• Anonym (Stina0)

Bada som tjock

Hej jag är en ung kvinna på snart 20 som ska resa snart och då kommer jag sola och bada
    Jag har väldigt mycket celluliter och fett på kroppen som jag inte hinner göra nått åt innan jag åker så jag undrar om ni tycker att jag bara ska bada och strunta i vad folk kanske tycker eller om jag ska försöka dölja dom delar av min kropp jag inte vill att folk ska titta på för att de är så stora och har celluliter? Hur kan jag isåfall dölja? Kan inte bada med sarong

• Svar på tråden Bada som tjock
  • SoulsWillRise
    Ordinär Man skrev 2016-06-06 11:44:37 följande:

Därför att folk med dessa påstådda hormonrubbningar har ökat epidemiartat de senaste åren. Jag skulle vilja påstå att de feta är latare än andra, då jag inte heller tror att lättjan ökat explosionsmässigt. Men att hålla på att skylla på olika åkommor än just fetman är inte bra.

ÄNDOCK, dom är medvetna om problemet. Vi runt omkring ska inte lägga oss i hur andra ser ut eller lever. Det är dom som måste göra nåt åt problemet. Vilka fan är vi att lägga oss i det? Är vi bättre än dom? Hell no. Tro mig, dom är medvetna om problemet utan att vi ska behöva lägga oss i. Vi har inte ens rätt att lägga oss i.
  • Ordinär Man
    SoulsWillRise skrev 2016-06-06 13:05:08 följande:

ÄNDOCK, dom är medvetna om problemet. Vi runt omkring ska inte lägga oss i hur andra ser ut eller lever. Det är dom som måste göra nåt åt problemet. Vilka fan är vi att lägga oss i det? Är vi bättre än dom? Hell no. Tro mig, dom är medvetna om problemet utan att vi ska behöva lägga oss i. Vi har inte ens rätt att lägga oss i.

Det är riktigt. Men då vill jag slippa dåliga ursäkter för att de är feta.
  • SoulsWillRise
    Ordinär Man skrev 2016-06-06 13:29:24 följande:

Det är riktigt. Men då vill jag slippa dåliga ursäkter för att de är feta.

Jaja, orkar inte diskutera mer :) Haft en överjävlig helg och orkar inte :p
  • Ordinär Man
    SoulsWillRise skrev 2016-06-06 18:39:43 följande:

Jaja, orkar inte diskutera mer :) Haft en överjävlig helg och orkar inte :p

Nej, det är klart. Alkoholberoende botas med hårdare tag, matberoende med love.
  • Furienna
    Ordinär Man skrev 2016-06-06 20:05:43 följande:
    Frågan är nog snarare hur man botar fördomsfullhet och självgodhet, för du och Badanka skulle behöva en rejäl dos var av den medicinen. 
  • SoulsWillRise
    Ordinär Man skrev 2016-06-06 20:05:43 följande:

Okej? Hänger inte alls med i ekvationen just nu. Det handlar väl snarare om motivation och vilja? Alltså egen vilja att förändra situationen? Inte med hårda tag eller kärlek.
  • Anonym (badanka)
    Furienna skrev 2016-06-06 20:39:06 följande:
    Frågan är nog snarare hur man botar fördomsfullhet och självgodhet, för du och Badanka skulle behöva en rejäl dos var av den medicinen. 
    Varför är vi fördomsfulla för att vi förespråkar ett hälsosamt leverne och normala kroppar?

Och ja, normal ar fortfarande ett relevant begrepp. Att vara fet är inte normalt, hur mycket ni än skriker att alla är fina på sitt sätt och att alla maste älska sina kroppar som de är. Annars är det "fat shaming". Så idiotiskt begrepp.
  • Furienna
    Anonym (badanka) skrev 2016-06-07 01:26:29 följande:
    Varför är vi fördomsfulla för att vi förespråkar ett hälsosamt leverne och normala kroppar?

Och ja, normal ar fortfarande ett relevant begrepp. Att vara fet är inte normalt, hur mycket ni än skriker att alla är fina på sitt sätt och att alla maste älska sina kroppar som de är. Annars är det "fat shaming". Så idiotiskt begrepp.
    Men du är inget annat än en sorglig figur, som får en kick av att klaga på andra. Jag är nöjd med mig själv, hur mycket du än stör dig på mig. Och nu svarar jag inte mer på dina påhopp.
  • Anonym (ämnesomsättning)
    Anonym (hälsosam) skrev 2016-06-03 13:49:04 följande:
    Vad har du för hormonrubbning?

Jag kan varmt rekommendera lchf som viktminskningsmetod och för att komma till rätta med hormonrubbningar.

Skulle dock vilja rekommendera lchf med mycket grönt (dock ingen frukt) samt inget rött kött.

Nej jag MÅSTE äta rött kött, för det innehåller mycket järn som jag bla behöver väldigt mycket av, äter mycket grönt och inte så mycket kolhyderater men nej jag får inte utesluta det . Jag måste äta balanserat. lagom mycket av allt. 

Som sagt följs av läkare och dietister så vet om att jag äter rätt. 

• Anonym (ämnesomsättning)
    Anonym (badanka) skrev 2016-06-06 02:38:57 följande:
    Trist för dig. Men du är ett undantag. De allra, allra flesta är tjocka för att de är lata och har dålig självkontroll. 

Saken är den att du inte kan se det på dem. 

Dessutom så är det väl inte din roll här i världen att dömma och bedömma folk?

Varför är du så rädd för att behandla personer med respekt? Är du rädd att du kommer vara värd mindre om du gör det? Att du inser att folk kommer se dig för den du är om du inte trycker ner andra först? 

Tycker synd om dig. Måste vara jobbigt att vara så svag som person. 

Svar på tråden Bada som tjock