• Ice Age

Bim aug 2016

Någon som är i planeringsstadiet? Vi har två flickor födda 12 och 15 och nu hoppas vi på en bebis senvår/början av sommaren 2017

Med första var tanken att börja försöka efter att jag kommit igång att jobba efter studier, men första veckan på jobbet så plussade jag, det blev bra ändå. Med tvåan så hade vi tänkt köra igång på sommaren men blev nojiga av att flera i vår omgivning hade svårt att bli gravida så vi börja tidigare och plussade i slutet av maj istället. Nu väntar vi på nästa mens sen kör vi igång(för en till vinterbebis skippar vi gärna ????).

Det var lite om mig, något mer i samma tankar?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-07-12 07:51
    Bimlista: www.familjeliv.se/forum/thread/76791085-bimlista-aug-2016

• Svar på tråden Bim aug 2016
  • Monsan
    FyrAAAA skrev 2016-07-23 07:39:09 följande:

Hur går det för er som redan passerat äl? Hur många dagar över äl är ni? Några känningar? Håller tummarna hårt för er medan jag väntar in min egen äl! <3

Jag hade väntat... denna äl fick jag bekräftar att min sambos spermier mår bäst av att vila till sig.. dom gångerna jag blivit gravid har vi endast haft sex en gång då cd visat max.. denna cykel hade vi sex fredag, lördag, måndag, tisdag och onsdag.. max utslag fick jag tisdag.. fick mensen för 3 dagar sedan och denna gång ska jag vänta tills vi för max på äl testet.. :)
  • stellanocte

Enligt min app ska jag ha ägglossning på tisdag men jag har ägglossningsflytningar i dag. Är det inte lite väl tidigt? Mensen slutade i måndags. 

Suck. Om man förstod sig på alla dessa symptom. Vi sexade i onsdags, torsdags och i dag, lördag, så vi bör väl inte ha missat ägglossningen i alla fall. 

• Madfih072

Äl+5 idag här och inga känningar alls... Vet inte om det är bra eller dåligt men förväntar mig inte att det tagit sig eftersom jag inte fått några tecken på att det skulle gjort det :/

• stellanocte
    Madfih072 skrev 2016-07-23 08:21:45 följande:

Äl+5 idag här och inga känningar alls... Vet inte om det är bra eller dåligt men förväntar mig inte att det tagit sig eftersom jag inte fått några tecken på att det skulle gjort det :/

Menar du på ägglossning eller befruktning? Det är nog många som inte har några särskilda symptom på ägglossning så den kan ju absolut ha skett. På befruktning är det nog extremt ovanligt att ha symptom så tidigt, då ägget kanske inte ens har fäst. 

Håller tummarna för er
  • prinsessan15
    FyrAAAA skrev 2016-07-23 07:35:48 följande:
    Det syns ett streck men ännu är det inte jättestarkt! Fick neg på digitala nu på morgonen också! Har ju bim 6/7.... Vet att jag har sen äl men vill inte ha för sen så att tiden mellan äl o mens ska bli så kort så ett ev befruktat ägg inte hinner signalera graviditet till kroppen innan det blöder ut! Håller tummarna hårt för positivt resultat imorgon nu! Hoppas du också får utslag då! Använder du digitalt test?
    Nej inget digitalt utan köpte hem såna där billiga stickor. Igår testade jag kl 18 så nu sitter jag och typ väntar på att klockan ska bli 10 och se om det ändrar mitt resultat.. Tycker det är svårt att veta när man ska testa, med gravtest är det ju ganska uppenbart.. Dessa tester känns mer komplicerade :(
  • Baaam85

Hej!

Jag hade äl i tisdags och går nu och väntar. Första barnet första försöket så jag känner mig som en riktig nybörjare. Tur att ni finns här på tråden! Lär mig massor av att bara läsa allas funderingar och svar.

Känner ingenting nu men direkt efter äl trodde jag mig känna massor men inser nu att det nog var psykiskt :) Haha

• 1315

Jag hade ÄL i söndags. I torsdagskväll kände jag en molande värk i mage och rygg, precis sån värk man kan ha innan värkarbetet startar vid en förlossning.. Dagen efter (igår) var den värken borta men jag vaknade med ett påtagligt illamående som höll i sig hela dagen.. Även idag känner jag hur illamåendet ligger och lurar.

Igår var jag helt säker på att det tagit sig och att jag är gravid. Magkänslan och den fysiska känslan skrek liksom "GRAVID". Men det sunda förnuftet säger att jag inte ska hoppas på för mycket och att det är osannolikt att det tar på första försöker samt att det är grav symptom jag känner så tidigt.. Så försöker intala mig själv att det inte är nått så kanske besvikelsen blir mindre vid ett minus :/ :)

Jag har varit gravid 2 ggr innan och har 2 underbara barn ????

• Madfih072

[quote=76820918][quote-nick]stellanocte skrev 2016-07-23 08:36:06 följande:[/quote-nick]Menar du på ägglossning eller befruktning? Det är nog många som inte har några särskilda symptom på ägglossning så den kan ju absolut ha skett. På befruktning är det nog extremt ovanligt att ha symptom så tidigt, då ägget kanske inte ens har fäst. 

Nej jag menar 4 dagar sedan jag hade ägglossning och jag inte känner mig varken gravid eller ej... Inga symtom på något. Men vi hoppas hoppas här hemma! :)

• Anonym (Längtar)
    1315 skrev 2016-07-23 10:32:46 följande:

Jag hade ÄL i söndags. I torsdagskväll kände jag en molande värk i mage och rygg, precis sån värk man kan ha innan värkarbetet startar vid en förlossning.. Dagen efter (igår) var den värken borta men jag vaknade med ett påtagligt illamående som höll i sig hela dagen.. Även idag känner jag hur illamåendet ligger och lurar.

Igår var jag helt säker på att det tagit sig och att jag är gravid. Magkänslan och den fysiska känslan skrek liksom "GRAVID". Men det sunda förnuftet säger att jag inte ska hoppas på för mycket och att det är osannolikt att det tar på första försöker samt att det är grav symptom jag känner så tidigt.. Så försöker intala mig själv att det inte är nått så kanske besvikelsen blir mindre vid ett minus :/ :)

Jag har varit gravid 2 ggr innan och har 2 underbara barn ????

Jag hade också ÄL i söndags eller måndags och jag känner precis som du! Jag inbillar mig själv att jag känner av symtom som ömma bröst osv. Men jag försöker ha inställningen att det inte blivit något denna månaden så kanske man inte blir lika besviken när mensen kommer. Men det är svårt att överanalysera kroppen! :P När har du BIM? :)
  • Anonym (Längtar)

Det är svårt att INTE överanalysera kroppen ska det ju stå ;)

Svar på tråden Bim aug 2016