• Monsan

BF Februari 2017

Vi som har plussat och vill följas åt till BF i Februari 2017..

• Svar på tråden BF Februari 2017
  • BjörkW

Jag har haft två blödningar men är fortfarande gravid, så vist finns det hopp :) 
    Men otroligt tungt och ledsamt för er som det inte klarade sig för... Kan inte ens tänka tanken hur hemskt det är att uppleva!

• Tussilago89

Hej,

Tänkte också hoppa in här.

Efter ett MA för bara 8 veckor sedan kom plusset igen för drygt en vecka sedan och borde vara 5+1 idag (bf 26 feb). Har varit på VUL idag (för tidigt för att se hjärtslag ännu dock) och ska på VUL igen om två veckor och hoppas kunna se lite mer liv då. Allt såg dock bra ut hittills så hoppas på att det ska gå vägen denna gången. Har en dotter född 11 som gärna vill bli storasyster. På VUL idag såg läkaren 2 gulkroppar på ena äggstocken vilket tydligen skulle kunna betyda att två ägg lossat vid senaste ÄL. Någon som har erfarenheter av detta?

• mbj

Typiskt:/ va på ul nu och blev inget klokare. Kan de va att han inte är van att titta eller är de inget??? Blir så ledsen:(

Han såg hinnsäck o gulesäck. Du får komma tillbaka nästa vecka så får vi se igen:/ han sa att de kunde vara svårt att se om den gömde sig uppe...

Är de någon här som varit med om att de inte synts tydligt?

• Syster86
    mbj skrev 2016-06-28 09:13:03 följande:

Typiskt:/ va på ul nu och blev inget klokare. Kan de va att han inte är van att titta eller är de inget??? Blir så ledsen:(

Han såg hinnsäck o gulesäck. Du får komma tillbaka nästa vecka så får vi se igen:/ han sa att de kunde vara svårt att se om den gömde sig uppe...

Är de någon här som varit med om att de inte synts tydligt?

Vilken v är du i? Vi gjorde ett tidigt vul pga vi inte visste hur långt gången jag var (knasig mens). Blev daterad 5+6 och hon sa "tur att ni kom idag, några dagar tidigare och man hade inte kunnat se nåt än".
  • Gamlamamman

Så otroligt ledsen för er skull. :(

Livet kan vara så fruktansvärt orättvist. Jag önskar er all lycka i framtiden.

Kram!

Hanalaya skrev 2016-06-27 20:11:42 följande:

Tack för snälla ord. Har varit på gynakuten och de såg inget alls förutom typ blod på vul. Skall dit på återbesök den 11/7.

Sedan bröt jag samman och blev skickad till psykakut. Nu hemma med massa lugnande.

Så den här tråden är inte längre för mig. Och inte barn heller uppenbarligen. Vi lovade varann att inte utsätta oss för fler ivf-försök.

Åtta års försök och sex ivf-försök får räcka. Nu skall vi bara ägna oss åt varandra och hundarna.

Lycka till alla ni och jag hoppas innerligt att ni slipper gå igenom samma helvete som jag och min man. Och att ni får problemfria graviditeter och friska barn. Ni har varit ett stort stöd för mig under denna kaotiska vecka från positivt gravtest tills dagens besked.

• annsansa
    Mibi skrev 2016-05-28 14:55:09 följande:

Hej!

Jag vill gärna följas åt o hoppas att det går vägen denna ggr. Fick mf med tvillingar i jan i år ???? Har två pojkar sen innan födda -07 o -10, så detta blir en liten sladdis ???? Jag är 32 år o bor i Skåne.

Då är vi typ lika ju fyller 34 i år och har två barn födda 08 och 10. Har haft 10 mf men var på VUL idag 6+5 och dick se ett litet hjärta och precis lagom stort foster

Kul men lite crazy med en sladdis
  • Gamlamamman

Kul! Grattis! :)

O välkommen förstås! :)

many87 skrev 2016-06-27 18:54:12 följande:

Hej jag hoppar gärna in här hos er (gärna något på Fb med om jag får :) )

Plussade helt otroligt idag. Vi har fått till oss att jag inte kan bli gravid "på egen hand" men efter 1 1/2v illamående o lite kräkningar så köpte mannen ett test som visa + direkt :D

Vi har två barn sen innan en dotter född 2011 och en son 2014. Dottern ivf och sonen pergotime.

Så vi är väldigt chockade men såklart glada. Är i v 8.

Lycka till alla :)

• annsansa

Ville bara berätta för er att jag med mina 10 mf vakom mig varit på VUL nr 2 idag v 6+5. Man såg ett precis lagom stort foster och ett hjärta som pickade på på förra VUL vecka 5+0 så syntes bara en hinnsäck på 6.2 mm, så det har hänt mycket på knappa 2 veckor.

Jag hade gett upp denna grav... har typ inga symtom så trodde det var mf nr 11 jag väntade men iom det lilla hjärtat så sjönk risken ordentligt

Lycja till nu alla!

• micjos

Vi såg ett hjärta som ändå slutade i missfall s det är ingen garanti tyvärr. :(

hurtänktedunu skrev 2016-06-28 13:04:57 följande:

Sjunker risken för mf om man sett ett hjärta?

Svar på tråden BF Februari 2017