Furienna
    Anonym (badanka) skrev 2016-05-31 08:28:37 följande:
    Det vet du ingenting om. Jag var överviktig för några år sedan. Jag gick ner 30 kg när jag bestämde mig för det. Helt lätt var det inte, nej, men det gick.
    Och det är förstås du, som är hela världens måttstock?
  • Furienna
    SoulsWillRise skrev 2016-05-31 08:31:18 följande:
    Men allvarligt nu. Om det nu är så hiiiimla lätt att gå ner i vikt, varför gör inte alla det som är överviktiga?

Eller vilken fantasivärld lever du i? The sims där man får skapa sina människor själv och göra dom feta eller smala beroende på vilket humör du är på? Nånstans borde du inse att det inte bara är att gå ner i vikt, för då skulle det som sagt inte funnits några personer med fetma.
    Plus Plus
  • Anonym (Just do it.)

Har som överviktig, 100 kg 177 cm. Varit utomlands i flera månader i sträck och levt i bikini. För ja, det var varmt 35ish grader. Och min smala 50 kg kompis hade på sig bikini med konstant. (Bikini och shorts när jag jobbade)

Jag tryckte det kunde vara lite jobbigt i början men insåg snabbt att man behöver er ha så lite kläder på sig samt bada hela tiden. Då är bikini smidigast.

• Anonym (ämnesomsättning)
    Anonym (badanka) skrev 2016-05-31 01:50:19 följande:
    Tycker synd om dig :/ 

Men nog måste du tillhöra en marginell minoritet av de som är överviktiga. Jag tycker fortfarande att NORMEN ska vara en hälsosam kropp.

Saken är den att du inte kan se på en person varför den har den kropp den har. Så låt bli att döma och se ner på folk eftersom du inte vet varför, och du faktiskt själv kan hamna i den sitsen....

Jag var smal tills jag var runt 25.... sen blev jag sjuk... Jag hade perfekt form, jobbade på klubbar utomlands som gogodansare, rörde mig bland VIP´s osv... Men sen *poff*.... så blev jag sjuk... Och inget jag gjorde hindrade viktuppgången.. Tog år innan de kunde ge mig en diagnos... Nu är jag 35+ och har helt enkelt accepterat den situation jag är i. Bara önskade att folk slutade döma mig när de inte vet NÅGOT. 

• Anonym (hälsosam)
    Anonym (ämnesomsättning) skrev 2016-05-31 09:35:22 följande:

Saken är den att du inte kan se på en person varför den har den kropp den har. Så låt bli att döma och se ner på folk eftersom du inte vet varför, och du faktiskt själv kan hamna i den sitsen....

Jag var smal tills jag var runt 25.... sen blev jag sjuk... Jag hade perfekt form, jobbade på klubbar utomlands som gogodansare, rörde mig bland VIP´s osv... Men sen *poff*.... så blev jag sjuk... Och inget jag gjorde hindrade viktuppgången.. Tog år innan de kunde ge mig en diagnos... Nu är jag 35+ och har helt enkelt accepterat den situation jag är i. Bara önskade att folk slutade döma mig när de inte vet NÅGOT. 

Vad har du för hormonrubbning?

Jag kan varmt rekommendera lchf som viktminskningsmetod och för att komma till rätta med hormonrubbningar.

Skulle dock vilja rekommendera lchf med mycket grönt (dock ingen frukt) samt inget rött kött.
  • Anonym (badanka)
    Anonym (ämnesomsättning) skrev 2016-05-31 09:35:22 följande:

Trist för dig. Men du är ett undantag. De allra, allra flesta är tjocka för att de är lata och har dålig självkontroll. 
  • SoulsWillRise
    Anonym (badanka) skrev 2016-06-06 02:38:57 följande:

Trist för dig. Men du är ett undantag. De allra, allra flesta är tjocka för att de är lata och har dålig självkontroll. 

Och hur kan det bli ditt problem? Om nån är riktigt riktigt fet, varför bryr du dig? Är det inte bara att kolla åt annat håll? Som sagt, dom flesta är ganska medvetna om hur dom ser ut, och det är dom som måste kämpa med sina problem, inte du eller jag, dom själva. Du kan stirra ut dom och tänka vilka tankar du vill om dom, men jag lovar, det gör inte saken bättre. Du kan döma dom hur mycket du vill, men det gör dom redan så bra själva utan att främlingar runt omkring ska lägga sig i. Är du perfekt själv? :)

MER KÄRLEK OCH MINDRE HAT <3 <3 <3 <3
  • Ordinär Man
    SoulsWillRise skrev 2016-06-06 10:33:28 följande:

Och hur kan det bli ditt problem? Om nån är riktigt riktigt fet, varför bryr du dig? Är det inte bara att kolla åt annat håll? Som sagt, dom flesta är ganska medvetna om hur dom ser ut, och det är dom som måste kämpa med sina problem, inte du eller jag, dom själva. Du kan stirra ut dom och tänka vilka tankar du vill om dom, men jag lovar, det gör inte saken bättre. Du kan döma dom hur mycket du vill, men det gör dom redan så bra själva utan att främlingar runt omkring ska lägga sig i. Är du perfekt själv? :)

MER KÄRLEK OCH MINDRE HAT <3 <3 <3 <3

Därför att folk med dessa påstådda hormonrubbningar har ökat epidemiartat de senaste åren. Jag skulle vilja påstå att de feta är latare än andra, då jag inte heller tror att lättjan ökat explosionsmässigt. Men att hålla på att skylla på olika åkommor än just fetman är inte bra.
Svar på tråden Bada som tjock