• Ice Age

Bim aug 2016

Någon som är i planeringsstadiet? Vi har två flickor födda 12 och 15 och nu hoppas vi på en bebis senvår/början av sommaren 2017

Med första var tanken att börja försöka efter att jag kommit igång att jobba efter studier, men första veckan på jobbet så plussade jag, det blev bra ändå. Med tvåan så hade vi tänkt köra igång på sommaren men blev nojiga av att flera i vår omgivning hade svårt att bli gravida så vi börja tidigare och plussade i slutet av maj istället. Nu väntar vi på nästa mens sen kör vi igång(för en till vinterbebis skippar vi gärna ????).

Det var lite om mig, något mer i samma tankar?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-07-12 07:51
    Bimlista: www.familjeliv.se/forum/thread/76791085-bimlista-aug-2016

• Svar på tråden Bim aug 2016
  • IA89
    YaYa skrev 2016-07-21 00:40:50 följande:

Mitt BIM hoppar fram och tillbaka. Trodde jag hade en mycket kort mens den 13/7 men nu idag, den 20/7 kom mensen, utan tvekan. Måste ha varit någon skum mellanblödning, aldrig haft sån förut,

Jag kör med P Tracker-appen (tror den heter "menskoll" på svenska) nu för att få koll. Är det någon som testat den i kombination med ÄL-tester och vet om den brukar stämma? 

Använde den förra månaden tsm med ÄLtest och det stämde. Har ställt in den efter min cykel
  • IA89

Enligt min app hade jag ÄL i förrgår, i Tisdags. Det stämde när jag testade med ÄLtest förra månaden. Vi hade sex Lör, Sön och Tisdag. Tror ni vi täckte upp ordentligt? Denna månaden sa vi att vi skulle köra när 'andan föll på' och försöka att inte tänka så mycket på ÄL osv, och det har gått sådär...

• Deni81
    Havregry skrev 2016-07-20 23:44:04 följande:

Håller med, lite läskigt känns det. Men mest spännande!

Tror inte heller på mediala personer eller liknande, men hoppas ändå de har rätt ;)

Tror min ägglossning var igår, fått till det alla dagar senaste veckan förutom just igår... ;) Men det ska ju räcka ändå. Tror som du säger att det är mycket annat som spelar in, hur ägget är, att det lyckas fästa osv... inte bara exakta tidpunkten för sex i relation till ägglossningen.

Någon annan som märkt att de faktiskt blir mer sugna på sex runt omkring ägglossning? Jag har inte funderat på det så mycket förut, men nu och förra månaden tycker jag verkligen det varit skillnad. Och det är ju praktiskt, hehe ^^

Japp, suget brukar öka, jag brukar känna mig sexigare och snyggare också vid ÄL, haha! Det är väldigt bra, man får bara hoppas att killen också tycker det. Man får mer uppmärksamhet allmänt tycker jag vid ÄL, på affären, på stan etc. Det är som att männen kan lukta sig till det, eller så går man runt med galen blick
  • Deni81
    prinsessan15 skrev 2016-07-21 07:17:10 följande:

Vet ni om man kan ha pms innan eller i samband med ägglossning? Mitt humör är åt skogarna och jag har haft en sån huvudvärk hela morgonen, men hade mens den 11 juli så det är ju ett tag kvar tills nästa bim..

Jag brukade ha pms vid mens förr, veckan innan. Men nu kommer den under mens och fortsätter sen ända fram till ÄL. Och jag har ingen snäll pms med huvudvärk, sötsug och svullenhet. Jag blir tokig! Det tar psyket på mig, blir ledsen, arg, hatar min sambo och är beredd att flytta och bara dra. Så det är väldigt jobbigt att det är runt ägglossning nu, den tiden man måste hålla sams och ligga i!
  • Deni81

Mitt BIM hoppar fram och tillbaka. Trodde jag hade en mycket kort mens den 13/7 men nu idag, den 20/7 kom mensen, utan tvekan. Måste ha varit någon skum mellanblödning, aldrig haft sån förut,

Jag kör med P Tracker-appen (tror den heter "menskoll" på svenska) nu för att få koll. Är det någon som testat den i kombination med ÄL-tester och vet om den brukar stämma? 

Min app stämmer inte med min ägglossning de två månader jag har testat. Åtminstone inte när man får en ÄL-stegring. Jag har en stegring och sen får jag mens 15-16 dagar senare. Appen är inställd på ÄL och sen 14 dagar till mens. Så min ökning (i alla fall) sker 1-2 dagar INNAN appen. Sen kanske ägget lossnar samma dag som appen säger...
  • Sobika

Jag har den appen och körde ältest förra månaden och då stämde den. Ska bli kul och se om den gör det denna månad med :)

• misslina

Jag kör med äl-test och tempmetoden för att se att äl äger rum. Och det funkar finfint! :)

I morgon ska jag börja köra testen för nu börjar äl närma sig! Äntligen :)

• Julm

Jag kör med p tracker men har ingen aning om den stämmer då jag inte kör med äl tester. Tror det hade stressar mig nägot otroligt. Blir ni inte stressade? Likaså tar jag aldrig gravtest längre om det inte är efter bim..

• mariama
    Julm skrev 2016-07-21 09:40:09 följande:

Jag kör med p tracker men har ingen aning om den stämmer då jag inte kör med äl tester. Tror det hade stressar mig nägot otroligt. Blir ni inte stressade? Likaså tar jag aldrig gravtest längre om det inte är efter bim..

Jag tror jag skulle bli mycket mer stressad av att inte ha koll med stickor och sånt, det blir så konkret för mig och det passar mitt kontrollbehov :') Så för mig är det bara positivt! Tror dock inte att jag kommer testa med gravtest innan BIM ändå, det kan vara så svårt att tyda i och med att negativt test ju kan vara positivt någon dag senare liksom!
  • Ememem
    Julm skrev 2016-07-21 09:40:09 följande:

För mig är det mer stressande att inte veta om/när det skett. Jag har inga känningar och då går det åt så mycket mer tid och tankar åt att gissa om äl är på g/har varit än att få det bekräftat genom ett test.
Svar på tråden Bim aug 2016