• Ice Age

Bim aug 2016

Någon som är i planeringsstadiet? Vi har två flickor födda 12 och 15 och nu hoppas vi på en bebis senvår/början av sommaren 2017

Med första var tanken att börja försöka efter att jag kommit igång att jobba efter studier, men första veckan på jobbet så plussade jag, det blev bra ändå. Med tvåan så hade vi tänkt köra igång på sommaren men blev nojiga av att flera i vår omgivning hade svårt att bli gravida så vi börja tidigare och plussade i slutet av maj istället. Nu väntar vi på nästa mens sen kör vi igång(för en till vinterbebis skippar vi gärna ????).

Det var lite om mig, något mer i samma tankar?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-07-12 07:51
    Bimlista: www.familjeliv.se/forum/thread/76791085-bimlista-aug-2016

• Svar på tråden Bim aug 2016
  • lisohl
    Smlan skrev 2016-07-23 07:45:18 följande:

Jag hade ÄL i måndags. Inga känningar alls. Inte ens skengravid denna gång som jag har varit vid de senaste tre tillfällena. Orkar inte bli besviken förrän det är närmare BIM.

En annan fråga. Hur ser ni på fysisk ansträngning nu under era försök och kanske även under en mycket tidig graviditet? Jag ska köra cykelvasan 13 augusti. Det är 9 mil på cykel som kommer vara hyfsat ansträngande då jag inte har tränat i så många timmar i sträck tidigare. Jag får dessutom väldigt hög puls relativt fort trots att jag inte är helt otränad eller har övervikt. Jag tror inte att det kan påverka men tydligen blir jag nojig över allt nuförtiden eftersom det inte har tagit sig än....

Jag gör inga förändringar vad gäller min träning. Under min första graviditet tränade jag på som vanligt fram till andra trimestern, då gjorde jag lite justeringar.
  • prinsessan15

Negativt äl test idag igen, kommer antagligen inte få äl denna månad bara för vi har bestämt oss för att försöka :(

• Madfih072

[quote=76821269][quote-nick]Anonym (Längtar) skrev 2016-07-23 11:50:25 följande:[/quote-nick]Jag hade också ÄL i söndags eller måndags och jag känner precis som du! Jag inbillar mig själv att jag känner av symtom som ömma bröst osv. Men jag försöker ha inställningen att det inte blivit något denna månaden så kanske man inte blir lika besviken när mensen kommer. Men det är svårt att överanalysera kroppen! :P När har du BIM? :)[/

Tror att jag har Bim 31 juli-2 aug då jag inte ver hur lång lutefas jag har :/ Men jag tänker att har den inte kommit innan den 2a så kan jag ju testa. Är ingen testaholic utan kör bara med äl-test för att hitta äl-test än så länge. Gravtest känner jag att jag lär väl märka något före eller senare ;) men tar ifall mensen inte har kommit den 2a. När har du Bim?

• misslina

Har fått positivt test på cb-ältest. Trodde det inte skulle bli idag men nu blir det att ligga haha :)

• 1315
    Anonym (Längtar) skrev 2016-07-23 11:50:25 följande:

Jag hade också ÄL i söndags eller måndags och jag känner precis som du! Jag inbillar mig själv att jag känner av symtom som ömma bröst osv. Men jag försöker ha inställningen att det inte blivit något denna månaden så kanske man inte blir lika besviken när mensen kommer. Men det är svårt att överanalysera kroppen! :P När har du BIM? :)

Jag försöker också också intala mig att det inte tagit men det är svårt i led alla symptom. Illamåendet har lagt sig nu under dagen men istället kom mensvärk/växtvärk och tog över. Svårt att tänka på ett sätt när magkänslan säger något annat haha. Men vi får se helt enkelt.. Bara att vänta och vänta.. Jag har bim den 31/7 eller 1/8 så går efter det sistnämnda. Du då?
  • 1315

Mitt humör idag :s !!! Fy! PMS gånger tusen ungefär.. Så fruktansvärt irriterad över allt och ingenting blir som jag vill.. Började precis böla över att vi hade stökigt hemma.. Min sambo sa "är du inte gravid nu så är jag förvånad, för detta humör har du bara när du är gravid.. Gå nu in och ta ett varmt bad och lugna dig lite"

Någon som känner igen sig,

• prinsessan15
    1315 skrev 2016-07-23 17:16:15 följande:

Mitt humör idag :s !!! Fy! PMS gånger tusen ungefär.. Så fruktansvärt irriterad över allt och ingenting blir som jag vill.. Började precis böla över att vi hade stökigt hemma.. Min sambo sa "är du inte gravid nu så är jag förvånad, för detta humör har du bara när du är gravid.. Gå nu in och ta ett varmt bad och lugna dig lite"

Någon som känner igen sig,

När har du bim?
    Jag har också sånt humör idag, inget är bra och har börjat böla 15 gånger typ men jag väntar på äl och inte mens så jag kanske bara är deprimerad men jag känner inte alls igen mig själv :(
  • 1315
    prinsessan15 skrev 2016-07-23 17:19:56 följande:

När har du bim?

Jag har också sånt humör idag, inget är bra och har börjat böla 15 gånger typ men jag väntar på äl och inte mens så jag kanske bara är deprimerad men jag känner inte alls igen mig själv :(

Jag är på äl+6 idag. Har bim 1/8!

Usch. Tråkigt och jobbigt att känna så.. Hoppas verkligen det går över snart för dig!
  • Deni81

Har haft en mental skitmånad hittills. Hoppas att det är pms för jag mår riktigt dåligt och vill göra slut med sambon etcetera.

Nu har vi samtalat lite och ska fortsätta... Ja herregud. Hoppas inte det är hormonerna, eller jo, hoppas det! För annars har jag det riktigt dåligt

Igår kom ÄL-flytningarna för första gången denna månad. Har aldrig haft så sent förut! Annars brukar det komma runt dag 9-10 och hålla i sig tills ÄL. Jag hade dock smärta i magen för några dagar sen, så nu vet jag inte alls hur jag ska tänka... ÄL idag? ÄL redan varit? (I och med smärtan?). Vi har inte sexat så mycket den här perioden. Hoppas att det räcker!

Svar på tråden Bim aug 2016