• Anonym (Stina0)

Bada som tjock

Hej jag är en ung kvinna på snart 20 som ska resa snart och då kommer jag sola och bada
    Jag har väldigt mycket celluliter och fett på kroppen som jag inte hinner göra nått åt innan jag åker så jag undrar om ni tycker att jag bara ska bada och strunta i vad folk kanske tycker eller om jag ska försöka dölja dom delar av min kropp jag inte vill att folk ska titta på för att de är så stora och har celluliter? Hur kan jag isåfall dölja? Kan inte bada med sarong

• Svar på tråden Bada som tjock
  • Anonym (hälsosam)
    Furienna skrev 2016-05-30 10:24:13 följande:

Har jag prackat min vikt på någon? Det var en nyhet för mig...

Nej det har du rätt i. Läste igenom dina inlägg i tråden och ditt budskap verkar vara att man inte behöver eller bör skämmas för sin kropp, oavsett hur den ser ut. Det håller jag helt med dig om :)
  • Anonym (ämnesomsättning)
    Anonym (mor) skrev 2016-05-28 17:39:22 följande:
    Hoppsan här blir man kallad tjockskallig, bitter och tråkig. Vilken jä...la tur att jag är smal och skiter totalt i okvädningsord. Jag VÄGRAR tro att det finns en sjukdom som får folk som äter dietmat (konsekvent) och tränar, motionerar (konsekvent) att svälla upp som feta ballonger. Man kan faktiskt klara sig helt utan mat rätt länge om man ser till att få i sig vätska. På 70-talet var det inne med fasta och jag minns att min mamma inte åt nt på tre veckor. Hon var pigg som en lärka.

Vägra du att tro det och var glad om du slipper det... Och ja man kan klara dagar till och med veckor utan mat, men det är INTE nyttigt för kroppen. Det är faktiskt till och med farligt. Men tro mig, jag har provat det också, till ingen nytta för måste alltid börja äta igen för att inte få sjukdomar till följd av näringsbristen. Läkare övervakar mig och jag går ständigt på besök med blodprov och skit för att hålla vikten och inte ränna iväg uppåt. 

Ja du är tjockskallig. Spelar ingen roll om du är smal som en spetta om du är det. Men ok tjänar inte mycket att förklara det för dig för du kommer inte förstå det. 

Lustigt det där hur vissa inte inser hur idiotiska de är... Hur de gör bort sig och gör sig löjliga med sin ignorans.

• Anonym (hälsosam)
    Anonym (ämnesomsättning) skrev 2016-05-30 11:29:02 följande:

Vägra du att tro det och var glad om du slipper det... Och ja man kan klara dagar till och med veckor utan mat, men det är INTE nyttigt för kroppen. Det är faktiskt till och med farligt. Men tro mig, jag har provat det också, till ingen nytta för måste alltid börja äta igen för att inte få sjukdomar till följd av näringsbristen. Läkare övervakar mig och jag går ständigt på besök med blodprov och skit för att hålla vikten och inte ränna iväg uppåt. 

Ja du är tjockskallig. Spelar ingen roll om du är smal som en spetta om du är det. Men ok tjänar inte mycket att förklara det för dig för du kommer inte förstå det. 

Lustigt det där hur vissa inte inser hur idiotiska de är... Hur de gör bort sig och gör sig löjliga med sin ignorans.

Fattar ingenting. Blir du tjock och får näringsbrist av hälsosam mat?
  • SoulsWillRise
    Furienna skrev 2016-05-30 09:43:12 följande:

Tjejer med anorexia kan väga 30 kilo och nästan dö av undernäring. Men ja, allt är visst bättre än att ha överviktig.

Jag vägde 39 en gång i tiden och dom flesta tyckte det var snyggt och jag fick ofta höra att det inte syntes att jag hade barn. MEN enligt mig såg jag sjuk ut. Allting syntes på mig och det är svårt att tänka att tjejen på bilderna är jag. Så jävla fult att jag smäller av :D
  • Anonym (ämnesomsättning)
    Anonym (hälsosam) skrev 2016-05-30 12:15:17 följande:
    Fattar ingenting. Blir du tjock och får näringsbrist av hälsosam mat?

Jag har i det närmsta NOLL ämnesomsättning. Detta trotts att jag tränar ett par timmar VARJE DAG, äter hälsosamt enligt menyer ihopsatta av dietister. Detta för att HÅLLA vikten, och om jag har tur gå ner ett kilo om året. Men ja jag är glad om jag håller vikten. Jag har sjukdomar som har med hormoner och skit att göra som gjort att det är så här... 

(Mor) föreslog att jag ju kunde sluta äta för hennes mor på 70 talet överlevde minsann utan att äta... Men ja jag äter redan så lite som går för att överleva utan näringsbrist. 

Följs noga av läkare. Men ser du mig och inte vet om det så ser du bara en överviktig människa och inte det kriget jag för och den ansträngningen jag gör. Jätte lätt för någon som (mor) att döma mig för för hennes del spelar det ingen roll om med vad jag har för historia, jag är tjock och skall därför skämmas och skammen skall få mig att gå ner i vikt... Trotts att det är det SÄMSTA man kan göra mot någon som redan mår dåligt, ger man upp så är det liksom kört och det är oftare skammen får en att ge upp än att kämpa. 

Har själv gått ut från gym pga elaka kommentarer från folk om fetton på gym... och då kan jag ju inte låta bli att undra, jag får inte vara fet, men jag får heller inte träna... 

Nu har jag ett gym som är bra och där folket är trevligt så nu är det bättre men det har varit mycket gråt när personer som (mor) suttit på sina höga hästar och skall lära mig att fetma är farligt, samtidigt som jag vet om att jag äter minimalt med kalorier om dagen (äter jag mindre får jag snabbt näringsbrist... har redan hänt några gånger...) samt tränar varje dag (och ja jag kör fullt ut......)... 

Jag är helt enkelt trött på idioter som tror att hälsosam kost och träning är en magisk formel och bara man uttalar den rätt så VIPS blir man smal.... 

• Furienna

Ja, det är som att vissa människor inte fattar att det är svårt att gå ner i vikt. Och till och med att låta bli att gå upp mer. Det är nog så att dessa människor aldrig har haft problem med övervikt själva, och i och med det kan de inte fatta hur vi har det. 

• Ordinär Man
    SoulsWillRise skrev 2016-05-30 12:32:17 följande:

Jag vägde 39 en gång i tiden och dom flesta tyckte det var snyggt och jag fick ofta höra att det inte syntes att jag hade barn. MEN enligt mig såg jag sjuk ut. Allting syntes på mig och det är svårt att tänka att tjejen på bilderna är jag. Så jävla fult att jag smäller av :D

Har någon påstått att det är hälsosamt att väga 39 kilo? (Om du inte är väldigt kort förstås.)
  • Author7

Baddärkter är alltid bra för dem med större firgurer. Jag tycker inte om mina lår så jag fördrar att helst ha en badklänning eller en baddräkt med ben. :)

• SoulsWillRise
    Ordinär Man skrev 2016-05-30 15:14:04 följande:

Har någon påstått att det är hälsosamt att väga 39 kilo? (Om du inte är väldigt kort förstås.)

Hahaha ja dom flesta faktiskt :p Inte dom inom familjen men för övrigt. Jag håller dock inte med då jag mådde väldigt dåligt fysiskt. Men jag stod still på 39 kg under många år. Idag är jag ännu vackrare :D
Svar på tråden Bada som tjock