• Ice Age

    Bim aug 2016

    Någon som är i planeringsstadiet? Vi har två flickor födda 12 och 15 och nu hoppas vi på en bebis senvår/början av sommaren 2017

    Med första var tanken att börja försöka efter att jag kommit igång att jobba efter studier, men första veckan på jobbet så plussade jag, det blev bra ändå. Med tvåan så hade vi tänkt köra igång på sommaren men blev nojiga av att flera i vår omgivning hade svårt att bli gravida så vi börja tidigare och plussade i slutet av maj istället. Nu väntar vi på nästa mens sen kör vi igång(för en till vinterbebis skippar vi gärna ????).

    Det var lite om mig, något mer i samma tankar?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-07-12 07:51
    Bimlista: www.familjeliv.se/forum/thread/76791085-bimlista-aug-2016

  • Svar på tråden Bim aug 2016
  • Anonym (L)
    Guffy78 skrev 2016-08-29 16:49:23 följande:
    Oh vad jag förstår dig... Ta en dag i taget. Jag var i din sitts för 2 månader sedan då jag var negativ mot alla och såg ingen mening i livet längre . Jag har försökt dubbelt så länge - 25 månader!. Och är lika besatt för tiden rinner iväg. Även om man inte ser tillfälligt utväg jag vet att det kommer lösa sig för oss.
    Vill bara säga att du har en härlig inställning. Det tog flera månader innan jag släppte stressen och började tänka "ok, det tog sig inte denna månaden men det ordnar sig. Nu är det ju större chans (nåja) att vi lyckas nästa månad" Är inne på försök 5 efter ett ma och försök 13 allt som allt, och jag känner i hela hjärtat att det kommer lösa sig för oss också trots att det varit tungt.
  • Guffy78
    Anonym (L) skrev 2016-08-29 19:16:59 följande:

    Vill bara säga att du har en härlig inställning. Det tog flera månader innan jag släppte stressen och började tänka "ok, det tog sig inte denna månaden men det ordnar sig. Nu är det ju större chans (nåja) att vi lyckas nästa månad" Är inne på försök 5 efter ett ma och försök 13 allt som allt, och jag känner i hela hjärtat att det kommer lösa sig för oss också trots att det varit tungt.


    Tack. Jag var längre ner än "nere" för 2 månader sedan då jag slutade bry sig ens om min familj.. Allt handlade om att bli gravid. Men tack och lov jag har underbar man ( 11 år ihop) och son som är 13 nu från förra förhållande. Man måste ändå uppskatta det man har. Men det betyder inte att man ska ge upp- aldrig i livet.. Bara släppa den här hysteriska och tänka positivt. Jag brukar visualisera mitt nästa barn.. Tänka att jag är redan gravid eller att jag blir det inom snar framtid:) det hjälper. Och så försöker utvecklas inom jobbet, gå på extra utbildningar och så.. Sätta andra mål som hjälper att inte bli så fixerad vid barntillverkan.
  • Anonym (Här kommer jag)
    Rosenblad skrev 2016-08-29 16:16:59 följande:
    Skickar dig en kram <3
  • Anonym (Här kommer jag)

    Era erfarenheter av gravidkollens tester? Bra eller dåliga? (Tänker på äl och gravid stickorna)

  • Anonym (Vega)
    Anonym (Här kommer jag) skrev 2016-08-30 06:27:40 följande:

    Era erfarenheter av gravidkollens tester? Bra eller dåliga? (Tänker på äl och gravid stickorna)


    Jag har nog haft såna och de är väldigt basic. Men de gör sitt jobb!
  • Deni81
    Smlan skrev 2016-08-29 15:20:29 följande:

    Du håller jag tummarna lite extra för dig att mensen inte kommer denna gång. Då behöver du i alla fall inte tänka på ägglossning utomlands

    Den här månaden ska jag försöka tänka mig själv glad igen. Och inte älta för min man lika mycket. Någon månad behöver ju vara "normal" annars kan det nog lätt gå ut över förhållandet. Vill att detta ska vara kul och spännande och inte en manisk längtan som det är just nu.


    Tack, vi får se under dagen när den behagar dyka upp BIM idag.

    Det du skriver låter väldigt sunt. Det ska ju vara kul och lite så där "blir det så blir det", så som männen oftast tänker. Jag brukar faktiskt inte prata så mycket med min kille om det här. Jag säger "nu kommer mensen snart, jag känner det på mig". Så har jag förvarnat honom. Sen när den kommer säger jag bara att jag har ont i magen... Då förstår han och är lite extra gullig. Sen får jag sörja och älta själv. Vill inte att det ska gå ut över honom, han tycker redan pressen är för stor att vi MÅSTE ligga under ÄL. Så det är bra att spara på krutet för männen, de ska nog inte veta för mycket om de inte vill då förstås!
  • Anonym (Här kommer jag)

    Väljer att lämna gruppen nu, BIM+4 men med ett negativt predictor early.

