• småvildingar

Bim september

Nu är det dags att ge sig in i bebismakariet! Spännande och lite jobbigt. Det där plusset kan ju ta sin tid på sig..

Hoppas på att det sätter sig nu i mitten på aug så bim torde bli i början på sept.

Någon mer som är igång? Alltid roligt att ha någon/flera att kunna prata med!

• Svar på tråden Bim september
  • Iza2011
    Jasmin3 skrev 2016-09-12 20:31:05 följande:

Det där är helt klart plus!! :D När har du BIM? Och vart beställde du dina stickor ifrån? :)

Jag vann en auktion på tradera. Har bim någon gång mellan 13-16 september.
  • pimpim78
    mamma4ever skrev 2016-09-12 20:44:28 följande:
    Räknar äl = äl dagen och tex 3= tre dagar efter äl

testar man med test räknar man den dagen som äl när man får positivt
    AA ok, tack för svar, ÄL +8 i dag då, får se hur länge man klarar sig utan att testa tidigt... hehe
  • Sally8585

Hej! Jag har förväntad mens den 23 sep. Äl var den 9:e enligt min app. Så det behöver ej stämma. Låg den 5 & 6 sep. Så det kanske inte ens tagit sig. Detta blir mitt fjärde barn om det tagit sig :) Jag är 31 år gammal.

• Lady K

Nu vette tusan vad jag ska tro längre...Fick i morse och vissa gånger under dan lite rosa på pappret vid toabesök. Hade precis samma två-tre dagar innan förra mensen (antar att det är s.k. spottings). Så tänkte bombsäkert att nu blev det inget denna gång heller. Och ja, även om det säkert också är pms-symptom så har jag varit helt extremt törstig idag. Plus att ikväll började det ila i brösten...Inte ömma som tidigare vid mens.

Nån som känner igen törst/ilande bröst som tidigt graviditetstecken?

Har bim på onsdag men tänker inte testa förrän vid ev utebliven mens.

• FyrAAAA

God morgon!

Är det någon här som testat någon gång att ta ett ägglossningstest den dagen man har ägglossning? Visar det på stegring då eller visar det bara innan äl och sen försvinner direkt?

Jag borde ha äl imorgon onsdag (dag 14) så trodde garanterat testet skulle visa något nu men helt blankt med cb digital både igår och idag.

Igår hade jag som äl-ont, kan jag ha haft tidig äl redan dag 12 igår måndag kanske? Men om jag tog ett äl-test på dag 12 samtidigt som själva äl pågick borde det inte visat på stegring då? Eller skulle det kunna vara så att det hade visat på stegring på söndagen dagen före om jag testat då och all lh redan försvunnit till dagen efter då äl var?

Eller så är äl bara ovanligt sen eller uteblir, vet inte vad jag ska tro... :-/

• t123
    pimpim78 skrev 2016-09-12 20:37:23 följande:

Oj så spännande det är nu !!

Hörrni när ni räknar tex äl+4 eller äl+8, räknar ni den dagen ni fått plus på äl test ? Eller dagen ni tror att ägglossningen skett ?

blir så förvirrad, men om ni räknar från glad gubbe på äl test så är jag nu på

äl+8 i dag och får nog lov att bli ett test på onsdag äl+10.

Dock bara på cykeldag 19 då så kanske alldeles för tidigt !!

Hoppas hoppas hoppas vi kan klara det spontant, nästa menscykel blir det insemination på sophia hemmet !!

Använder man äl-stavar så är det oftast dagen efter positivt test som man kan vänta sig äl 12-48 h efter, vet inte om det är samma med digitala testen? det betyder alltså att dagen man får positivt oftast inte är äl, utan någon dag efteråt :)
  • Jasmin3

Åh vad förvirrande det är med dessa symptom som kommer och går.. Igår var jag helt övertygad om att det inte tagit sig denna gång. Testade negativt på morgonen och var helt fri från symptom under dagen. Sen vid 17 kom molvärken ordentligt och jag tänkte nu kommer mensen vilken sekund som helst (brukar kännas så då). Sprang på toa flera gånger för det kändes som att det "rann till" men var bara flytningar.

Nu på morgonen är illamåendet tillbaka och det sticker lite i tjejmagen.. BIM -2 idag och tänker inte testa nu, blir bara besviken :P

Ska hålla mig minst till imorgon, då borde det ju synas lite svagt iaf :)

Nån mer som fått mkt flytningar dagarna innan plusset? :)

• Iza2011

Testade med sticka som visade lika svagt som igår morse. Testade sen samma med cb digital som visade gravid 1-2!! Åh vad glad jag är nu!

• Familyhearts
    Iza2011 skrev 2016-09-13 07:43:32 följande:

Testade med sticka som visade lika svagt som igår morse. Testade sen samma med cb digital som visade gravid 1-2!! Åh vad glad jag är nu!

Grattis Va himla roligt!!
  • bebisdags
    Iza2011 skrev 2016-09-13 07:43:32 följande:

Grattis!!:D
Svar på tråden Bim september