• Anonym (A)

Semester med "styvbarn"

Hej. Är på semester med det så kallade styvbarnet och dennes förälder. Är det någon som har tips på hur man ska kunna hantera detta? I nuläget kokar jag inombords men vet med mig att det inte ger något att ventilera detta med dem jag är med. Vad har ni för tips och trix för att härda ut?

• Svar på tråden Semester med "styvbarn"
  • Anonym (Gamergirl)

Börja spela Pokemon Go allihop, så får ni något gemensamt och långa promenader. Barn som rör på sig börjar inte bråka lika mycket och sover bättre.

Problem solved!

• Anonym (Hua!)

Jag förstår dig helt och hållet. Min mans barn är likadan. Han ska ha uppmärksamhet 24/7 och kan aldrig göra något ensam. Han blir tjurig så fort han inte får som han vill.

Han ropar "pappa" jämt och ständigt, frågar stup i kvarten när vi ska komma in, tjatar hela tiden osv osv. Till och med min man blir galen på honom.

Jag biter mig ofta i tungan men när det blir för mkt så säger jag ifrån. Ingen orkar lyssna på allt det där hela dagarna.

• nevermind

Åk hem. Lämna sedan partner som uppenbarligen är skitjobbigt. Avskyr folk som inte uppfostrar sina ungar! ????

• Anonym (Greta)
    Anonym (Hua!) skrev 2016-07-25 10:04:45 följande:

Jag förstår dig helt och hållet. Min mans barn är likadan. Han ska ha uppmärksamhet 24/7 och kan aldrig göra något ensam. Han blir tjurig så fort han inte får som han vill.

Han ropar "pappa" jämt och ständigt, frågar stup i kvarten när vi ska komma in, tjatar hela tiden osv osv. Till och med min man blir galen på honom.

Jag biter mig ofta i tungan men när det blir för mkt så säger jag ifrån. Ingen orkar lyssna på allt det där hela dagarna.

De flesta barn är så.
  • Anonym (Hej)
    Anonym (Greta) skrev 2016-07-25 15:06:18 följande:
    De flesta barn är så.
    Nej, de flesta barn som fått en otrygg anknytning till sina föräldrar är så. 
    Vanligen beroende på att de börjat dagis före två års ålder = alldeles för tidigt.
  • Anonym (Hejpådig)
    Anonym (Hej) skrev 2016-07-25 15:15:46 följande:
    Vanligen beroende på att de börjat dagis före två års ålder = alldeles för tidigt.
    Oj, där fick vi anledningen levererad, till alla krävande barns beteende. Så enkelt är det nog tyvärr inte. Jag håller snarare med Greta
  • Anonym (Greta)
    Anonym (Hej) skrev 2016-07-25 15:15:46 följande:
    Ja du. De jag träffa här om dan och som var hemma lääänge. Tror inte ens de gått på dagis. Var fruktansvärda. Mina var enkla fogliga och trevliga. Men men...
  • Anonym (Hua!)
    Anonym (Greta) skrev 2016-07-25 15:06:18 följande:
    De flesta barn är så.
    Haha nej! Har aldrig träffat ett så krävande barn som min mans, förutom ett och hon har ADHD.
  • Anonym (Greta)
    Anonym (Hua!) skrev 2016-07-25 16:52:44 följande:
    Haha nej! Har aldrig träffat ett så krävande barn som min mans, förutom ett och hon har ADHD.
    Men då har hon det säkert tuffast själv. Det är nog inte lätt att ha adhd.
  • Anonym (Greta)
    Anonym (Greta) skrev 2016-07-25 17:08:28 följande:
    Men då har hon det säkert tuffast själv. Det är nog inte lätt att ha adhd.
    Ser nu att det var ett annat barn med adhd. Men jag tror nog ändå att de flesta ofta tjatar och så.
Svar på tråden Semester med "styvbarn"