    Min mens har aldrig förr varit sen om det inte berott på graviditet men inser nu att det iaf inte är en graviditet som försenar den iaf.

    Lite heartbroken, lite orolig men det är ok.

    Lycka till allihopa <3

  • Anonym (Vega)
    nilan skrev 2016-08-30 19:27:36 följande:

    Jag har testat positivt idag!!!


    Grattis!!
    Näst sista dagen för BIM augusti
    Stort grattis till dig.
  • Deni81

    Hade BIM igår men ingen mens i sikte. Vaknade med enorm menssmärta idag, men ingen blödning. Tänker inte testa då mensen varit sen tidigare...

  • FyrAAAA
    Deni81 skrev 2016-08-31 11:14:28 följande:

    Hade BIM igår men ingen mens i sikte. Vaknade med enorm menssmärta idag, men ingen blödning. Tänker inte testa då mensen varit sen tidigare...


    Då fortsätter vi följas åt! Jag hade ju också bim igår (utifrån äl då mens alltid brukar komma senast äl+13 vilket var igår) men har oftast haft 28 dagars cykel, vilket är idag, så jag "flyttar" väl min bim till idag då Den brukar alltid komma på morgonen men fortfarande ingen mens i sikte. Tog ju ett test i måndags som var neg så antar att jag inte kan vara gravid, blir mest oroad o irriterad över att cykeln inte kan vara lika regelbunden som den alltid varit förut!

    Har du testat något den här månaden? Hur länge tänker du vänta innan du testar nu om mensen fortsätter hålla sig borta?
  • Deni81
    FyrAAAA skrev 2016-08-31 13:50:18 följande:

    Då fortsätter vi följas åt! Jag hade ju också bim igår (utifrån äl då mens alltid brukar komma senast äl+13 vilket var igår) men har oftast haft 28 dagars cykel, vilket är idag, så jag "flyttar" väl min bim till idag då Den brukar alltid komma på morgonen men fortfarande ingen mens i sikte. Tog ju ett test i måndags som var neg så antar att jag inte kan vara gravid, blir mest oroad o irriterad över att cykeln inte kan vara lika regelbunden som den alltid varit förut!

    Har du testat något den här månaden? Hur länge tänker du vänta innan du testar nu om mensen fortsätter hålla sig borta?


    Tyvärr kom min mens under dagen. Jag har bara testat en gång på BIM-3. Så nu blir det paus ett tag. Vi börjar förlora varandra och lusten till varandra tyvärr så det är nog bra med en paus. Sen åker jag utomlands också i september så vill inte vara gravid då! Stort lycka till!! Hoppas den inte dyker upp alls för dig på lång tid framöver!
  • FyrAAAA
    nilan skrev 2016-08-30 19:27:36 följande:

    Jag har testat positivt idag!!!


    Massa massa grattis!!! Hade du det på känn? Testade du tidigare också! Vilken lycka! Grattis igen!
  • nilan
    FyrAAAA skrev 2016-08-31 21:02:12 följande:

    Massa massa grattis!!! Hade du det på känn? Testade du tidigare också! Vilken lycka! Grattis igen!


    Tack så mycket!!!

    Testade igår. Hade inte tänkt testa så tidigt men kunde inte låta bli, det var på bim+1

    Jag visste ju att vi prickat äl så på det viset visste jag ju men trodde inte det skulle gå på första försöket, eftersom jag också haft spiral som tigs ut i juni, vi verkar vara väldigt kompatibla, syskonet blev till på ett ligg utan kondom
  • FyrAAAA
    nilan skrev 2016-08-31 23:25:10 följande:
    Tack så mycket!!!

    Testade igår. Hade inte tänkt testa så tidigt men kunde inte låta bli, det var på bim+1

    Jag visste ju att vi prickat äl så på det viset visste jag ju men trodde inte det skulle gå på första försöket, eftersom jag också haft spiral som tigs ut i juni, vi verkar vara väldigt kompatibla, syskonet blev till på ett ligg utan kondom
    Vad härligt! Grattiskramar!
  • Rosenblad
    Guffy78 skrev 2016-08-29 16:49:23 följande:

    Oh vad jag förstår dig... Ta en dag i taget. Jag var i din sitts för 2 månader sedan då jag var negativ mot alla och såg ingen mening i livet längre . Jag har försökt dubbelt så länge - 25 månader!. Och är lika besatt för tiden rinner iväg. Även om man inte ser tillfälligt utväg jag vet att det kommer lösa sig för oss.


