• Ice Age

Bim aug 2016

Någon som är i planeringsstadiet? Vi har två flickor födda 12 och 15 och nu hoppas vi på en bebis senvår/början av sommaren 2017

Med första var tanken att börja försöka efter att jag kommit igång att jobba efter studier, men första veckan på jobbet så plussade jag, det blev bra ändå. Med tvåan så hade vi tänkt köra igång på sommaren men blev nojiga av att flera i vår omgivning hade svårt att bli gravida så vi börja tidigare och plussade i slutet av maj istället. Nu väntar vi på nästa mens sen kör vi igång(för en till vinterbebis skippar vi gärna ????).

Det var lite om mig, något mer i samma tankar?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-07-12 07:51
    Bimlista: www.familjeliv.se/forum/thread/76791085-bimlista-aug-2016

• Svar på tråden Bim aug 2016
  • Emmissara
    Madfih072 skrev 2016-07-22 20:54:25 följande:

Hej! Vet inte om jag skrivit i denna tråd någon gång men försöker skaffa ett syskon til min 2-åring här hemma. Fick första äl efter ppillerstop i sön/mån då jag testade fullt utslag på stickor. Har liksom du Emmissara lång cykel på ca 40 dagar och det tar ju så lång tid mellan varje försök!! Hade så med första barnet med... Idag var första gången jag kände mig irriterad på sambon så antar att det var PMS-symtom och tror med detta att det ej tagit sig. Med första barnet förstod jag då jag fick en nidblödning.

Känner ingenting alls, någon som varit gravid utan att känt något innan? Vill bara att Bim ska komma 1/8 så jag vet med säkert att det ej tagit sig så jag kan börja om igen.....

aa lång cykel suger rent utsagt när man försöker bli gravid. Jag har på 1,5 år haft 10 cykler.... 
    Om jag inte blir gravid den här gången så ska jag testa munkpeppar och/eller rosenrot för att försöka få ner längden mellan BIM och ÄL.

I mars när jag plussade (plussade 4 eller 5 mars) så kände jag ingenting direkt, luktsinnet var lite mer känsligt, tyckte saker luktade äckligt när ingen annan gjorde det. Dock så kände jag detta vid ÄL+13/14. Men jag tempar så jag var 90% säker på att jag var gravid 5 dagar innan detta då min temp sköt i höjden.
  • Madfih072

Ja lång cykel suger!! Ja rosenrot åt jag när jag blev gravid med första barnet då jag var osäker på om jag hade äl och lång cykel då och då tog det sig. Hoppas det kan hjälpa dig med! :) Nu vet jag att jag hade äl då jag testar med stickor men hoppas som du säger att det tagit sig ändå fastän jag icke känner varken bu eller bä... Den som lever får se! När hade du Bim sa du? Vi får hålla tummarna ihop! :)

• Madfih072

Såg nu att du just haft äl! Då är vi ju nära varandra i dagarna då jag troligtvis hade i måndags :) Heja heja oss!

• Emmissara
    Madfih072 skrev 2016-07-22 21:26:34 följande:

Ja lång cykel suger!! Ja rosenrot åt jag när jag blev gravid med första barnet då jag var osäker på om jag hade äl och lång cykel då och då tog det sig. Hoppas det kan hjälpa dig med! :) Nu vet jag att jag hade äl då jag testar med stickor men hoppas som du säger att det tagit sig ändå fastän jag icke känner varken bu eller bä... Den som lever får se! När hade du Bim sa du? Vi får hålla tummarna ihop! :)

Okej låter lovande för min del då :)

Jag har bim 5/8, hade ÄL i onsdags så aa vi ligger nära varandra i tiden
  • FyrAAAA
    1315 skrev 2016-07-22 07:56:32 följande:
    Hm! Det är svårt haha.. Jagvjade förmodligen haft sex fredag-måndag ???? Men i med sperman överlever så pass länge (kan göra) så hade jah nog startat idag.. Fast det hade känts fel att inte ha sex på måndag i led ägget släpper 12-36(?!) timmar efter positivt test plus att det då lever i 1 dygn..

Haha jag var nog inte till nån större hjälp märker jag!!
    Fortfarande ingen smiley på digitala äl-testet så kanske väntar med mys till imorgon...
  • LadySatisfied
    Anonym (Skogstroll) skrev 2016-07-22 20:44:57 följande:

Jag hoppar med här!

Gjorde första försöket till ett + i början av juli men fick min mens för en vecka sedan.

Tror inte att jag hade äl den gången men fick nog en släng av skengraviditet. Hade en massa känslor till jag tog ett tidigt test som visade negativt... Hokus pokus så försvann ömmande bröst mm. Kroppen är knäpp ;)

Nu håller vi tummarna här!

Haha kroppen kan vara märklig ibland. Jag går runt och inbillar mig att jag känner en massa saker. Igår var jag helt säker på att jag hade ömma bröst - tills jag insåg att det berodde på träningsvärk... 

Hoppas det går bättre för dig nästa gång! :D

• prinsessan15
    FyrAAAA skrev 2016-07-22 22:52:21 följande:
    Fortfarande ingen smiley på digitala äl-testet så kanske väntar med mys till imorgon...
    Har du då helt negativt på ältestet eller får du lite streck i alla fall? Jag blev riktigt ledsen när det inte påvisade äl igår.. Blir orolig att kroppen ska börja agera konstigt nu bara för att man vill att det ska bli en liten.
  • FyrAAAA
    prinsessan15 skrev 2016-07-23 06:44:05 följande:
    Har du då helt negativt på ältestet eller får du lite streck i alla fall? Jag blev riktigt ledsen när det inte påvisade äl igår.. Blir orolig att kroppen ska börja agera konstigt nu bara för att man vill att det ska bli en liten.
    Det syns ett streck men ännu är det inte jättestarkt! Fick neg på digitala nu på morgonen också! Har ju bim 6/7.... Vet att jag har sen äl men vill inte ha för sen så att tiden mellan äl o mens ska bli så kort så ett ev befruktat ägg inte hinner signalera graviditet till kroppen innan det blöder ut! Håller tummarna hårt för positivt resultat imorgon nu! Hoppas du också får utslag då! Använder du digitalt test?
  • FyrAAAA

Hur går det för er som redan passerat äl? Hur många dagar över äl är ni? Några känningar? Håller tummarna hårt för er medan jag väntar in min egen äl! <3

• Smlan

Jag hade ÄL i måndags. Inga känningar alls. Inte ens skengravid denna gång som jag har varit vid de senaste tre tillfällena. Orkar inte bli besviken förrän det är närmare BIM.

En annan fråga. Hur ser ni på fysisk ansträngning nu under era försök och kanske även under en mycket tidig graviditet? Jag ska köra cykelvasan 13 augusti. Det är 9 mil på cykel som kommer vara hyfsat ansträngande då jag inte har tränat i så många timmar i sträck tidigare. Jag får dessutom väldigt hög puls relativt fort trots att jag inte är helt otränad eller har övervikt. Jag tror inte att det kan påverka men tydligen blir jag nojig över allt nuförtiden eftersom det inte har tagit sig än....

Svar på tråden Bim aug 2016