• Svar på tråden Bim Juli 2016
  • Monsan

Är det någon som funderat på att starta en Facebookgrupp.. är så mkt lättare att följas där.. Nu har inte jag plussat än, men jag hoppas på att mensen håller sig borta 22 juli så att man isf kan joina..

• stellanocte

En fråga:

Jag får alltid ömma bröst i samband med ägglossning och denna ömhet håller i sig ända fram till mensens början. Dock når den en peak cirka 3-4 dagar innan mens för att sedan sakta mattas av. 

Har förstått att ömheten beror på en ökning av progesteron vid ägglossning som sedan naturligt minskar vid mens. Vid en eventuell graviditet minskar dock inte progesteronet. 

Detta skulle väl i så fall betyda att om ömheten börjar avta dagarna innan mens så är man inte gravid?

Jag kanske överanalyserar, men det låter ju inte helt orimligt? 

• copycat
    mamalolo skrev 2016-07-09 11:02:58 följande:
    Så kul för er båda! Grattis! Har ni några känningar?
    Tack!
    Jag har molvärk, är värm, lite yr, svagt illamående ibland. Ömt tandkött upptäckte jag igår också.
  • Anonym (L)
    DevilsDaughter skrev 2016-07-08 21:32:54 följande:

L.:. jag har sådana symptom och jag är lika tidigt ute som du! Så det är inte omöjligt! Dock är jag inte så trött. Men illamåendet och sura uppstötningar har jag.

Åh spännande. Känner dock inget nu längre. Sambon frågade med förhoppning i rösten om jag var gravid när jag var så himla jäkla trött. Vill inte hoppas för mycket. Blir så jäkla besviken när mensen kommer varje gång
  • Lillesmultronet
    Monsan skrev 2016-07-09 11:32:13 följande:

Är det någon som funderat på att starta en Facebookgrupp.. är så mkt lättare att följas där.. Nu har inte jag plussat än, men jag hoppas på att mensen håller sig borta 22 juli så att man isf kan joina..

Bra idé jag är gärna med i en fb-grupp:) hoppas också på att mensen inte dyker upp den 18 juli
  • hoppfullsnart40
    DevilsDaughter skrev 2016-07-09 10:48:29 följande:

Copycat åhh va roligt!! Grattis!

Jag testade två starka streck idag! Så nu verkar det som att hcgnivån höjts betydligt! Nu känns det bra!

Grattis!! :)
  • hoppfullsnart40
    copycat skrev 2016-07-09 10:32:02 följande:

Haha han bara tokskrek:

- ÄLSKLING?!

-....ja?

- VI ÄR GRAVIDA!!!

- jag vet!:)

Haha:)

Grattis ! :)
  • Bäbiiiis
    copycat skrev 2016-07-09 09:27:11 följande:

Åh tack! Känns helt fantastiskt. Idag var jag HELT säker på att det skulle stå "inte gravid" igen, trots att jag precis innan plussat med Apotekets egna test (ville försäkra mig om att det inte var fel på stickorna). Går inte kite förbannad på toa för att jag vet att det är negativt och så BAMM, rakt i nyllet på mig. Haha, de där bokstäverna betyder så mycket för mig:) är uppe med dottern, sambon har sovmorgon, har smygit in och lagt det på hans nattduksbord. Sitter spänd och väntar på ett glädjetjut där inifrån:D

Åh så skönt att inte behöva tvivla mer. GRATTIS!!
Svar på tråden Bim Juli 2016