• Anonym (A)

Semester med "styvbarn"

Hej. Är på semester med det så kallade styvbarnet och dennes förälder. Är det någon som har tips på hur man ska kunna hantera detta? I nuläget kokar jag inombords men vet med mig att det inte ger något att ventilera detta med dem jag är med. Vad har ni för tips och trix för att härda ut?

• Svar på tråden Semester med "styvbarn"
  • Anonym (Anna)
    Anonym (A) skrev 2016-07-23 23:56:26 följande:
    Har ej valt att leva med dem eller resa med dem. Hade jag fått bestämma hade barnet inte följt med. Men jag vill vara med min partner och då är det det som bjuds då han måste ha med sin unge hela tiden. Jag har valt att leva med honom men inte med hans barn. Hans barn hänger med honom i livet oavsett vad jag tycker om saken. Valt barnet? Aldrig.
    Även om du inte valt barnet så har du fått det på köpet.

Du fick barnet på köpet när du valde man. Lev med det.
  • Anonym (F)
    Anonym (A) skrev 2016-07-23 23:56:26 följande:

Har ej valt att leva med dem eller resa med dem. Hade jag fått bestämma hade barnet inte följt med. Men jag vill vara med min partner och då är det det som bjuds då han måste ha med sin unge hela tiden. Jag har valt att leva med honom men inte med hans barn. Hans barn hänger med honom i livet oavsett vad jag tycker om saken. Valt barnet? Aldrig.

Hur gammal är du? 14?

Nu ska jag berätta något för dig..JO du valde att leva med barnet den dagen du valde en partner med barn. Att du förnekar det är en annan sak. Patetiskt.
  • Anonym (Anna)
    Anonym (A) skrev 2016-07-23 23:57:38 följande:
    Jag sitter inte och har tråkigt. Har det fantastiskt bra på många sätt och låter inte barnets närvaro påverka min semester på det sättet. Bara det att det hade varit ännu bättre utan då man sluppit tjat, gnäll, uppmärksamhetskrävande saker osv.
    OK, ja det låter ju som att du har det bra, eller hur?

I nuläget kokar jag inombords men vet med mig att det inte ger något att ventilera detta med dem jag är med. Vad har ni för tips och trix för att härda ut?
  • Anonym (F)

Klart barnet sparkar bakut och är "jobbigt" när det måste umgås med en "vuxen" som beter sig som att hon vore på samma nivå som barnet själv. Har du tänkt på det? Att mycket av problemet troligen ligger i hur du själv agerar?

Du skriver själv att du varit med i bilden länge men att du inte umgås med barnet. Som upplagt för att bli en finfin relation!

• Anonym (A)
    Anonym (Anna) skrev 2016-07-24 00:01:01 följande:
    OK, ja det låter ju som att du har det bra, eller hur?

I nuläget kokar jag inombords men vet med mig att det inte ger något att ventilera detta med dem jag är med. Vad har ni för tips och trix för att härda ut?
    Jag har det bra överlag och gör saker som jag vill göra, annars hade jag ju inte varit kvar. Men jag upplever dock att saker kring hans barn gör att jag kokar inombords, och har svårt att inte flippa pga detta, typ som hur barnet beter sig och så. Detta har ingenting att göra med att jag inte kan göra saker som jag vill göra, utan bara att det inte är så som jag vill att det ska vara till 100%. Utan barnets tjat osv så hade det varit toppen.
  • Anonym (A)
    Anonym (F) skrev 2016-07-24 00:03:54 följande:

Klart barnet sparkar bakut och är "jobbigt" när det måste umgås med en "vuxen" som beter sig som att hon vore på samma nivå som barnet själv. Har du tänkt på det? Att mycket av problemet troligen ligger i hur du själv agerar?

Du skriver själv att du varit med i bilden länge men att du inte umgås med barnet. Som upplagt för att bli en finfin relation!

Barnets beteende har inte med mig att göra, det är helt oberoende av huruvida jag umgås med barnet eller ej.
  • Anonym (A)
    Anonym (F) skrev 2016-07-23 23:59:46 följande:
    Hur gammal är du? 14?

Nu ska jag berätta något för dig..JO du valde att leva med barnet den dagen du valde en partner med barn. Att du förnekar det är en annan sak. Patetiskt.
    Nej.
  • Anonym (A)
    Anonym (I) skrev 2016-07-23 23:57:46 följande:

Men du är DU på riktigt?

Blir mörkrädd.

Ska allt vara som du vill är mitt tips hitta en man som inte har nägot barn eller lev och bo själv.

När har jag sagt att allt ska vara som jag vill?
  • Anonym (A)
    Anonym (Anna) skrev 2016-07-23 23:59:34 följande:
    Även om du inte valt barnet så har du fått det på köpet.

Du fick barnet på köpet när du valde man. Lev med det.
    Jag försöker leva med det, därav frågade jag om tips för att härda ut.
  • Anonym (Anna)
    Anonym (A) skrev 2016-07-24 00:08:55 följande:
    Jag har det bra överlag och gör saker som jag vill göra, annars hade jag ju inte varit kvar. Men jag upplever dock att saker kring hans barn gör att jag kokar inombords, och har svårt att inte flippa pga detta, typ som hur barnet beter sig och så. Detta har ingenting att göra med att jag inte kan göra saker som jag vill göra, utan bara att det inte är så som jag vill att det ska vara till 100%. Utan barnets tjat osv så hade det varit toppen.
    Ja, fast nu har du ju valt detta liv själv...
Svar på tråden Semester med "styvbarn"