• Ice Age

Bim aug 2016

Någon som är i planeringsstadiet? Vi har två flickor födda 12 och 15 och nu hoppas vi på en bebis senvår/början av sommaren 2017

Med första var tanken att börja försöka efter att jag kommit igång att jobba efter studier, men första veckan på jobbet så plussade jag, det blev bra ändå. Med tvåan så hade vi tänkt köra igång på sommaren men blev nojiga av att flera i vår omgivning hade svårt att bli gravida så vi börja tidigare och plussade i slutet av maj istället. Nu väntar vi på nästa mens sen kör vi igång(för en till vinterbebis skippar vi gärna ????).

Det var lite om mig, något mer i samma tankar?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-07-12 07:51
    Bimlista: www.familjeliv.se/forum/thread/76791085-bimlista-aug-2016

• Svar på tråden Bim aug 2016
  • misslina
    Sobika skrev 2016-07-21 17:02:55 följande:

Haha vad kul! Jag har också bim den 9e. Kul att ha samma som nån annan :) det får vi absolut göra.

Vi är på försök 4, men är väldigt tveksam om vi ens träffa rätt första två gångerna nu när jag tagit ältest förra gången. Det va två första när jag fått igång mensen efter första barnet.

Vad är ni på för försök? Har ni barn sen innan?

Vad tajmat! :) då är
    Det liggdags snart ;)
    Vi försöker få vårt tredje barn, andra försöket efter missfallet.

Vi fick missfall i mars, och då hade vi försökt 7 månader. Hoppas det går snabbare denna gång ;)

Med våra andra två så gick det på första försöket. Men det loppet är ju kört.
  • Sobika

Verkligen! Jajamensan ;) vi tänkte köra igång redan ikväll, kan ju inte skada haha.

Beklagar, vad tråkigt! Hoppas det tar sig nu!

Första tog sig innan vi hade börjat försöka på allvar, vi hade bara pratat om att vi skulle börja försöka, så känns lite segt nu att det inte händer nått. Men det kommer väl snart hoppas vi.

misslina skrev 2016-07-21 17:07:21 följande:

Vad tajmat! :) då är

Det liggdags snart ;)

Vi försöker få vårt tredje barn, andra försöket efter missfallet.

Vi fick missfall i mars, och då hade vi försökt 7 månader. Hoppas det går snabbare denna gång ;)

Med våra andra två så gick det på första försöket. Men det loppet är ju kört.

• Anonym (Lexi)

Beröknad ägglossning om en vecka.. Min kropp har börjat reagera redan, mycket känningar i "tjejmagen" ( hatar egentligen det uttrycket, men vad ska man annars säga? ) Hala flytningar etc. Ska försöka få till det i helgen och i mitten av nästa vecka!

• LadySatisfied

Har troligtvis ägglossning imorgon, följer endast en app, men får väl göra ÄL-test om det inte går på några försök. Vi hade sex i måndags och i tisdags.

Har haft stora problem med sexlusten (eller snarare total avsaknad av den) i flera år, men så när jag och min man bestämde att vi ska försöka bli gravida så var det någon spärr som släppte direkt. Hur skönt som helst med tanke på hur mycket jag gått och gruvat över det. 

Men nu så är barnverkstaden igång på riktigt.

• 1315
    Smlan skrev 2016-07-21 15:29:36 följande:

Kul!  Ja, det är riktigt plågsamt dessa dagar. Som tur är har jag semester så jag tror (och hoppas) att det kommer gå snabbare denna gång än tidigare. Det blir ju fjärde försöket för oss. Första gången testade jag så tidigt man kunde med Clearblue digital. Efter det har jag testat närmare och närmare BIM. Senast testade jag inte alls eftersom jag tydligt kände att mensen var på gång. Jag tror inte jag kommer testa förrän dagen efter BIM, om inte mensen redan har kommit förstås. Det är svårt att hålla sig men jag känner att besvikelsen blir större om jag testar tidigt och det blir negativt. När hade du tänkt testa?

Alltså! Just nu och under kvällen som varit så har jag en enorm molande värk i nedre delen av magen. Nästan precis som vid ägglossning, men inte riktigt. Det gör liksom ont bak i ryggen också, som i början när värkarbetet kommer igång vid en förlossning.. Testade med äl test för att se om det gav utslag igen men visar absolut ingenting.. Däremot har jag genomskinliga flytningar nu sen igår. Kan det vara så att det är äl nu trots utslag lördag och söndag på testerna? ????
  • 1315
    misslina skrev 2016-07-21 14:48:46 följande:

Vi försöker också med tredje barnet:)

Jag har äl på tisdag:)

Vad kul! :D är det första försöker nu eller hur länge har ni hållit på? Och hur lång tid har de tagit med era andra 2? Hur gamla är dom? :)
  • Ememem
    1315 skrev 2016-07-22 00:44:36 följande:

Alltså! Just nu och under kvällen som varit så har jag en enorm molande värk i nedre delen av magen. Nästan precis som vid ägglossning, men inte riktigt. Det gör liksom ont bak i ryggen också, som i början när värkarbetet kommer igång vid en förlossning.. Testade med äl test för att se om det gav utslag igen men visar absolut ingenting.. Däremot har jag genomskinliga flytningar nu sen igår. Kan det vara så att det är äl nu trots utslag lördag och söndag på testerna? ????

Om du inte får utslag på nåt test och du fick det tidigare så känns det ju osannolikt att äl skulle vara nu, håller tummarna för att det är nåt annat roligt på g i magen.
  • 1315
    Ememem skrev 2016-07-22 00:53:08 följande:

Om du inte får utslag på nåt test och du fick det tidigare så känns det ju osannolikt att äl skulle vara nu, håller tummarna för att det är nåt annat roligt på g i magen.

Ja! Jag har väldigt regelbunden mens och känner äl tydligt varje månad även utan äl tester. Känner både en molande värk plus att jag blir typ öm under sex.. Sambon kan inte komma lika djupt in utan att det gör ont.. Kan inte förklara det bättre än så hehe. Men allt tyder på äl i helgen och då prickade vi rätt.. Har fortsatt sexandet ändå så prickat har vi gjort!

Magkänslan säger att det tagit sig, men det sunda förnuftet säger att det inte gjort det, det är ju trots allt första försöket bara! Får vänta och se helt enkelt.
  • 1315

Inbillar mig att ägget fäste igår och att det var därför jag hade molande värk i mage och rygg under kvällen.. Magkänslan säger att det är så!

Idag vaknar jag med illamående som inte går att vifta bort av tankarna utan det är verkligen påtagligt!

Känns väldigt märkligt att illamåendet ska komma så tidigt om det nu tagit sig.. Äl+5 idag :/

Eller så har jag gått och blivit sjuk!! Men i med mina två andra graviditeter så känner jag igen illamåendet..

• FyrAAAA
    1315 skrev 2016-07-22 07:23:22 följande:

Inbillar mig att ägget fäste igår och att det var därför jag hade molande värk i mage och rygg under kvällen.. Magkänslan säger att det är så!

Idag vaknar jag med illamående som inte går att vifta bort av tankarna utan det är verkligen påtagligt!

Känns väldigt märkligt att illamåendet ska komma så tidigt om det nu tagit sig.. Äl+5 idag :/

Eller så har jag gått och blivit sjuk!! Men i med mina två andra graviditeter så känner jag igen illamåendet..

Vad roligt! Spännande! Håller tummarna för att magkänslan stämmer!!!
Svar på tråden Bim aug 2016