    Jag hopps verkligen det, det måste lösa sig.
  • Rosenblad
    copycat skrev 2016-08-29 16:54:38 följande:

    Men helvetes satans skit. Tänker inte komma med peppande ord då jag förstår att det är ett mörker. Är så ledsen för din skull. Förstår hur tärande och bittert det är med alla runt omkring, att dra på ett fake-smile och tycka "ååh grattis..." medan man går sönder inombords. Hoppas verkligen verkligen ni får hjälp. Nu. Tänker på dig. Störst kram.


    Måste säga tack för alla svar jag fått tidigare av dig. Har varit välbehövt. Jag har inte varit på FL sen jag skrev mitt bittra inlägg och kommer nu hänga här och läsa lite igen men inte på BIM trådarna. Kanske lägger till mig i listan men vill inte läsa i dem. För stressande. Hade äl i förrgår och tankarna på en graviditet har börjat igen. Blödde igår vilket jag aldrig gjort efter äl tidigare, och nid är ju för tidigt. Men antar att allt annerlunda och nytt är bra. Har haft sex en gång under äl men vet att det var ungefär då ägget släppte då jag följde det med tester och värken jag hade och sen negativt test. Kanske inte så stora chanser men en liten chans kanske.. Hur går det för dig? Att gå sönder inombords stämmer väldigt bra. Tror innerst inne att vi behöver hjälp så väntar bara på en kallelse nu, fått brev om att det kommer komma men inte när. Men skönt att veta att vi kommer få en tid även om man velat kolla allting direkt. Kram
  • Rosenblad
    Anonym (L) skrev 2016-08-29 19:13:14 följande:

    Beklagar det är ett jäkla helvete att försöka månad efter månad utan att lyckas. Särskilt när andra runtomkring blir gravida snabbt. Jag hoppas ni får den hjälp ni behöver med utredning. Skickar lite trösta kramar trots att jag inte känner dig eftersom jag kan relatera till känslan du upplever.


    Tack, en kram till dig!
  • copycat

    <3

    Förstår att du pausat från FL, är välbehövligt ibland när plötsligt hela livet kretsar kring att tänka gravidtankar och på det ha en telefon ständigt klistrad i handen för att fortsätta analysera här. FL är dubbelt, fantastiskt när man verkligen behöver råd och aaalldeles för mycket är man behöver SKINGRA tankarna :/

    Vet ju att det är omöjligt att inte känna efter, inför varje ÄL brukar jag tänka att "den hääär gången skiter jag i allt, ska inte testa förens mensen är 100 år sen, ska inte vara på FL och ska inte leta symptom" men nog fan tar det samma kväll/dagen efter ÄL så börjar man tänka "händer det nåt nu kanske?". Inte så lätt att låta bli när man verkligen vill. Tycker det är bra att du känner efter hur du mår bäst, skit i FL när du mår dåligt av det och häng här när det känns kul och spännande. Hela prylen blir ju också så mycket mer stressande när det känns som att alla ligger hejvilt medan en själv är glad om man får till det en gång runt ÄL. Sex en gång kan ju absolut räcka om man ligger rätt vilket ni verkar gjort! Annars hoppas jag kallelsen kommer inom kort. Ni har väntat färdigt nu.

    Jag är på ÄL+8 nu så vi får väl se...dagarna sniglar sig fram som vanligt:/

    Kram!


    Rosenblad skrev 2016-09-16 15:50:06 följande:

    Måste säga tack för alla svar jag fått tidigare av dig. Har varit välbehövt. Jag har inte varit på FL sen jag skrev mitt bittra inlägg och kommer nu hänga här och läsa lite igen men inte på BIM trådarna. Kanske lägger till mig i listan men vill inte läsa i dem. För stressande. Hade äl i förrgår och tankarna på en graviditet har börjat igen. Blödde igår vilket jag aldrig gjort efter äl tidigare, och nid är ju för tidigt. Men antar att allt annerlunda och nytt är bra. Har haft sex en gång under äl men vet att det var ungefär då ägget släppte då jag följde det med tester och värken jag hade och sen negativt test. Kanske inte så stora chanser men en liten chans kanske.. Hur går det för dig? Att gå sönder inombords stämmer väldigt bra. Tror innerst inne att vi behöver hjälp så väntar bara på en kallelse nu, fått brev om att det kommer komma men inte när. Men skönt att veta att vi kommer få en tid även om man velat kolla allting direkt. Kram