• HonanHöna

Varför går ja inte ner i vikt?!?!

Jag födde en underbar liten för 7v sedan. Och har ju då en hel del gravid kilon att bli av med.. Jag rasade ca 14kg dom första veckorna pga olika anledningar!! (ska gå ner ca 10kg till)

Men nu äter jag rätt, räknar kalorier, motionerar mm. MEN jag har stått stilla i 3v nu.. Går inte ner ett gram :(

Vad är felet??? Jag blir tokig snart!!!!

• Svar på tråden Varför går ja inte ner i vikt?!?!
  • Mooomin
    HonanHöna skrev 2016-07-25 22:01:30 följande:

Haha hur ska ja ha tid o äta hela dagarna?

500kcal extra är ju inte så svårt. Välj smarta livsmedel. :)
  • HonanHöna
    Lilla Gs mamma skrev 2016-07-25 23:02:01 följande:

Jag läste en forskningsrapport om att man går ned i vikt om man ammar - men först när man ammat i sex månader och mer.

Det stämmer på mig, jag gick ned flera kilo direkt efter förlossningen, sedan stod det stilla i princip till efter sex månaders amning, då jag tappade fler kilo i långsammare takt. Men det verkar vara väldigt individuellt och beror säkert på vilken utgångspunkt man har haft också.

Ja rasade ju ca 13kg efter förlossningen. Men sen har det stått stilla.. Får väl hoppas de ordnar sig efter ja slutat amma då.
  • MrFahrenheit

INGEN går ned i vikt utan att förbruka fler kalorier än vad som intas, så långt kan vi vara överens allihopa.

Men sen finns det de som inte går ned i vikt för de är FÖR sparsamma i intaget utav kalorier. Att vi lever i landet lagom och samtidigt har de som frågar hur vi ska äta är en aningen roligt, tycker jag...

En vis man sa en gång ingenting
  • HonanHöna
    MrFahrenheit skrev 2016-07-26 00:01:20 följande:

INGEN går ned i vikt utan att förbruka fler kalorier än vad som intas, så långt kan vi vara överens allihopa.

Men sen finns det de som inte går ned i vikt för de är FÖR sparsamma i intaget utav kalorier. Att vi lever i landet lagom och samtidigt har de som frågar hur vi ska äta är en aningen roligt, tycker jag...

Ja e väl medveten om det!! Därför ja inte fattar att ja inte går ner. Så enkelt är det! Kroppen funkar tydligen annorlunda när man ammar också.. Så ja äter väl helt enkelt för lite..
  • MrFahrenheit
    HonanHöna skrev 2016-07-26 00:26:15 följande:
    Ja e väl medveten om det!! Därför ja inte fattar att ja inte går ner. Så enkelt är det! Kroppen funkar tydligen annorlunda när man ammar också.. Så ja äter väl helt enkelt för lite..
    Du äter förmodligen mindre än mig och lyckas ändå gå upp i vikt, trots att jag inte gör det och äter vad jag vill utan ens träna....

Är du rädd för vikten i sig självt eller kalorierna (oavsett vilka typer) du intar?
  • HonanHöna
    MrFahrenheit skrev 2016-07-26 00:36:27 följande:

Du äter förmodligen mindre än mig och lyckas ändå gå upp i vikt, trots att jag inte gör det och äter vad jag vill utan ens träna....

Är du rädd för vikten i sig självt eller kalorierna (oavsett vilka typer) du intar?

Hur menar du?

O nä jag går ju inte upp i vikt, utan jag står still på samma..

Jag vill gå ner till min normal vikt igen!
  • MrFahrenheit
    HonanHöna skrev 2016-07-26 00:43:09 följande:
    Hur menar du?

O nä jag går ju inte upp i vikt, utan jag står still på samma..

Jag vill gå ner till min normal vikt igen!
    Du frågar mig vad jag menar, samtidigt som du undrar hur :)

Det är enkelt... Jag friidrottade och tränade dagligen, men förblev smal oavsett, trots att jag åt rätt, tränade rätt och så vidare...

Min sambo gick upp i vikt enbart genom att äta och göra hälften utav det jag gjorde. Detta kallas ämnesomsättning och det är det viktigaste att ha koll på. Det viktigaste är att INTE begränsa sig till  att äta vissa saker, för ALLT är tillåtet att äta och utföra om det görs i lagom mängd i förhållande till din ämnesomsättning.
  • Mooomin
    HonanHöna skrev 2016-07-25 23:53:48 följande:

Ja rasade ju ca 13kg efter förlossningen. Men sen har det stått stilla.. Får väl hoppas de ordnar sig efter ja slutat amma då.

Menar du 13kg utöver det du gick ner när bebisen kom ut osv?
  • HonanHöna
    Mooomin skrev 2016-07-26 08:55:38 följande:

Menar du 13kg utöver det du gick ner när bebisen kom ut osv?

Nä sammanlagt med bebis oså!
  • Anonym (Felicia)

Träningen kan vara ett "break" för dig trots att du inte går ner i vikt, tänker jag. Fortsätt träna och börja äta mer. Mellanmål bestående av smörgås med avocado, ägg, keso, skinka eller liknande. Mättar bra.

Svar på tråden Varför går ja inte ner i vikt?!?!